Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

09 Ekim '07

 
Kategori
Siyaset
 

Çözüm! Birliktelik

İçimde düne göre çok tuhaf bir his var...

Şehitlerin haberleri geldiğinde; bir yandan ağlamış, bir yandan kızgınlığımdan bağırıp çağırmıştım. Kızgınlığım bazı kanalların duyarsızlığıyla bin kat artmıştı.

Bugünse sıkıntı içindeyim.

İşlerimi halledip eve dönmek için, Pozcu’da Adese karşısında durakta otobüs bekliyordum. Hemen arkamda D.J AY isimli cd yazan bir yerden yüksek sesli müzik yayınını farkettim. Çevremde çok kişi olmasına rahmen insanların bundan bir sıkıntısı yoktu.

En sonunda dayanamayıp, işyerinden içeri girdim. Bu ülke için orda şehit olanların anısına saygısızlık olduğunu ve onlardan birinin bizimde yakınımız olduğunu söyledim kibar bir dille. Cevabı bekledim. Biraz ürkek, birazda acaba

-Sanane benim mekanım diyebilirliğin tedirginliğiyle

D. JAY deki beyler haklı olduğumu ve düşünemediklerini söyleyerek müziğin ritmini ve sesini yavaşa aldılar.

Şimdi bir de şehit haberleri olduğu gece kanalların halini düşündükçe ve mukayase ettikçe farkı anlıyorsunuz. Bir kanalda futbol, bir kanalda, dansöz, bir kanal da yarışma ...

Sanatçılar şehitler için ahkam kesiyor ve yarışma devam ediyor. Seyircilerden biri kalkıpta

- Ya siz ne yapıyorsunuz kesin programı demiyor. Sanatçılardan bir tanesi seyirciyi rahat koltuğundan onaylıyor.

-Katılıyorum size; ’’Şehitler Ölmez Vatan Bölünmez.’’

Onlarında suçu yok, kanal yönetimlerinin suçu. Nedeni malum ve aşıkarda, neyse...

Toplumsal insiyatif; siyasilerle ve TSK’ ortak hareket etmezse sonuca ulaşılmaz.

Haberin geldiği an oynanan maçlar iptal edilse, kanallar yayını kesse, İspanyada’ki gibi insanlar teörü lanetlemek için sokağa; siyasisi, askeri, sivili dökülse.

Ben haberle birlikte bayraklarımı astım. Sessiz çığlığımdı ... Anneyim çünkü ve tüm analara sesleniyorum.

Terörün bitmesi için mücadele vermezsek milletçe ;yarın benim yada sizin fidanlarınızda bayarağa sarılı gelebilir.

Yada yavrunuz okula giderken bir çöp kutusuna konan bomba , üstüne titrediğiniz yavrunuzu paramparça edebilir.

Şu anda bir çok balkonda bayrak var. Ama soranlarda var...

Nefise hanım niye bayrak astınız?

Anlatınca, bakıyorsunuz onlarda asmış.

Demek ki toplumun aydınlatılmaya ve yol gösterilmeye ihtiyacı var. Yoksa duyarsızlaşmadı. Türk Ulusu için bu laf yakışmıyor çünkü. Sadece seçip gönderdiği vekillerden ilk adımlr atılsın bekliyor. Türkiye’deki en büyük sorun siyasi muhalefetin olmayışı. MHP ve CHP, tabiyki diğerleri sessiz. DTP’nin hala pkk’yı terör örgütü kabul etmeyişine bile kayıtsız. ( Mezitli ve Mersin’deki MHP ve CHP örgütlerinin tavrı ne? )Ve tabi ki sivil toplum kuruluşları onlarda da sessizlik hakim. Birlikte halkı teröre son mitinglerine yöneltseler..

Cenaze törenlerinde yaşananlar sanki mizansen gibi, sonrası sonuçsuz.

TSK yalnız...

Terör her an hepimizin kapısına acı bırakabilir.

Dostlar !

Dur demek için sabır küpü dolmadı mı daha?

Askeri mücadele ; siyasi ve toplumsal mücadeleyle birlikte ortak hareket edilirse teröre son nokta konulabilir. sadece askeri mücadele ve teskere terörü bir süre için durdurabilir ama bitirmez. Siyasi girişimler toplum insiyatifiyle beslendiğinde ; işte ozaman ...

Yoksa...

Türkü, çerkezi, kürdü, lazı ;bu ulus daha nekadar ağlıycak artık !

Saygılarımla

 
Toplam blog
: 334
: 456
Kayıt tarihi
: 26.07.07
 
 

Yaşama değer veren bakış açısıyla biraz antika sayılabilecek düşüncelere sahip bir insanım. Geçmişte..