Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

29 Haziran '10

 
Kategori
Eğitim
 

Çocuk, eğitim ve anne

Çocuk, eğitim ve anne
 

Yaşamın ilk yılları insan gelişimi açısından çok önemli.

İnsan gelişimi eğitime bağlı.

Temel bilgi, beceri ve alışkanlıkların kazanıldığı çocuğun ilk yıllarında, eğitim, bir takım rastlantılara bırakılmayacak kadar yaşamsal bir konu.

Bebek, daha dünyaya gözlerini açtığında öğrenme süreci başlıyor.

Çocuğun sağlıklı bir şekilde, fiziksel ve ruhsal yönden kişilik temellerinin atıldığı bir dönem dört yaşına kadar olan süre.

Yaratıcı yön ve yeteneklerinin ortaya çıkarıldığı, kendine güven duygusunun kazandırıldığı, dilinin geliştirildiği, zihinsel gelişim kapasitelerinin açıldığı önemli bir dönem okul öncesi.

Çağımız gelişmiş ülkeleri, çocuğun okula gelmeden önceki eğitimine önem verdiklerinden, anne eğitimini yıllar öncesinden önemsemişler. Okul öncesine yönelik yaygın anne eğitimleri, okul öncesi çocuk eğitiminin önemini vurguluyor.

Anne, çocuğun her eğitim devresinde önemli. Yirminci yüzyılın başlarında okul öncesi eğitim konusunda Japonya, ”Her anne bir öğretmendir, ” sloganıyla, çocuk eğitimi açısından, anne eğitimini ne kadar önemsediğini dünyaya göstermiştir. Belki de bu yüzden Japon halkının iş disiplini ve boş zamanı değerlendirme alışkanlıkları, başka ülkelerin dikkatini bu denli çekmektedir.

Çocuk, okul öncesi yıllarında çevresine karşı çok duyarlıdır. Bu yüzden, oldukça meraklı, hareketli, her gördüğüne dokunmak isteyen, araştırmacı bir yetişkin tavrı sergiler. Konuşmaya başladığında çok sık soru sorar. Bazen soruların ilginçliğine çok kez tanık oluruz.

Son yıllarda, ülkemizde de okul öncesi eğitimine önem verildiği gözlenmektedir. Özel kreş ve ana okullarının yaygınlaşması, devlet okullarında öğrenim yaşının 5 – 6 yaşlara çekilmesi bu yönde atılmış olumlu adımlardır.

Henüz hiçbir eğitim kurumuna gitmemiş çocuğu, daha sonra başlayacağı programlı eğitim öğretim dönemine hazırlamak için, çocuğun çevresini tanımasına yeteri kadar fırsat tanınmalı. Çocuk için evde, masal, öykü, oyun benzeri etkinliklere yer ayrılmalı, resim ve müzikle takviye edilen etkinlikler, çocuğun okul öncesi temel bilgi ve becerileri elde etmesine yardımcı olması sağlanmalıdır.

Hüseyin Seyfi.

 
Toplam blog
: 498
: 1546
Kayıt tarihi
: 12.08.07
 
 

Öğretmen Okulunu ve İktisat Fakültesi Kamu yönetimi bölümünü bitirdim, eğitimciyim, İyi derecede ..