Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

06 Haziran '17

 
Kategori
Kitap
 

Çimen Erengezgin'den yeni bir kitap; Vay başına Yoga gelenler

Çimen Erengezgin'den yeni bir kitap; Vay başına Yoga gelenler
 

Yepyeni, alışılmışın dışında bir kitap.


Uzun bir aradan sonra merhaba,

Yeni bir kitap hazırlığında olunca, bloğa yazmayı ihmal ediyorum ne yazık ki. Ancak o zaman da araya mesafeler giriyor ve her seferinde birbirimizi yeniden tanımamız gerekiyor. Bundan sonra, bloğuma daha sık yazacağım ve ihmalkâr davranmayacağım.

Aslında oldukça telaşlı bir dönemdeyim. Geçen yıl hazırladığım kitabım, en sevdiğim ve hem okur hem de yazar olarak içinde bulunmaktan büyük keyif aldığım Kadıköy Kitap Günleri'nde okurlarıyla buluşacak. Heyecanımı tahmin edersiniz. Her seferinde bambaşka heyecanlar yaşanıyor. 

Bu kitabım da diğer kitaplarım gibi, geniş bir yelpazeye hitap ediyor. Hem bir öykü kitabı, hem anı hem de yoga. 

Beni takip edenleriniz varsa, yoga eğitmeni olduğumu bilirsiniz. Ben de 12 yıllık deneyimlerimi bu kitapta topladım. 

Yoo hemen "yogaysa bana uymaz" demeyin lütfen. Biraz önce de bahsettiğim gibi, klasik bir yoga kitabı değil Vay Başına Yoga Gelenler. Üstelik yazılmasının bir kaç nedeni var;

Öncelikle yogayla ilgili bilinen yanlışları düzeltmek, önyargıları kırmak istiyorum. Sonra da, uzun süredir yaşadığımız duygu dalgalanmalarından bir an için kurtulmak ve okurken gülümsemek. Elbette kahkaha atmak da serbest :)

Kitapla ilgili bir kaç ipucu daha vereyim;

Yoga ile ilgili ön yargıları yıkmak ve çeşitli nedenlerle yogadan uzak duran ya da denedikleri yoga dersini (tarzını) bilinçli seçmedikleri için "bana göre değilmiş" diyenler ile bulundukları bölgede salon olmadığı için yoga yapamayanlara özel olarak hazırladığım kitap, Yitik Ülke Yayınları tarafından yayımlandı.  

Kitapta, yoga dersine ilk kez katılan bir öğrencinin zihninden esprili bir dille aktarılan öykülerden yola çıkılarak, yoganın faydalarına ve felsefesine de değiniliyor. Öyküler, aynı zamanda okuyucularının dilerlerse, uygulayacakları bir derse dönüşeceği şekilde kurgulanıyor.  

Bir eğitmenin gözünden, bir öğrencinin zihninden…

Bu defa yoga deneyimlerimi, hem yıllar süren öğrencilik hem de eğitmenlik tecrübelerimle harmanlayarak öyküleştirdim.

Yogayla ilk kez tanışan bir öğrencinin iç sesiyle, son derece samimi ifadelerle ve açık yüreklilikle neler düşündüğünü ve yaşadığını esprili bir dille anlatıyorum. Öğrencinin maceraları gülümsetirken, aynı zamanda bir yoga öğretisine dönüşüyor. Bu kitapla yoga, öğrencilerinin bakış açısıyla açılmış yeni bir pencere ediniyor. Bugüne kadar hep eğitmenler anlattı, şimdi sıra öğrencilerde…

¦ ¦ ¦

“Hoppalaaa! Hoca konuşuyor ben içimden cevap yetiştiriyorum. Herkes böyle mi, yoksa onlar içlerinden konuşmuyorlar mı? Sussana kızım ne konuşuyorsun bıdır bıdır, konsantre ol da hareketleri kaçırma! Bak yine konuşuyorum, ay yoruldum yemin ederim, daha hareketler başlamadan içimdeki konuşkan hanım beni fazlasıyla yordu.

Hayır yani hocayı mı takip edeyim, susmak bilmeyen kendi iç sesimi mi dinleyeyim?

Bu arada da gözleri kapat diyor hoca, işte şimdi yandık. Çaput çarşısı oldu mu sana vıdı vıdı olimpiyatları…”

Gardakitapla buluşmak isteyenleri sohbete beklerim. 

İmza Günlerim;

10 - 11 Haziran saat 13.00

Yitik ülke Yayınları Standı

Duygu Asena Sokak

 

Çimen Erengezgin 

 
Toplam blog
: 164
: 608
Kayıt tarihi
: 08.09.11
 
 

Yazar ve Yoga Eğitmeni ..