Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

12 Aralık '06

 
Kategori
Aile
 

Çok geç kaldık baba çok...

Çok geç kaldık baba çok...
 

Yoklugunda anladım seni ve değerini. Yokluğunda anladım sana olan sevgimi. Yokluğunda anladim ki şarkıda da söylediği gibi " arkamda duran koskoca bir çınarmışsın " .

Yaşamın değişmez kuralımıdır yada bizi öyle olduğuna mı inandırdılar bilemiyorum ama bazı şeylerin değerini anlamak için ondan ayrı kalmak gerekiyormuş. Iste yine öyle oldu sen bizleri bırakıp bilinmeyene doğru kanat açtığından bu güne beş yıla yakın bir zaman dilimini geride bıraktık ama belki de yalnız ben alışamadım yokluğuna... Geriye dönüp baktığımda görüyorum ki son bir yılımızı saymazsak hiç bir vakit baba ve oğul olamamışız. Zaman zaman nefret duygularımız had safhada idi yaptığım hiç bir şeyi beğenmezdin, konuşmamı, saçımı, saçımın şeklini, kavga etme şeklimi bile beğenmezdin. Ne çok kızardın bana ve ne çok kızardım bende sana. Şimdilerde aklıma geldikçe ürperdiğim şeyleri o günlerde ne kadarda kolay düsünebiliyormusum cünkü sana kızgındım, hayır hayır kızgınlıktanda öte kinliydim. Saçım uzun diye gecenin bir yarısı evden berbere yollamıştın eve geç geldiğim için eve almadığın o gece gibi soğuk bir geceydi. Sinirlenmiştim kinim dahada artmıştı.Yaptığım hiçbir şeyide beğenmiyordun baba bilmiyorum neden...

Aramizda tek harflik bile iletisim yoktu. Bu iletisimi coklukla(her annenin olabilecegi kadar)vefakar vede cefakar Annem sagliyordu.Bir nevi elciydi aramizda.Benden bir sey yapmami istediginde annem vasitasi ile söylerdin.Benimle konusmadigin icin de sana olan kizginligim degil KINIM bir kat daha büyüyordu.Hep baska babalari ve cocuklarini izler onlara imrenirdim"Ben derdim onun gibi olmayacagim".Asker olupta asker ocagina gittigimde insan daha baska bakiyor hayata ve hayatin getirdigi olaylara o zaman seni daha baska görmeye baslamistim hele beni ziyarete geldiginde,hastaydin kalbin zayiflamisti ve cok uzun bir yol yürümüstün,para getirmistin,yüzün sapsari idi,korkmustum sana bir sey olacak diyeve sen gittin..Ama o gün üzerimde biraktigin etki halen gitmedi baba.Askerlik süresince direk sana mektup bile yazmistim ablam yegenlerim söylemislerdi bir dizide oynayan oyuncuya beni benzettikleri zaman"benim oglum o kadar cirkin mi"demissin.Halbuki o oyuncu gayet yakisikli idi...Ya askerlik sebebi ile ben büyüyordum yada sen son zamanlarinin geldigini anlayip benimle iletisim kurmaya calisiyordun,bilmiyorum...Ve istedigim gibi yasadigim bab ogul iliskisinin yasadigimiz o son bir seneyi yeniden ve daha uzun yasamak icin herseyimi vermeye hazirim diye cok klasik bir cümle kurdum ne kadarbasit ne kadar soguk.Tren kalkmisti ve yolcu coktan varacagi yere gitmis alismisti bile...Hersey icin cok gecti iste...

Eski, o kinli yillarda ki düsüncelerim aklima geliyor.Babalar evin diregi derler ya SEN bizi direksiz biraktigindan,son nefesini kollarimda verdiginden bu yana bes yili askin bir zaman gecti.ACILAR ZAMANLA KABUK BAGLAR UNUTULUR DERLER COGU ZAMAN BU TESELLIYI BENDE SÖYLEDIM BASKALARINA.Peki baba o vakit beni sensiz biraktigin o günden beri neden her gece agliyorum senin icin,olur olmaz vakitler geldiginde aklima göz yaslarimi saklamak icin sekilden sekile giriyorum....

Meger ben seni ne kadar cok seviyormusum BABA,evet gercektende sen benin sirtimi dayadigim koca bir cinarmisim ve ben sana bütün bunlari sana söyleyemedim sana bir kere olsun BABA SENI COK SEVIYORUM diyemedim demedim.Oysa hic hak etmeyen insanlara ne kadarda cok ve cabuk söyledim bu sözü.Bunu anladigimda ilk is olarak anneme ablama tüm aileme onlari cok sevdigimi söyledim,ama sana....Bilmiyorum sen bunu biliyormusun ama gecte olsa söyledim SENI COK SEVIYORMUSUM BABA

Offff niye böyleyiz bilmiyorum,hep gec kaliyoruz ya da ben öyleyim eger sizde benim cektigim vicdan azabini yasamak istemiyorsaniz,lütfen anne babaniza onlari ne kadar cok sevdiginizi söyleyin,yarin cok gec olmadan....

Cünkü o gün geldiginde begenmedigim klasik ve soguk buldugum o deyim tam da yerini buluyor ve CUK oturuyor.

BAZI SEYLERIN DEGERINI ONLARDAN UZAK KALDIGIMIZDA YA DA ONLARI KAYBETTIGIMIZDE ANLIYORUZ.ve o zamanda cok gec oluyor.COK GEC KALDIK BABA,COOOOK.......

 
Toplam blog
: 3
: 598
Kayıt tarihi
: 07.11.06
 
 

İsmim Fatih, Avusturya'da yaşamını devam ettiren yüzlerce gurbetçiden biriyim. Okumayı, paylaşmayı, ..