Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 
 

Alyoşa-Sevmek Güzeldir.

http://blog.milliyet.com.tr/alyosacan

06 Şubat '09

 
Kategori
Çevre Bilinci
 

Çiğlialt geçidi faciası

Çiğlialt geçidi faciası
 

Çiğli Alt Geçidi


Merhabalar,

Bu gün size yerel bir haber yazmak istiyorum.

Bu haberin merkezi Çiğli ilçesi, bende Çiğli' de oturduğum için bu konuyu sizlerle paylaşmaya karar verdim.

Çiğli'nin merkezine Çanakkale yolu olduğu için, bir tane alt geçit yapıldı.

Şu anda kaç metre olduğunu bilmiyorum ama bir hayli uzun bir alt geçit oldu.

Çiğli merkezden başlıyor ve santral durağına kadar devam ediyor.

Bu alt geçit yapılırken halka verilen duyuru, artık tüm araçların alt geçitten geçeceği ve üst kısmın tamamen park yeri ve gezme alanı olacağı idi ama bu duyuru sadece bize böylece duyurmalarında kaldı.

Alt geçidi Çanakkale yolu olduğu için çok geniş yaptılar ve üstünden araçlar geçmeyeceği için bir sene yol çalışmaları yüzünden çiğlideki Evka-2, Evka-5, Egekent, Ulukent, Evka-6, Memenem ve Çanakkaleye giden tüm araçları çok uzak ve çok zaman alıcı bir yoldan geçişleri için yol gösterdiler ve tüm araçlar o uzun yoldan gidip geldiler. Neden? Çünkü; Yol tamamlanınca yolların çok geniş olacağı ve artık bir alt geçitimiz olacağı için bu sıkıntılara göğüs germek zorunda kaldık.

Bir yıl tamamlandı o zorlu sınavı geçtik ama ne oldu?

Şimdi alt geçitten sadece Şehirlerarası Otobüsler ve Evka-5, Balatçık otobüsleri geçiyor, diğer bütün hatların dolmuşları ve Egekent, Evka-2, Evka-6 otobüsleri üst yoldan geçiyor ve üst yol dediğim tek şeritli bir yol, tüm semt dolmuşları
üst yoldan gitmeyi tercih ediyorlar çünkü yolcu almaları gerekiyor. Egekent otobüsü alt geçitten geçemiyor çünkü alt geçidin bir ucu santral durağında bitiyor.

Evka 2 semtinin Konak yönünü tamamen demirlerle orta yol olarak kapattılar.
Evka-2 otobüsleri çaresiz Egekent yoluna kadar gelip geri dönüyor, yani zaman kaybı bu çalışan insanlar açısından, yine Evka-5 in Konak tarafını orta demirlerle kapatmışlar, Evka-5 Otobüsleri Menemen tarafına doğru gidip İzmir'in biten Menemenin başladığı yerden dönüyor ve Konağa ya da Gümrük durağına gidiyor, bu da çalışan insanlar için zaman kaybı oluyor.

O kadar geniş alt geçidin üstünü görseniz iki taraflı tek şeritli bir yol biri gidiş biri geliş olarak yapılmış ve akşam işçi saatinde bu yol tamamen yol trafiği ile tınakıyor ve insanlar eve dönüşlerinde bile zamanında gidemiyorlar. Birde bu yolcuların ayakta seyahat edenlerini düşününce insan daha da kötü oluyor.

Çiğli alt geçidi keşke hiç yapılmasaydı, şimdi çalışanlar işlerine daha geç gidiyorlar ve işten çıkartılma şansları çoğaldı.

Çiğli alt geçidi keşke hiç yapılmasaydı çünkü, trafik alt üst oldu, giderken de gelirkende büyük zorluklar çekiyoruz.

Çiğli alt geçidi keşke hiç yapılmasaydı çünkü, eski hali çok daha düzenli idi.

Çiğli alt geçidi keşke hiç yapılmasaydı çünkü, henüz yeniyken 22 kişi bu yolda hayatını kaybetmiş.

Can arkadaşlarım bu konuyu sizlerle neden paylaştım, çünkü belki İzmir Büyük Şehir Belediyesinde çalışan birileri vardır, bu yazımı okur da bu işi bir el atar, Sayın Başkanı bilgilendirir diye, bu konuyu sizlerle paylaştım çünkü, İzmirli yazar arkadaşlarımın arkadaşları ya da eşi dostu, konusu komşusu vardır, bu durumu ona da anlatırda o kişi ya da kişiler bu durumu Belediye'ye bildirebilirler.

Ben hem bu konu için hem de otobüslerimizin sorunu için İzmir Büyük Şehir belediyesinin telefonlarını öğrenip telefon edip durumu izah ettim, hem de mail adreslerine bu durumu bildirir mail yazdım.

Benim mailime hala cevap gelmedi, telefondaki bayan ise durumu yetkili arkadaşlarıyla görüşüp tekrar bana döneceğini ve bilgi vereceğini söylemesine rağmen, aradan 2 hafta geçti hala telefon cevabım gelmedi.

Ben bir vatandaş olarak elimden geleni yaptım ve yapmaya da devam edeceğim.

Şimdi burada yazıyorum. İlgililere duyurulur.

Lütfen arkadaşlarım sizlerinde bu haberi duyurma konusunda duyarlı olduğunuzu bildiğim için bu konuyu sizlerle paylaştım ve bu haberi başkalarıyla paylaşırsanız belki yetkililer daha duyarlı olabilirler diye düşünüyorum.

Sizlerin başınızı ağrıttım, kusuruma bakmayınız lütfen.

Hepinize sonsuz ve sorunsuz günler diliyorum.

Sevgiler,

Alyoşa,

 
Toplam blog
: 227
: 1770
Kayıt tarihi
: 24.11.07
 
 

İzmirliyim, okumayı, yazmayı, gezmeyi çok seviyorum. Daha ne olsun. Sevgiler...