Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

12 Aralık '07

 
Kategori
Bayramlar
 

Cumhuriyet Şehitleri

Cumhuriyet Şehitleri
 

Zamanın birinde Büyük İskender Aristo' ya mektup yazarak, ' Zaptettiğim topraklardaki insanları tahakkümüm altında tutabilmek için; ülkenin önde gelen insanlarını sürgüne mi göndereyim, hapse mi atayım, kılıçtan mı geçireyim? ' diye sorar

Aristo, ' Sürgünde toplanırlar sana başkaldırırlar, hapishaneler militan yuvası olur kontrolden çıkar, onlardan sonraki kuşak intikam hırsıyla büyür tahtını sallar. Bu durumda en iyi çözüm; İnsanların arasına nifak tohumları ekeceksin, birbirleriyle savaşınca hakem olarak kendini kabul ettireceksin, ama anlaşmaya giden bütün yolları tıkayacaksın ' der.

Dünümüze, günümüze ve yarınımıza ayna tutan enfes bir anektot. Aristo, büyük güçlerin izlediği politikayı bundan 2000 sene öncesi çözmüş. Kibarlık etmiş ve ,' Temsil Amerika ' dememiş.

Bu çirkin politika Amerika' nın ve diğer büyük güçlerin, şirin görünerek gelişmeye çalışan ülkeleri yok etmeye yönelik izlediği en kurnaz yol.

Amerika' nın şirinliğine ihtiyacımız yok. Bizden uzak Allah' a yakın olsunlar!

Genelkurmay Başkanı Orgeneral Yaşar Büyükanıt Cumhuriyetimizin kuruluşunun 84. yıldönümü nedeniyle yaptığı açıklamada son günlerde yaşadığımız terörist saldırılar karşısında üzüntülerini ifade ederken, ' Bize acı yaşatanlara hayal bile edemeyecekleri acıları yaşatacağız ' diyerek içimizdeki acıya ve öfkeye tercüman oldu. Bu açıklamadan sonra birazcık da olsa yüreğime su serpildi. Devlet güçlerinin ne kadar kararlı olduğu böylece bir kez daha kanıtlanmış oldu.

Bu cümleler de monotonlaştı ama yine de söyleyeceğim. Cumhuriyetimizin 84. yıldönümünu kutladığımız halde, neden ısrarla yıldönümlerini 10. Yıl Marşı ile kutladığımız gerçekten merak konusu.

Bu durumun bizim anlayamadığımız bir boyutu mu var, bilmeyi isterdim !

Ramazan Bayramından sonra Cumhuriyet Bayramını da buruk bir şekilde böylece kutlamış olduk. 29 Ekim Cumhuriyet Bayramını; Cumhuriyete kurban edilen ' ŞEHİTLERİMİZE ' ithaf ediyorum.

Ruhunuz şad olsun

...

Kağan Bircan
merhaba Esma hanım, aristonun ikibinyıl önce çözüm için önerdiği kurnazca sorunu hala en geçerli çözüm sorunu olarak yaşatıyor olmamız geleneklerimize bağlılığımızı göstermediğinden değil elbet. Lakin geçerli bir atasözü de var bizim ağzımızda aristonun akıl ettiği çözüm sorununa karşılık " Güç Oyunu Bozar" evet aristonun çözümüne karşı güç varsa büyük iskender gibi, israil gibi,amerika gibi zorbalara karşı alt etme şansımız var. şimdi bize bu oyunları yapan israil-amerika kökenli bir sürü kukla devletli güçler. sayın Genel urmay Başkanımız içimize su serpti, benimde içim ferahları o cümleden sonra. ama umarım bu su yangını söndüren bir GÜÇ olur. yoksa yangın bendimizi aşacak. umarım o şeytan köklere kezzap suyu dökmesini becerecek gücümüz vardır.

