Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

09 Şubat '09

 
Kategori
Sigorta
 

Çok mu zor?

Çok mu zor?
 

Çok mu zor ???


Değerli Okuyucular,

İnsanlar, bizlere (sigorta danışmanlarına) haftalar/bazen aylar sonra müsait olup, kısa bir randevu verdikten sonra; almak istemediklerini açıkça söylemek yerine neden;

-Ben bunu eşime sorayım,
-İsterseniz eşinizin de olduğu bir ortamda birlikte görüşelim.
-Yok, ben akşam konuşurum.
-Aradan 2 ay geçmiş, bazen eşiyle hala aynı evde bu konuda konuşamamış kişiler var.)

-Ben bunu inceleyeyim, (1 ay sonra masasında duran dosyaya hala bakacak zaman bulamamış..)
-Ben bunu arkadaşıma sorayım
-Arkadaşınız sigortacı mı?
-Hayır
-Bakın ben şu anda karşınızdayım ve sigortacıyım, ne öğrenmek istiyorsanız, sizin için hangi noktalar önemli ise şimdi hazır ben burada, karşınızdayken bana sorun....
-Ben bunu bir düşüneyim .
-İsterseniz sesli düşünün, ben de size yardımcı olmaya çalışayım,
-Ben sizin şirketi internetten bir inceleyeyim.
-Size sunduğum dosyada şirketimizi tanıtan, rakamları ve poliçeleri açıklayan bilgiler, örnek planlar var.
-Bayramdan sonra görüşelim,
-Tatile gideceğim, dönüşte görüşelim.(tatilden sağ salim dönmek kısmet olsa bile, bu sefer bütün parasını tatile yatırmış olur.)
-Yeni yılda görüşelim,
-Okullar açılsın, sonra görüşelim,
-Ramazandan sonra görüşelim.(aslında ramazan oruç tutanlar için yarım saat ayırabilecek -yemek molası yerine-en uygun zaman olabilir.)
-Arkadaşımın başına ..........sigorta şirketinde ...........gelmiş.

Sigortalı aday adayı:

-Sze nasıl yardımcı olabilirim?!!!!!!!!!!!!!!!!!!! diye sorar.

Sigorta danışmanı :

-elimden geldiği kadar ben size yardımcı olmaya geldim.


Hepimizin zamanı kıymetli.

*Kendisini ve/veya ailesini güvenceye almak istemeyenler ;

*minicik veya daha büyük teminatlı bir poliçeyi alabilecek kişiler ;

*maddi durumu, sağlık durumu uygun olan, çalışan, teminata ihtiyacı olan kişiler ;

Neden;

Biz (sigorta danışmanları) 3-4 vasıta ile kendilerinin istedikleri gün ve saatte, istedikleri yerde ziyarete gittiğimizde:
Tam randevu saatinde (bize hiç haber verme gereğini duymadan)yerlerinde olmazlar.
Yerlerinde olsalar bile herkesin ortasında anlatmamızı window.google_render_ad(); isterler.
Veya bilgisayarın mausu /cep telefonları ile oynarken, veya dosya karıştırırken- sen anlat bir yandan, ben seni dinliyorum- derler.

-Çok yoğunsunuz herhalde!
İsterseniz işinizin bitmesini beklerim veya daha uygun olduğunuz bir gün geleyim ?
-Yok yok sen anlat bir yandan...(aslında kendisi ve ailesi için alt tarafı bir yarım saat ayıracak.Zamanımızı nelere harcamıyoruz ki..)

Biz tam fırsat bulup konuşmaya başlarken telefon çalar (karşı tarafa müsaitim tabii diyerek uzun uzun konuşur veya yanımda sigortacı var, sen anlat der.)

Telefon çalmaz, bu sefer de odaya birisi girer...(toplantıdayım demek yerine bize sormadan 3.kişiyi oturmaya davet eder.sanki ikisi yalnızmış gibi sohbete başlar, sigortacıyı unuturlar...)
Ya da odaya giren kişi bizim sigortacı olduğumuzu öğrenince, başlar sigorta hakkında ileri-geri konuşmaya..)

Çok mu zor?

İstemiyorum demek,
Almayacağım demek,
Gerçekten poliçelerimi inceledim, bütün teminatlarım var demek,
Sana ve şirketine güvenmiyorum demek,
Param gerçekten yok, belki daha sonra alırım demek,
Dini yönden sakıncalı buluyorum demek.(aslında sigortanın caiz olduğunu açıklayan yazılı ve sözlü
açıklamalar yapıyoruz.)


Ben mi yanlış düşünüyorum?

Kimse poliçe almak, bizleri kabul etmek zorunda değil.
Ama biraz daha duyarlı ve nazik olunamaz mı bizlere karşı....
Benim üzüldüğüm; bazı kişilerin telefon ettiğimizde -orada oldukları halde- toplantıda veya yerinde yok dedirtmeleri.

-Alacağım, kesin senden alacağım, ...
......tarihinde şu poliçeyi alacağım deyip de , bizleri oyalayan kişiler.....

*Sigorta bilincine sahip olan, poliçe alan,
*Yeterli poliçesi olduğu için yeni poliçeye gerek duymayanlar,
*Maddi durumu uygun olmadığından poliçe alamayan kişiler,
*Bir süre sonra gerçekten alacak kişiler (ileriye yönelik tarih verenler.)
*Ailevi sorunları olanlar,
*Sağlık sorunları olanlar,
*İş güvencesi olmayanlar
*Baştan açık konuşup istemeyenler
h a r i ç .

Kusura bakmayın, bunların hepsini sık sık yaşıyoruz.

Siz müşteri adayı olsanız ne yapardınız?

Veya daha da kötüsü şirketini ve ürünlerini tanıtmaya çalışan
sigorta danışmanı olsaydınız?

Hepinize sağlıklı günler. Yapıcı önerileriniz beni mutlu edecektir.

 
Toplam blog
: 90
: 2676
Kayıt tarihi
: 30.01.09
 
 

Merhaba, Marmara Ünivesitesi İşletme Fakültesi ve Anadolu Üniversitesi Halkla İlişkiler mezunuyum..