Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

09 Şubat '08

 
Kategori
Beslenme / Diyet
 

Daha hızlı kilo vermek için başka neler yapılabilir?

Hiç aç kalmadan ama doğru besin maddelerini seçerek yemek yediğimizi, karbonhidrat bağımlılığından kurtulduğumuzu ve birer birer kiloları kaybettiğimizi düşünelim, tartıda eksilen kiloları gördükçe insanı daha bir azim sarar... Hiç sağlıklı olmadığını bilsek bile daha hızlı nasıl kilo verebilirim diye düşünmeye başlarız. İşte o noktada tüm sağlık otoritelerinin hemfikir olduğu haftada 1 kilodan fazla vermeye çalışmayın sözünü hatırlatıp şu notları ekleyebilirim.

Limon ve kekik suyunun kan şekeri üzerinde olumlu bir etkisi olduğu kanıtlanmış. Dolayısıyla yemeklerinizi bol limonlu (ama gerçek, taze limon suyu) yemek ve/veya üzerine kekik suyu içmek yağ yakımınızı kolaylaştırabilir. Ancak kekik suyunu hiç tatmamışlar için bir uyarım olacak, zehir gibi acı bir şey o kekik suyu, açıkçası ben içmeyi beceremedim ne kadar sulandırdıysam da... onun yerine uygun yemekleri bol kekikli yemeği tercih ediyorum.

Günlük su tüketimizini arttırabilirsiniz. Bu konuda da benim bir deneyimim oldu; yıllar önce bir ara sırf su içerek ciddi kilo verdim. Ancak bunun şu an çok sağlıklı bir yöntem olduğunu düşünmüyorum. Sadece normal günlük su içme alışkanlığınızı biraz yukarı iteleyebilirsiniz diyorum. Yani normalde 6 bardak su içen biriryseniz 8-9 bardak içebilirsiniz mesela. Bir araştırma yazısında şöyle bir bilgiye rastlamıştım; 1 bardak su ağızdan girip idrar olarak çıkana kadar ortalama 200 kalori harcatırmış normal bir metabolizmaya. Fakat bu noktada nefrolog bir arkadaşımdan aldığım tavsiyeyi de yazmadan geçemeyeceğim, "ben çok su içemiyorum hem canım istemiyor hem de ağzıma bir yudum su aldığımda sanki su damlası başka hiçbir yere uğramadan idrar kesesine gidiyormuş gibi hızlı bir tuvalet gereksinimi yaşıyorum sence ne yapmalıyım?" diye sorduğumda bana aynen şöyle cevap verdi "demek ki vücudunun suya ihtiyacı yok, niye zorla içiyorsun, insan sadece susayınca su içmeli". Bu cevap bana çok mantıklı geldi, o gün bugündür susayınca sadece su içiyorum ama susamadığım halde de zorla su tüketmiyorum.

Mümkün olduğunca uzun sürede ve çok çiğneyerek yemeklerinizi tüketin.
Biraz normalden fazla protein tüketin. Ama lütfen dikkat; böbrek probleminiz varsa ve/veya olmaya meyilli bir durumunuz varsa, ailenizde genetik böbrek rahatsızlığı varsa, yaşınız ileriyse veya tam tersine çok gençseniz (ergenlik gibi), ayrıca kalp-damar rahatsızlığınız varsa proteine yüklenmeyin; kaş yapayım derken göz çıkartmayın. Sadece normal sağlıklı bir bireyseniz ve özel bir durumdan dolayı kısa sürede birkaç kilonuzdan kurtulmak istiyorsanız geçici süreli protein arttırımı yapabilirsiniz.
Öğün atlamayın, hatta mümkün olduğunca aynı saatlerde aynı tip gıdalar tüketin.
Sağlıklı ve zinde günler dilerim...

 
Toplam blog
: 25
: 1648
Kayıt tarihi
: 24.01.08
 
 

Annem çok dua etmiş "abisinden çok çektim ne olur bu iştahlı olsun" diye; olmuşum da.... 1 yaşınd..