Dediğimiz bu... / Haber / Milliyet Blog
Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

10 Haziran '07

 
Kategori
Haber
 

Dediğimiz bu...

Dediğimiz bu...
 

Dediğimiz bu işte…

Kararlılık, bir sorunu çözecek güçtür. Türkiye Cumhuriyeti Devleti ve onunun Silahlı Kuvvetleri ile "Kararlılık" içinde olmak, çözüme doğru adım atmak demektir.

İstediğimiz bu…

Türkiye-Irak sınır boyunda "Kararlılık" içinde harekete geçince Irak yetkilileri sonunda yelkenleri suya indirdi.

Son haberler şöyle:

"Irak Dışişleri Bakanı Zebari, Bağdat’ın Türkiye’ye nota vermesinin ardından PKK’nın Kuzey Irak’taki faaliyetleri ile ilgili Türkiye ile görüşmeye hazır olduklarını belirtti. Zebari, "Askeri müdahalelere veya sınırların ya da bölgesel güvenliğin ihlallerine karşıyız" dedi.

Hoşyar Zebari, İngiliz yayın kurumu BBC ile yaptığı söyleşide hükümetinin, PKK’nın Kuzey Irak’taki faaliyetleri ve Türkiye’nin diğer kaygılarını Türkiye ile görüşmeye hazır olduğunu belirtti. Zebari, "Bu konuları olumlu bir biçimde konuşmaya hazırız ancak sınır bölgelerindeki yoğun ve geniş çaplı bombalamaların aracılığı ile konuşmaya hazır değiliz" şeklinde konuştu.

Askeri müdahalelere karşı olduklarını da söyleyen Zebari, "Askeri müdahalelere veya sınırların ya da bölgesel güvenliğin ihlallerine karşıyız ve tüm sorunlar müzakere edilebilir ve diyalog yolu ile çözümlenebilir" dedi.” [1]

Ne oldu da böyle oldu?

Olan şu; Türk Silahlı Kuvvetleri, kararlılık içinde Türkiye-Irak sınır boyuna yerleşti. Buradan PKK unsurlarına karşı harekât başlatabileceği sinyallerini, verdi. Zaman zaman sınırdan içeri de girerek bu kararlılığını gösterdi.

Irak tarafı, bu konuda Barzani’nin Türkiye ile muhatap olması yolunda çaba sarf etti, olmadı. TSK, kararlılığını sürdürmeye devam etti.

Irak hükümet yetkilileri, bu sırada ABD’nin kendilerinden yana olacaklarını ve Türkiye’ye taviz vermeyeceğini düşünerek hep esip yağıyordu, baktı ki durum öyle değil. ABD bile, bir saatten sonra Türkiye’yi tutamayacak ve Türkiye’nin Irak’a girmesi halinde Türk-ABD silahlı güçlerinin karşılaşması muhtemel ve bunu göze almak da mümkün değil.

Irak’taki “Peşmerge” gücünün eti ne ki budu ne olsun, Türk ordusuna karşı koymaları mümkün değil. Bunu bilemek en büyük aptallık olurdu. Öyle afili afili yürümeyle ordu olunmuyor malum…

Ve sonunda Irak hükümeti olarak “Görüşelim”e geldi.

İşte “Kararlı” olmanın sonucu budur.

Şimdi oturup görüşürken her şeyi ortaya koy ve Ülkenin çıkarı neyi gerektiriyorsa, elbette ki o olacak, başka çaresi de yok.

Irak bunu anlar mı?...

Anlayacak, eli mahkûm. Kendileri kırk kez uyarıldı ve “Yarın baş başa kalacağız” denildi. Öyle dört günde “Devlet” olunmuyor işte…

Zaten verdikleri "Nota"nın da ayarının bozuk çıktığının farkına da vardılar...

10 HAZİRAN 2007

[1] www.milliyet.com.tr
Fotoğraf:www.tsk.mil.tr

 
Toplam blog
: 1104
: 918
Kayıt tarihi
: 28.01.07
 
 

Emekliyim ama “Tekaüt” değilim. 1961 yılından beri değişik “Anadolu” gazetelerinde yazdım. 1984-8..