Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

08 Eylül '07

 
Kategori
Müzik
 

Çeyrek: Ezginin Günlüğü’nün çeyrek yüzyılı (1)

Çeyrek: Ezginin Günlüğü’nün çeyrek yüzyılı (1)
 

Tatilden dönüp işe başladığım gün masamın üzerinde kısa bir mesaj bulunan küçük bir paket vardı, açtığımda henüz çıktığından haberimin bile olmadığı bir CD buldum: Ezginin Günlüğü - Çeyrek. Ezginin Günlüğü’nü ne çok sevdiğimi bilen bu sevgili arkadaşıma gidip "hoşbulduk" dedim.

Son yıllarda çoğunluk gidenlerin ardından hazırlanan anma albümlerine benzeyen bir albümdü Ezginin Günlüğü için hazırlanan Çeyrek. Çok sayıda sanatçı Ezginin Günlüğü’nden dinlemeye alışkın olduğumuz şarkıları kendi ses ve yorum renklerini de ekleyerek seslendirmişler.

Çeyrek albümünün kapağında çeyreği kesilmiş bir elma var, kenarında şirin bir elma kurdu. Elmanın kesilen yerleri kararmış birer kulak olmuş. Ben o kulakları farketmemiştim, ayrıntıları hep farkeden başka bir arkadaş “kulak resmi var” dediğinde daha önce nasıl görmediğime şaşırdım.

Albüm 2 CD’den oluşuyor. 1. CD’de Ezginin Günlüğü’nün 13 şarkısının yeni yorumları ve bir de Ezginin Günlüğü müziği Sunay Akın’ın Ezginin Günlüğü’nü anlattığı güzel bir konuşması var. 2. CD’de 11 şarkının yeni yorumları bulunuyor.

Böyle bir albümü ben hazırlasaydım bu 25 parçanın yarısından çoğunu farklı seçerdim, o seçtiklerim Ezginin Günlüğü’nün benim Çeyrek Yüzyılı olurdu. Bir başkası seçseydi başka çeyrek yüzyıl seçkisi hazırlardı. Herkesin kendi Ezginin Günlüğü vardır.

“Dargın mıyız?” benim 25 parçamdan biri olurdu (1). Belki de 25 ile yetinmez 50 parça seçerdim. Ezginin Günlüğü için 50. yılda da böyle bir albüm bekliyorum içinde 50 şarkı olan.

Ezginin Günlüğü’nü daha önce de yazmıştım. İlk Aşk albümünü anlatırken 20 yıl önce Ezginin Günlüğü konserine gittiğimde, konserin olduğu sinema salonunda o zamanki uzun saçlarımla Derya Köroğlu’na benzetildiğimi yazmıştım(2). O yazıda sözetmeyi unuttuğum bir ayrıntıdan sözetmek istiyorum: Yıllar sonra ODTÜ’de Derya Köroğlu ile karşılaştığımız bir gün bu olayı Derya Köroğlu’na anlatmıştım. O da o yıllarda İstanbul’da Ezginin Günlüğü konserine gittiğini söylemişti.

Çeyrek, Ezginin Günlüğü'nü müzik dünyamızın başka seslerinden ve entrumanlarından dinlemek için iyi bir fırsat. Bu albümü mutlaka alın ve dinleyin.

İkinci yazımda Çeyrek albümünün içini yazacağım.

Ankara, 8 Eylül 2007

(1) Dargın mıyız? (Can Yücel’e) (22-11-2006): http://blog.milliyet.com.tr/Blog.aspx?BlogNo=14619
(2) İlk aşk: Ezginin Günlüğü (29-4-2007) http://blog.milliyet.com.tr/Blog.aspx?BlogNo=37922

 
Toplam blog
: 1735
: 2429
Kayıt tarihi
: 22.09.06
 
 

27 Mart 1959'da İnebolu Yeşilöz Köyünde doğdum. Yeşilöz Köyü İlkokulu, Yeniyol İlkokulu, İnebolu ..