Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

31 Mayıs '11

 
Kategori
İlişkiler
 

Cıvıl cıvıl Kadınlar

Cıvıl cıvıl Kadınlar
 

Sayıları az mıdır ? 

Günlüğüm seninle çoktandır dertleşmedim. Bugün yine tehlikeli bir konuda dertleşeceğim. 

Çevreme bakıyorum kadınlarımızın suratı hep asık. 

Gülmekten sanki çekiniyorlar. 

Yüzlerinde bir hüzün. 

Nedense mutlu değiller. Korkaklar, çekingenler. 

Sanki her an bir tehlike altındalar. 

Kibirli görünmekle kendilerini koruyorlar. Bir lüzumsuz gurur, azamet. 

Bunların birinci sebebi aile baskısıyla büyümüşler. Toplum baskı yapmış. 

Gülme, koşma, zıplama, yere bak yürü, erkekler öcüdür denmiş. 

Oturuken dikkat et, yürürken dikkat et ve eve zamanında gel. 

Aman sağına soluna bakma. Adın kirlenir. 

Yani zımnen "sen zavallısın, güçsüzsün, zayıfsın, aklın sanki yok, tehlikelerle karşı karşıyasın, sen muhakeme edemezsin, tecrüben yok, her an tehlikeyle karşı karşıyasın " demişler kızlarımıza, onları büyütürken. 

Bütün bunlara karşı gelenler olmuş ama kızlarımızın yüzde yüze yakını hep nasihat ve korku altında büyümüşler. 

Bu yüzden kadınlarımızın gözlerinin içi gülmüyor. 

Sevgili günlüğüm ben bunları söylerken aileleri ve kadınlarımızı suçlamak istemiyorum. Bütün bunların suçlusu köhnemiş geleneklerimizdir.Hatalı zihniyetlerdir. Eğitim seviyemizin düşük olmasıdır. 

Topluma bakıyorum, " neşeli, gözlerinin içi gülen ve hareketli kadınlarımız " son derece sağlam karektere sahipler, güçlüler, topluma hakimler, liderlik vasıfları gelişmiş, toplumu çekip götürüyorlar. Müthiş bir performansa sahipler. Hatta aralarında eğitim seviyesi daha düşük seviyedeki kadınlarımızın da, çok kişilikli ve canlı olduklarına şahit oldum. 

Evet günlüğüm, cıvıl cıvıl olmamak hem kadınlarımızı hem de erkeklerimizi mutsuz etmektedir. 

Gülün sayın bayanlar gülün, gözlerinizin içi gülsün. Korkmayın dünyadan. 

Bir de madalyonun öbür tarafı var. 

"Erkekler çok mu güleç " diyeceksin sevgili günlüğüm. Haklısın. Erkek çocukları da " ağır ol, molla desinler " nasihatı altında büyüyorlar. Bu yüzden erkekler fazla gülmez, ağlamaz ve sosyal olamaz. Kadınlarımız yetiştirildikleri şartlar ne olursa olsun " erkeklere nazaran daha sosyaldirler". Zaten laf aramızda Blog Toplantıları bu teşhisimi doğrular niteliktedir. 

Evet günlüğüm, tüm kadınlarımızın dertten uzak, baskıdan uzak, gülen gözlere sahip olmalarını Tanrıdan dilerim. 

 

 
Toplam blog
: 472
: 959
Kayıt tarihi
: 26.01.10
 
 

1945 yılında Adana'da doğdum. Galatasaray Lisesi ve Ankara Üniversitesi Siyasal Bilgiler Fakültes..