Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

05 Ekim '08

 
Kategori
Güncel
 

Çocuk gelişimi

Çocuk gelişimi
 

Çocuk gelişimi… Devlet yönetimi

Küçük çocuk anca yürümeye başlamıştır. Öğrenme içgüdüsü ile her şeye el atar. Aman düşmesin, kırılmasın, bozulmasın diye ortalıkta onun uzanabileceği mesafede ne varsa kaldırılır. Üzerine başına dökmesin diye ağzına beslenir. Yorulmasın veya ayakkabıları kirlenmesin diye kucakta gezdirilir.

Onbeş yaşına gelmiştir. Odasını annesi toplar. Anne mutfağa sokmaz evladını yorulmasın diye. Üzerine giydiklerini anne hazırlar. Hele bir de oğlan çocuğu ise aslında ikaz edilip önlenmesi gereken bir çok hareket mazur hatta hak görülür. Tabiri caizse mümkün olduğunca el bebek gül bebek yetiştirilir. Anasının ipek saçlısı, Babasının aslanı hayata rahat başlasın istenir. Gerekçe de hazırdır. “Ben çok çektim o çekmesin”

Genç, yaşama dair temel bilgileri öğrenmiştir artık. Nedir bunlar

- Benim için her şeyi başkası yapacak

- Ben her zaman masumum

- Suçlu her zaman başkası

- Ben aşık olabilirim

- Bir de şu okul angaryasını atlatmalıyım

Bu gençler büyüyüp hayata atıldıklarında, genelde iki yol izlerler.

1) Öfkeli saldırgan “ben bilirim”ci olurlar.

2) İçine kapanır silik, kişiliksiz kendince kurnaz olurlar

Her iki tip de iş hayatlarında az çalışıp hangi yoldan olursa olsun çok kazanmayı hedeflerler. Her yol mubahtır. Bu yapıda insanlar devlet yönetimine gelince ne olacağı ise meydanda. Keseler doldurulur. Yetmez aile, eş dost zengin edilir. Her türlü olanak kullanılıp muhalifler yok edilir. Halkı kandırmak adına özgürlük, demokrasi, milli duygular, din ne varsa kullanılır. Kendilerinin halletmeye yüreklerinin yetmeyeceğini veya tatlı rahatlarının bozulacağını düşündükleri bir sorun oldumu, bu sefer karakterleri icabı suçu yabancılara atmaya kalkarlar. O da pek işlerine gelmez. Çünkü onlar senin öfkene kulak asmaz, kulağını çekiverir. Mesela: “Sana bir kedi bile vermem” diye seninle alay eden birinin ülkesinden teröristler senin ülkene girer her gün evlatlarımızı şehit eder, ikide bir de nota vermekle yetinirler.

İstihbaratı ABD yapsın, demokrasi, özgürlük AB den gelsin, Paraları IMF veya yabancı kuruluşlar versin, Allah da günahları affetsin.

Değimli efendim; yeter ki benim ipek saçlım, aslan oğlum üzülmesin……….

 
Toplam blog
: 1508
: 1688
Kayıt tarihi
: 16.07.08
 
 

Yetmişiki yaşında iki çocuk ve iki torun sahibi bir erkeğim.. Lise mezunuyum. Uzun yıllar esnaflı..