Gelelim Cumhuriyetimizin 84. yılını kutlama ve 10. yıl marşına. Bu bir denklemdir aslında, Cumhuriyeti bilmem kaçıncı kez daha kutlasak eğer cumhuriyetimizi geliştirmiyorsak 10.yıl nutkuyla yerinde saymasını biliyoruz. Türki cumhuriyetlerini Türkiye Cumhuriyetine katıp Büyük Türk Cumhuriyeti yapamıyorsak ve Cumhuriyet ilkelerini dünyanın üçte birine yayamıyorsak cumhuriyetimizin 150. yılını kutladığımızda hala 10. yıl marşını okuruz sanırım. 10. yıl marşını çok severim ayrıca ama bahsettiğim Cumhuriyetimizi geliştirip kıtalara yaymak. önceki yorumumdada yazdım GÜÇ OYUNU BOZAR.

ahmet kaya
Aristo: ‘‘İnsanların arasına nifak tohumu ekeceksin. Birbirleriyle savaşırken hakem olarak kendini kabul ettireceksin. Ama anlaşmaya giden tüm yolları tıkayacaksın.’’ tavsiyesinde bulunarak çok ayıp etmiş. ben olsam derdim ki, hey iskender efendi!.. ne elin memleketini istila et, ne de onları tahakkümün altına al. otur oturduğun yerde.. kan dökme atina'yı, makedonya'yı imar et, çiçeklerle güzelleştir, yollarına gül dök... oysa biz aristoyu akıllı adam zannederik. meyer iskenderin arkasındaki kötü fikir babası aristoymuş. aristo, aristooooo! kırdın kalbimi, yıktın dünyamı.. oysa sen benim idolümdün. yazıklar olsun sana.. demek sen günümüzde yaşıyor olsan bu zekanla hudson enstitülerinde yıkım planları yapardın, veya bir labaratuvarda nano-teknolojik atom bombası hazırlardın. yazıklar olsun sana ve senin gibi etkin liderlerin güdümünde olan zeki heriflere... hey günümüz liderleri!... etkin biri olmak istiyorsanız, ben aradığınız kişi değilim, gidin aristo gibiler sizi bekliyor..

Yüksel Lektemur
Gerçekten harikasınız esma Hanımefendi.. ama bu yazdıklarımızın sana zararı olduğunuda düşünüyorum ama ciddende hakkını tesslim etmek istiyorum 2 şıkkı seçtim ve yazdım. tüm yarışmacılara aynı zemin üzerinde bol şanslar ve başarılar diliyorum sevgilerimle.

ömer özdamar
Esma hanım, Yazınızı okudum. Puan yıldızınızı 53'den 54'e getirdim. Her şey gönlünüzce olsun. Saygılarımla.

onur can
Ellerinize, yüreğinize sağlık...

sedat aydın
Merhaba, sanıyorum 10 ncu yıl marşı çok beyenilerek okunduğundan, ezberlendiğindendir. Ben defalarca çok yere 10 ncu yıl marşının Cumhuriyet marşı olarak anılmasını yazdım nedense bir cevap alamadım kimseden. Gerçi yeni yani II nci Cumhuriyetçiler seneye bir marş yazarlar herhalde :)

Kemal Uygun
Harikalardan bir demet daha... kısa ve çarpıcı bir yazı, içimizden geçenlere tercüman olmasını nasıl da biliyorsunuz... elinize, kaleminize, yüreğinize sağlık... ne diyeyim Allah sana sağlık afiyet versin ve bu güzel yazılarından bizleri mahrum etmesin. Teşekkürler Esma hanım.. sağol.. varol...

vedat ahi
abd nin bölge için ne çoraplar örmeye çalıştığını daha yeni öğrenmeye başladı bu millet oysa 1. dünya savaşından sonra ülkenin birçok yerinin işgal edilmesine sebep olan wilson prensipleri hangi devlet başkanına aitti acaba!? vatandaşı uyarma ve uyandırma adına yaptıklarını bütün varlığımlan destekliyorum cankuşum, devam et...

...

31.10.2007

 
Toplam blog
: 1929
: 661
Kayıt tarihi
: 11.11.06
 
 

  Hayatı ciddiye almam, emeği çok ciddiye alırım. Dünyanın en vazgeçilmez üçlüsü; çocuklar, çiçek..