Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

27 Nisan '15

 
Kategori
Üniversiteler
 

Cumhuriyet Üniversitesi iletişim Kulübü Başkanı Metin Baykal ile...

Cumhuriyet Üniversitesi iletişim Kulübü Başkanı Metin Baykal ile...
 

Metin baykal


Cumhuriyet Üniversitesi İletişim Kulübü Başkanı Metin Baykal: ”Halkla ilişkilerci girişken olmazsa çok şeyi kaybeder..”

 

SORU- Bize kısaca kendinizi tanıtır mısınız? Hangi okullarda okudunuz bugüne kadar? Nerelerde görev aldınız?  

METİN BAYKAL-  19.08.1991 Sivas doğumluyum İlköğretim hayatımı Bursa'da geçirdim. Okumakla ilgili bir hayalim yoktu o yüzden liseyi 1. sınıfta bıraktım çalışmaya başladım. Annem açık liseye yazılmamı istedi ben de annemi kırmamak için “Tamam anne sen git  başvuru yap” dedim. Kendisi de gidip yaptı. Daha sonradan çalışma hayatında  zor alanlarda çalıştım bu süre zarfında okulun kıymetini anlamaya başlamıştım ve yavaştan okumam lazım diye annemle konuşuyordum. Bir süre sonra  sınavlara girdim ve liseyi bitirme durumuna getirdim. Son yılımda  bir karar aldım ve hem dershaneye gidip hem de çalışacaktım sonuçta erkek adamız aileye yük olmak olmazdı :)  Daha sonradan Üniversite giriş  sınavına girdim ve  sınavı kazandım... Şu an Cumhuriyet Üniversitesi  İletişim Fakültesi Halkla İlişkiler Bölümü okuyorum ve İletişim Kulübünün de başkanlığını yapıyorum.

SORU- Neden Halkla İlişkiler ve Tanıtım? Neden Sivas? Bu okulu tercih etmeden önce ve şu an duygularınız arasında en farklar var? 

 

METİN BAYKAL- . Ben  çocukluğumdan beri insanlarla iç içeydim. Pazarda, halde  simitler satarak kendi kendime finans sağlıyordum hem de iletişimimi kuvvetlendiriyordum. Bu yüzden hep halkla ilişkiler bölümünü istedim. Aslında Sivas'ı tercih etmeyi pek istemedim ama sıralamada yazdım. Demek ki memleketimde okumam lazımmış 17. tercihim geldi ve şu an burada olmam bana bir çok şans sundu  o yüzden mutluyum.

SORU- Bize ailenizden bahseder misiniz? Anne ve babanız ne iş yapar? Kardeşleriniz nerede okur? Onların bu sizin çabalarınıza bakış açısı nasıldır? 

 

METİN BAYKAL-  Annem ev hanımı babam emekli öğretmen ve bir  de ağabeyim var kendisi de Balıkesir de Rehber öğretmeni. Beni her koşulda  destekleyen annemdi. Babam ve ağabeyim pek destek görmedim desem yeridir. Ama şu an İletişim kulübü başkanıyım ve  iyi işler yapıyorum  bu da ailemi mutlu ediyor.

 

SORU- Kitap okuyor musunuz? Halkla İlişkiler Öğrencisine kitap okumak ne ifade eder?

 

METİN BAYKAL-  Bir halkla ilişkilerci olarak  en büyük eksiğim kitap okuma alışkanlığımın olmaması. Ama bu alışkanlığı kazanmak  için polisiye  romanları aldım ve bu sayede kitap okumamı sürekli bir hale getirmeyi istiyorum.

 

SORU- Girişken aktif insan olmanın ne gibi faydalarını görüyorsunuz? Çekingen insan sizce ne kaybeder? 

 

METİN BAYKAL- .Girişken  olmak çok şey ifade ediyor. Ben kulüp  başkanlığını yoktan var ederek aldım diyebilirim. Eski kulüp yönetimi beni kadrolarına almadılar ve ben de hırs  yaparak tek başıma bir şeyler yapmaya çalıştım ve  70 günlük uğraşın sonunda  çok güzel bir etkinlik düzenledim. Bu da beni diğer  öğrencilerden 2 basamak yukarı taşıdı ve ben de bunu  iyi değerlendirerek kulüp başkanı oldum. Diğer meslek dalları için bir şey diyemem ama bir Halkla ilişkilerci girişken olmazsa çok şeyi kaybeder...

 

SORU- Kulüp olarak bugüne kadar neler yaptınız?

 

METİN BAYKAL-  Bu sene alandan hem  Öğretim görevlisi hem de  ajans sahiplerini getirerek İstanbul’da bu işlerin nasıl ilerlediğini, öğrencilerin iyi bir yerlere gelebilmeleri için neler yapması gerektiğini  öğrendik . En  önemlisi de öğrencilere gelen konukların ajanslarında  stajyer alma sözü alarak öğrenci arkadaşlarımıza  yeni birer kapı açtık.

 

SORU- Yapmayı hedeflediğiniz çalışmalar neler?

 

METİN BAYKAL- . Yapmak istediğim bir çok şey ama  şimdilik başkanlığını yönettiğim kulüp adına  çok daha  iyi isimler getirerek öğrenci arkadaşlarımızın  ufkunu açmak.

 

SORU- Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanında nereye kadar  gelmek istersiniz? 

 

METİN BAYKAL-  Halkla ilişkiler de gelmek istediğim yer  büyük ihtimalle global bir şirketin halkla  ilişkiler müdürü olarak görev yapmak.

 

SORU- Bölüm, Fakülte ve Üniversitenizin gelişimi için neler önereceksiniz?

 

METİN BAYKAL- . Ben hep söylüyorum  Üniversitenin ve bölümün gelişmesi için öğrencilerin önünü açmalılar. Önlerine set  olmak yerine  onları destekleyerek bir şeyler yaptırmalılar. Bu sayede  öğrenciler yapacakları işlerle hem kendilerini geliştirecekler hem de Cumhuriyet  Üniversitesinin değerini yükseğe taşacağına  inanıyorum.

 

SORU- Başka neler söyleyeceksiniz?

 

METİN BAYKAL- Tüm  bölüm arkadaşlarıma  başarı ve mutluluk dolu  bir meslek hayatı diliyorum.

 

Çok sağ olun Metin bey  çok  güzel bir röportaj oldu.

 
Toplam blog
: 1096
: 1558
Kayıt tarihi
: 28.12.07
 
 

1967 Tokat'ın  Pazar ilçesi doğumluyum. İşitme engelliyim. İstanbul Üniversitesi iktisat Fakültes..