Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

24 Ekim '13

 
Kategori
Siyaset
 

CHP dosyasını açıyoruz. Bu kadim milleti, bir parti, bir banka ve 3 kanka taşıyabilir mi (1)

CHP dosyasını açıyoruz. Bu kadim milleti, bir parti, bir banka ve 3 kanka taşıyabilir mi (1)
 

Bir kişiyi, bir grubu kandırabilirsiniz. Ancak herkesi sonsuza kadar aldatmak mümkün değildir.


Tarihimizle ilgili hiçbir şey bilmiyoruz. Örneğin, kuruluşunda, ‘Halk Fırkası’nda “Cumhuriyet” ibaresinin olmadığını da. İlginç değil mi? İşte bizim –gerçek- hikâyemiz.

Konuya, Halk Fırkası’na “Cumhuriyet” ekinin ilavesinin hikayesiyle başlıyoruz.

...

“...Ertesi, 9 Kasım günü biz, on bir arkadaş, yani İstanbul mebusları Dr. Adnan, İsmail Canbolat beylerle Refet Paşa ve ben, Erzurum mebuslarından Rüştü Paşa, Halit Bey ile Ziyaettin Efendi, Dersim Mebusu Feridun Fikret bey, Erzincan Mebusu Sabit Bey, Sivas Mebusu Hâlis Turgut Bey ve Ordu Mebusu Faik Bey, Halk Fırkası’ndan istifa ettik.

İstifanamelerimizi alan Halk Fırkası, hemen bir toplantı yaparak, evvela âdetleri veçhile “bizim post kavgası peşinde koştuğumuz için ayrıldığımızı ileri sürerek her birimizi ve bu arada bilhassa beni istifanamemde, “Haricen olsun, muhafaza ettiğimiz samimiyet” sözünü kullanışımdan dolayı samimiyetsizlikle itham edici bir sürü laflar ettiler ve “Cumhuriyet” ismiyle bir fırka kurmak üzere olduğumuzu beyanla, bu ismi bize kaptırmamak için, kendi fırkalarının başına “Cumhuriyet”i eklemeye karar verdiler.

Nihayet, 17 Kasım günü, -Erzincan Mebusu Sabit Bey’in evinde hazırlanan- beyannamesiyle programı, usulü dairesinde gereken mercie verilerek (Terakkiperver Cumhuriyet Fırkası) resmen kuruldu. (1)

...

Anlaşılması gereken;  Halk Fırkası (Halk Partisi) olarak kurulan parti, Eğer, “Terakkiperver Cumhuriyet Fırkası”, Cumhuriyet ismini almamış olsaydı, biz bugün “Cumhuriyet Halk Partisi”ni, sadece Halk Partisi olarak ifade edecek olmasıdır.

...

“Ve CHP’nin Darbe ve Darbecilerle ilgisi

Emekli General Ali Elverdi Paşa anlatmaktadır (2)

DEV GENÇ VE CHP

...Fikir Kulüpleri Federasyonu daha sonra Dev-Genç’e dönüştü. Yani "Devrimci Gençlik Federasyonu" haline geldi. Dev-Genç bir anda büyüdü. Üniversite olsun olmasın. 57 vilâyette faaliyete geçti.Bütün olaylarda Dev-Genç’in parmağı vardır. Daha arkalarında da CHP vardır ve bunları sevkeden, götüren talimat veren Halk Partililerdir.

Bir gün CHP Samsun Milletvekili Mustafa Boyar bana telefon etti:

-“Paşam sizinle görüşmek istiyorum.”

-“Hayhay buyurun» dedim. “Gelin görüşelim.”

Mustafa Boyar Mahkemeye geldi. Odama aldım. Oturdu. Heyecanlıydı:

-“Paşam" dedi. “Uykularım kaçıyor, vicdan azabı çekiyorum. Size bir vak’ayı Anlatmak istiyorum.”

-“Suç unsuru var mı “ dedim.

-“Var.”

-“Öyleyse başsavcıyı çağıracağım. Mahzuru var mı?”

-“Hayır, yok” deyince Başsavcı İlhan Şener’i çağırdım.

Mustafa Boyar hadiseyi anlatmaya başladı:

-“Bizim Genel Sekreterimiz Bülent Ecevit “Samsun tütün piyasası açılacak. Bu olayda mutlaka faaliyet göstermemiz lâzım. Bizim gençlik kollarını buraya gönderelim. Bu gençlere miting yaptıracağız. Ekiciye verilen paranın az olduğunu, haklarının yendiğini anlatacağız,” dedi.

Ve bunun için 20 bin lira para partiden ayrıldı. 4 tane Otobüs tutuldu.Başlarına Mustafa Ok verildi. Ve bizim Karadeniz bölgesindeki bütün teşkilâtımıza “Bu gençler bizim gençlerimizdir. Bunlara müzahir olun. Başları derde girerse yardımcı olun” diye yazı yazıldı.

Mustafa Boyar daha sonra:

-“Ben size bu yazılardan fotokopi getirebilirim. Hatta bu paranın makbuzunu da getirebilirim.” dedi.

Ve bana o Samsun tütün piyasası açılırken bu gönderilen gençlerin Alaçam tütün mitinginde çıkan hadiselerden dolayı tevkif edilenlerin listesini verdi. Bu gençler miting sırasında rezalet çıkardılar. Arabaları devirdiler, Yaktılar. Yaktılar. Tekel Binasını işgal ettiler. Bazı şahısları yaraladılar.

-“...Meselâ Hüseyin Yavuz gibi idam cezası yiyen militan da içlerindeydi. Zafer Kutlu da idam cezası ile muhakeme edilmişti. Müebbed hapse mahkûm oldu. Hacettepe hadiseleri dolayısıyla 5 yıl ceza yiyen asistan Kamil Pınarcı da bunlar arasındaydı. Yani listedeki 18 kişinin hemen hepsi sıkıyönetim mahkemelerine düşmüş militanlardı. “ (3)

...

Devam edecek...

-“...DENİZ BAYKAL, Rahmetli Menderes’in yakasına yapışan Fikir Kulüpleri Federasyonu militanlarındandı. Bu teşkilât CHP tarafından DP’ye karşı kurulmuştu. Daha sonra Dev-Genç’e dönüşen Federasyonun üyesi Baykal Ecevit’in 1974’de MSP ile kurduğu koalisyonda Maliye Bakanlığı yaptı...” (4)

www.canmehmet.com

Resim; http://www.resimsakla.com/r-komik-resimler-21-deniz-baykal-4481.htm

(1) Yakın Tarihimiz, cilt 4, s. 177. (“İnönü Atatürk’ü Anlatıyor” Abdi ipekçi, Birinci Basım Cem Yayınevi, 1968. Sahife.57)

(2-3-4)“BU VATANA KASTEDENLER”, “Ali ELVERDİ, Em. General, 1976

 
Toplam blog
: 1117
: 1768
Kayıt tarihi
: 29.08.06
 
 

Ticari ilimler akademisindeki öğrenciliğim sırasında, bir kamu iktisâdi kuruluşunda başladığım ça..