Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

23 Eylül '08

 
Kategori
Eğitim
 

Çocuklarımız çiçeklerimiz

Çocuklarımız çiçeklerimiz
 

foto ezgi umut


Çiçekleri seyretmeye doyamayız, koklamaya da. şarkılar bile yazmışızdır "koklamaya kıyamam benim güzel manolyam" diyerekten. Vazoda beklerken de bir iki gün ah ne güzel deriz gidip gidip koklarız da sonra suyunu bile değiştirmeyi unuturuz. Bazen de çocuklarımıza çiçeklerimiz deyip dururuz. Ben de söylerim. Şimdi de geleceğimiz diyoruz çocuklarımıza da...

"Paranın bu gezegenin problemlerini çözmeye harcanması gerektiği öne sürenler var" diyor ünlü bilimadamı Stephan Hawkins NASA'nın web sitesinde. "İklim değişimi ve küresel ısınma ile savaşmanın önemini inkar etmiyorum, bunu da yapabiliriz fakat dünyanın GSMH* sinin çeyreğini de uzay çalışmalarına ayırmalıyız. Geleceğimiz bir çeyreğe değmez mi?" **

Sırf Amerika Birleşik Devletlerinin değil hem de dünyanın GSMH ının çeyreği...

Şimdi dönüp kendimize bakalım. Sakın uzay çalışmalarına da para ayıralım şeklinde öneriler getireceğimi düşünüp de okumayı bırakmayın... Hawkins örneğini sadece geleceğin önemini bir bilim adamının gözünden nasıl önemsendiğini vurgulamak için aktardım. Hani hep söyleriz gençlerimiz geleceğimizdir diye. Geleceğimiz olan gençlerimizin güncelliğini koruyan sıkıntısı geldi usuma.

Hükümet yeni üniversiteler açma hamlesi yapıyor. Güzel. Kutlarız. Açılan üniversitelerde, öğrencilerin yeterli bilgi ile donanıp donanamayacakları, mezun olacakların iş bulup bulamayacakları ayrı bir konu. Üniversite açma amaçlarından birinin o kente bir para akışı sağlayacağı ve durgun ekonomik koşullarda esnafın rahatlayacağı beklentisinin yakın seçimlerde sağlayacağı avantajlardan da bahsetmek istemiyorum burada. Hatta 5 yıllık kalkınma planlarında üniversite açmanın olup olmadığını varsa kaç tane olduğunu da araştırmıyorum.

Milyarlarca YTL ye mal olan "devlet üniversiteleri" kurmayı planlayan hükümet , acaba neden o kentlere gelecek ve eğitim görecek öğrenciler için devlet yurtlarını açmakta yetersiz kalıyor?

Arazisi mi yok? Parası mı?


Yoksa, yurtlar için ihale yapıldı da haberimiz mi yok?

Çaresiz öğrencilerin tarikat yurtlarına mahkum olması kaderleri mi ?

Bir yurt binası, kaç liraya malolur?

Son zamanlarda çokça konuşulan şu "1milyon dolar" ile kaç yurt binası yapılır?

Bizim, ülkemizin geleceği olan gençlerimizin hiç mi değeri yok?

Hani çocuklarımız geleceğimizdi?


* http://tr.wikipedia.org/wiki/GSMH

** /www.nasa.gov/50th/NASA_lecture_series/hawking.html


ezgi umut

 
Toplam blog
: 566
: 1338
Kayıt tarihi
: 11.07.06
 
 

Edebiyatla ilgileniyorum. Ayrıca amatörce belgesel film çalışmaları yapıyorum ve kültürel etkinlikle..