Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

22 Ağustos '07

 
Kategori
Güncel
 

Çuşka biber ve iguana!

Çuşka biber ve iguana!
 

Değişim gazetesinde büyük puntolarla bir başlık;

“Silivri’de denizden İguana çıktı”

“Tamam” dedim “hapı yuttuk!”.

Küresel ısınmanın başımıza açtığı işlere bak.

Kuraklık sonucu iklim değişmeye başladı, başlayınca da ilk önce iguanalar geldi.

Bu arada İguana hayvanını aranız da bilmeyen yok sanırım.

Hani şu kertenkelenin vücut çalışmışı! Daha büyüğü, daha patlak gözlüsü! Daha uzun, daha çatallı dillisi......

Bizim Trakya’nın hikâyeleri meşhurdur;

Daha önce gölde ‘Timsah’ görenine, tarlada çalışırken Kurt adamla selamlaşanına, Su aygırı gördüğüne yemin billah edenine rastlamıştım, ama bu defa olay farklı..

Boru değil İguana bu!

Bizim rahmetli Süleyman amca olsa;

“ Te bu canavarlar, yedi bütün balıkları, ondan balık çıkmaz buralardan” derdi

Nur içinde yatsın şimdi oda yok!

Olayın aslı şu;

Vatandaşın biri evcil iguanasını gezdirmeye çıkartmış.

Muhabirlerde fotoğrafını çekmiş.

Başlığı da yapıştırmışlar..

“Silivri’de denizden İguana çıktı”

Biz başlığı sabah, yazısını akşamüzeri okuyunca;

Telefonla bu mühim olayı haber verip, inandırabilmek için yemin edip “fotoğrafı bile var oğlum” dediğimiz arkadaşlarımıza yalancık çıktık tabii.

Bundan sonra “sürüye kurt geldi” desem! Ne fayda!

***

“Böyle şeyler de yazılır mı?” Diye düşüneceğinizi biliyorum ama inanın utanarak yazıyorum.

Biz bu sene “çuşka” biberden, “cık” böyle olmayacak! Anlatmak istedim konserve değil..Adını da bulamadım tarif edeyim en iyisi;

Domateslerin kabuklarını soyup kaynatıyorsun, çuşka biberlerle beraber kavanoza koyuyorsun, bazıları içine sarımsak ta atıyor.( Sarımsaklısı daha güzel) En son üzerine bir tane aspirin atıyorsun, hava almaması için naylon torbayı kapağın altına koyuyorsun ve sıkıca kapatıyorsun.

Kış aylarında da lüpletiyorsun..

İşte bu meretten, bu yıl yapamadık..Hani fazla yapanı vardır, İhtiyaç fazlası vardır, nasıl değerlendireceğini bilemeyeni vardır..

Bir kavanozcuk bana da ayırın yavvv.....

Foto: http://commons.wikimedia.org/

 
Toplam blog
: 1280
: 1114
Kayıt tarihi
: 09.08.06
 
 

Deniz tutkunu.Amatör kıyı balıkçısı. Aynı Şarkı ve Ilık Havada Hoşça Kal adlı kitapların yazarı ..