Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

03 Ocak '18

 
Kategori
Telekom / Mobil
 

Cepte Tarife Tüyoları

Cepte Tarife Tüyoları
 

Onca farklı ülke ve kültürde yaşadım, hiç buradaki kadar enerji sarf etmedim; ne zor iş devamlı kalkanlarla dolaşmak! Tamam, oyuna gelmiyorum da sürekli savunmada kalmanın mental yükü ağır. N’olur sanki herkes birbirinin iyiliğine çalışsa, insanlar kaygı duymadan alışveriş etse! Olmaaz, ille de cİngÖzler türeyecek ve insanları kandıracaklar!

Benim gibi, tuzağa düşmeyip çevresini de bilgilendirenler varsa da gözleri açık uyuyan milyonlar ne olacak!

Bir önceki blog’umda cep telefonu tarifelerindeki karmaşayı anlatmıştım ve 24 yıllık GSM operatörümün vurdumduymazlığı nedeniyle -daha ucuz olan- rakip operatöre geçeceğimi belirtmiştim.

Yapmadım! Yok yok, aidiyet duygusu filan ağır basmadı, akıl yoluyla çözdüm sorunu.

Anlatayım sizlere de;

Benim eski tarifem: Faturalı 500 dk 2 GB 1000 sms için 39 TL idi.

Hatırlayacaksınız, bir yıllık taahhüdümün bitmek üzere olduğunu ve yenilemem gerektiğini belirten bir sms alınca iletişim merkezine gittim. Gerçek kullanım miktarlarım tarifemin yarısı kadardı ve daha düşük bir tarifeye geçebilirdim, en kötü ihtimalle mevcut tarifemi uzatırdım.

Düşündüğüm gibi olmadı! Eski tarifem artık satışta değildi ve en küçük tarife 500 dk 3 GB 1000 sms için 45 TL idi.

Hem özellikleri ihtiyacımın üzerindeydi, hem de ödeyeceğim tutar artmıştı.

Asabım bozuldu, köprüleri atmaya karar verdim ve yaşadıklarımı sizlerle de paylaştım.

Fakat içim içimi yiyordu, müdanasızlığı kabullenemiyordum! Operatörümün IG hesabı üzerinden de sitem ettim, hemen cevap geldi: Benim gibi eski bir müşterilerini kaybetmek istemezlermiş, Türkiye’nin en teknolocik firmasıymışlar bla bla; kayınvalidem Bakırköy’ün göbeğinde oturuyor, -evin içinde telefonu çekmediği için- kadıncağız konuşmak için başını camdan dışarı uzatıyor!

Neyse, daha fazla zorlamanın âlemi yoktu, ya bu deveyi güdecektim ya da bu diyardan gidecektim!

Gitmedim! Faturalı, faturasız tüm tarifeleri hatmettim ve planımı yaptım. El mi yamandı bey mi, görecektik!

İlk iş, faturalı hattımı faturasıza çevirdim ve 500 dk 2 GB 1000 sms paketine kredi kartımla 30 TL ödedim. Yani bırakın 45 TL ödemeyi, -aynı tarifeye- eski fiyatından da  9 TL az para ödemiştim.

Kırk beş gün -zorunlu- sürecek faturasız hat misafirliğim başlamıştı. Bu süre sonunda -faturasız hattan faturalıya geçeceklere uygulanan kampanyadan yararlanarak- tekrar faturalı hatta geçecek, 500 dk 2 GB 1000 sms için 30 TL ödemeye devam edecektim.

Anlayan beri gelsin:) Aynı tarifeyi 39 TL’ye uzatmak için çırpındım durdum, 45 TL diye tutturdular; sonunda 30 TL’ye iş bitti:)

Seviyorum şirin ülkemi.

 

 
Toplam blog
: 462
: 1159
Kayıt tarihi
: 07.03.09
 
 

Ne güzel bloglar yazdık, ne muhteşem dostluklar kurduk; onlar kaldı baki... ..