Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

08 Eylül '07

 
Kategori
Müzik
 

Muhteşem Yorumcu: Ayşe Taş

Muhteşem Yorumcu: Ayşe Taş
 

O'nu ilk dinlediğimde Konya'da askerdim. Yedek subay okulundaydım ve düzenlenen Garnizon Gecesi için, radyo deneyimim gözönüne alınarak, ne olur ne olmaz diye gecede görevlendirilmiştim. Çeşitli sanatçılar sahne aldı, çaldı söyledi ve gecenin finaline sıra geldi. Yeşiller içinde ufak tefek bir kadın, hoppidi hoppidi koşarak çıktı sahneye, "Ay çocuklar, odam çok dipteymiş, ben sazları duymadım. Keşke haber verseydiniz..." diyerek. İlk şarkısı bitince bütün samimiyetiyle de anlattı bu gecikme nedenini ve özür diledi. Birbirinden güzel dört şarkı seslendirdikten sonra -ki oldukça ağır eserlerdi- şen şakrak eserlere girdi ki ne giriş!.. O ağırbaşlı komutanlar bile oynayacak sandım, o kadar coşkulu, o kadar candan söylüyordu!..

İsmi aklımda kalmış işte. Bir kaç yıl sonra Hasan'ımla TRT 4'te bir konseri izlerken duydum anonsu, "Sanatçımız Ayşe Taş..." diye. "Aaa, ben bu kadını tanıyorum, askerdeyken konser vermişti." dedim. "Hakan, Ayşe Taş çok değerli bir sestir. Ankara'da her konserini izlemiştim bir ara, 'Sen hep beni mi takip ediyorsun?' demişti gülerek." dedi cankuşum da!.. İşte TRT'nin, ne TRT'si, Türk Müziği'nin en değerli seslerinden birini derinden sevmeye başlamam da böyle oldu!..

Sesinin kıvraklığı mı desem, o doyumsuz rengi mi desem, o sesi hep en uygun biçimde kullanması mı desem, usülüne uygun okumaktan vazgeçmemesi mi desem... Ben bu kadını her yönüyle seviyorum!.. Kermes'te Bergama'ya geldiğinde annem konuşma fırsatı bulmuş. "Oğlum sizi çok sever, hatta mektup yazmıştı." demiş. O da bütün içtenliğiyle "Ama bana gelen bir mektup olmadı, yoksa mutlaka yanıt veriyorum. Zaten bize öyle çok yazan olmaz." demiş. (Bu konuşmayı öğreneli 4 yıldan fazla oldu ve ben hâlâ oturup bir mektup yazacağım. Salak kafam)!..

Ayşe Taş, Türk Müziği'ni, bu geleneğin gerektirdiği gibi yorumlayan bir ses!.. Üstelik nasıl bir sestir ki, Hüseyni'ye de, Rast'a da, Hüzzam'a da ve daha nice makama da bu kadar iyi gider?!? Şen şakrak şarkılarda da beğeniyle dinlenir O'nun sesi, içli içli söylenen ezgilerde de!.. Gürül gürül çağlar okurken, bağırmaz!.. Muazzez Abacı'dan dinlemeyi çok sevdiğim bir parça vardır, Kadere Bak. Onu, Abacı'dan başka okursa, sanırım bir tek Ayşe Taş güzel okur çağlaya çağlaya!..

Gaziantep'te her yıl program yapmaya gelirmiş meğerse, ben bunu geç öğrendim. Hatta bir kaydını alıp dinledim, hâlâ başımı en sert duvarları / kayaları gördükçe vuruyorum, "Neredeyse 4 yıl kaldım ve Ayşe Taş'ı dinleyemedim!.." diye. O kayıttan anladığım kadarıyla, o akşam tüm istekleri yerine getirmeye çalışıyor. Ondan iki parça isterdim, biri Hasan'a telefondan dinletmek için rahmetli Cinuçen Hoca'nın en güzel parçalarından biri, "Ettiğin Cevri Kendime Nimet Bilirim" ile kendim için "Gecenin Matemini Aşkıma Örtüp Sarayım". (Ah Mine Koşan ah, yazık etmişsin kendine fanteziye, arabeske kayarak)!.. Ya da YKB Kültür Yayınları'ndan çıkan derlemede söylediği şarkılardan Gamzedeyim Deva Bulmam'ı!.. Allahım, nasıl güzel bir yorum o öyle?!?

TRT günün birinde elindeki hazinenin farkına varır mı bilinmez. Ama Youtube'da Ayşe Taş'ın bazı videolarını bulabiliyorsunuz. Emel Taşçıoğlu ile Haydar Haydar'ı nasıl güzel söylerler yarabbim!!! O video da var aralarında. Ama tabii benim favorim, Emel Hanım'la birlikte program hazırladıkları zamanki yorumu bu türkünün. Videosunu izleyeceğiniz yorumda, pek içten geldiği gibi davranamamışlar. Oysa programda, ellerine mikrofonu alıp ortaya çıkmışlar ve çağlamışlardı, "Sofular haram demişler bu aşkın şarabına / Ben doldurur ben içerim / Günah benim kime ne?" diye!!! TRT yetkilileri, ne Perihan Altındağ Sözeri'nin doğru dürüst bir kaydı var piyasada, ne bu konserlerinizin!.. Ortalığın S.Can'lara, Mersoy'lara, Cingöz'lere kalmaması için ne olur siz de biraz çaba gösterin. O güzelim konserleri ama video ama cd olarak bizlere ulaştırın ne olur!.. O "Seçilmiş Gençler grubu" Pakalınlar, Özüşenler, Aslanlar değil tabii beklediğim... Ayşe Taş gibi, Melihat Gülses gibi değerleriniz!..

Bülent Ersoy'un "O'nun gırtlağında iki tane tarçın şekeri var!.." dediği bu doyumsuz sese, Allah uzun ve sağlıklı ömür versin inşallah!..

Bol müzikli günler diliyorum!..
 
Toplam blog
: 39
: 2139
Kayıt tarihi
: 05.03.07
 
 

Bankacılığı bırakıp kendini reel sektörün kollarına atmış bir adamım... Kitaro başta olmak üzere ..