Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

10 Ocak '12

 
Kategori
Kişisel Gelişim
 

Çevrenizdeki Her Şey Sizi Size Anlatır

Evet, çevrenizdeki her şey sizi size anlatır. Seçimleriniz, bakış açınız, okuduğunuz kitaplar, dikkatinizi çeken haberler, seçtiğiniz filmler, yaptığınız sporlar, sevdiğiniz yemekler, hemen hemen hepsi. “Hadi canım ne demek oluyor, şimdi bu”  demeyin. Ne demek istediğimi kendi yemek seçimlerimden örnek vererek açıklamak istiyorum.  
           Kendimi tanıma yolunda ilerlerken yemek seçimlerimin de buna paralel değiştiğini fark ettim. Örneğin; eskiden sebze yeme alışkanlığım yoktu. Bu alışkanlığın yaşam tarzım ile bağlantısı ise enteresandı. Eskiden evde çiçek yetiştiremezdim. Hemen solarlardı. Şimdi ise birçok sebze çeşidi hayatıma girmiş durumda ve evdeki bitkilerim solmuyor. Hatta çiçek açmaz dedikleri bitkinin çiçekleri açıyor. Eskiden sadece bilinen yemekleri yeni yemek türlerini denemeye her zaman “ HAYIR” derdim. Örneğin hint yemekleri, bana çok ağır ve kokulu gelirdi. Şimdi ise değişik yemek lezzetleri tatmak benim için zevk haline geldi. Ve bu seçimime paralel olarak yeni şeyleri denemenin, yeni insanlarla tanışmanın tadını çıkartmaya başladım. Kontrolü bıraktıkça yeniyi hayatıma almak kolaylaştı.
            Baharatlarla olan ilişkim ise bambaşka bir hikâye. Sadece kekik, nane, tuz, biber hayatımda iken şimdi tüm baharatlara hayatımda yer veriyorum. Çünkü hissetmeyi kendime izin verdim.. Keşfettiğim bu yeni hislerin tatları ise hiç fena değil, hatta çok neşeli ve süpriz dolu. Bahsedeceğim son örneğim ise lavanta ile olan ilişkim; Eskiden lavantadan nefret ederdim. Sanki lavantada eskimişliği hissederdim, toz kokusu gelirdi burnuma. Şimdi ise lavantanın bir numaralı hayranlarındanım. Evimin her tarafını lavanta yağı ve lavanta kremleri istila etmiş durumda. Bu da gerçekten de huzuru seçtiğimi gösteriyor.
          Şimdi sizde benim gibi kendi yaşamınızı sondajlama oyununu oynamak ister misiniz?  Bilmece çözmeyi seviyorsanız bu oyun tam size göre. Bu oyununun sonunda hem kendinizi hem de çevrenizde yarattığınız dünyayı daha iyi tanıma fırsatını elde edebilirsiniz, hadi tespitlerinizi yapmaya başlayın ve elinize bir kâğıt ve kalem alın; Seçimlerinizi sondajlayın,

- Bu seçim ve/veya alışkanlık nasıl bir şey? Neleri anımsatıyor? Neleri temsil ediyor?
- Bana kendimle ilgili ne anlatıyor?
- Hayatımdaki nelerle bağlantılı?

Bağlantıyı tespit ettikten sonra ;
- Bu bilgi ile neler yapabilirim.
- Hayatımda tutarsam sonuçları ne olur? Bu sonuçları hoşuma gider mi?

- Hayatımdan çıkarttırsam sonuçları ne olur? Bu sonuçlar hoşuma gider mi?

Bu soruları yanıtlarken olabilecekleri imgeleyin. Bu şekilde daha netleşirsiniz. .
 

Unutmayın, şu an yaptığınızdan başka bir şey yapmak her zaman insana iyi gelir. Kişinin bireysel farkındalığını arttırır. Hadi başlayın. İsterseniz sonuçları burada benimle paylaşın
 

Sevgiler

Arzu ve İstekleriniz Gerçeğinizi Oluşturur

www.yourwishisyourreality.com

 

 

 

 
Toplam blog
: 615
: 248
Kayıt tarihi
: 09.11.10
 
 

Geçmişte finans sektöründe ağırlıklı olarak iyileştirme ve geliştirme projelerinin hayata geçiril..