Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 

29 Ocak '08

 
Kategori
Pazarlama
 

Değişim & Ticaret

Doğayı anlamak, hayatı anlamaktır. Doğayı gözlemlediğimizde kendisini sürekli olarak yenilediğini tanık oluruz. Bilimsel ve teknolojik gelişmelerle beraber tarihi olaylar ve hukuk, hayatımızı değiştiren ve düzenleyen etkenlerdir. Değişim, doğal bir şekilde kendiliğinden gerçekleşebildiği gibi edindiğimiz yeni bilgiler ve deneyimle de olur, bu değişim yaşanmışlıkların sonucu olarak veya eğitim – öğretim yoluyla da gerçekleşebilir. Ayrıca belirli bir müdahale, yönlendirme, karar veya tercih ile de değişim gerçekleşebilmektedir.

Eski filmleri izlediğinizde şehir ve mekanların zamanla değişime uğradığını, o zamanın modasıyla, günümüzün modasının zamanla ne kadar değişim gösterdiğini fark ettiniz mi? Televizyon kanallarının artmasıyla beraber bilgisayar, video ve İnternet'in yaygınlaşması nedeniyle dev ölçekli sinema salonlarından, cep sinemalarına geçiş sürecini de açıklayabiliyoruz… Doğada sürekli kendini yenileme özelliği vardır. Doğa, sürekli kendisini yenilerken zamanla hayatımızda da değişimler olmaktadır. Mesela hiç -daktilo- kullandınız mı? Teknoloji zamanla gelişir ve değişir, ya siz? Öğrenciyken yaşadığınız çevre ile iş hayatınızdaki çevreniz zamanla değişir…

Yeni yıl, bayram ve özel günlerin kutlamalarında kullanılan matbu tebrik kartları, iletişim teknolojisinin gelişmesiyle günümüzde yerini e-kart, e-posta veya kısa mesajlara bırakmıştır.

Düşünce, duygu ve isteklerimizi bildirmek ve iletişim kurmak için kullandığımız lisan da yaşayan bir varlık olarak kendi gramerine uygun olarak zamanla değişir ve gelişir. Bu değişime pek çok örnek verebiliriz, birkaçını misal olarak hatırlayalım:

Öğrenci - Talebe
Okul - Mektep
Uçak - Tayyare
Sözlük - Lügat
Sözleşme – Akit

- Ticareti kâr amacıyla yapılan bir alışveriş olarak tanımlarsak, aynı ürün veya hizmeti       yapan birkaç firmadan -en uygun olanını- tercih eder miydiniz?
- İndirimli olarak emtia veya hizmet alabiliyor musunuz?
- Yeniliklere ve değişimlere ne kadar açıksınız?
- Piyasa araştırması yapıyor musunuz?
- Servis sağlayıcınız işi bırakırsa alternatif arar mısınız?
- Yalnız bir yerle mütemadiyen çalışmak, monoton bir çalışma şekli midir?
- Ne ölçüde randımanlı çalışabiliyorsunuz?
- Siparişleriniz vaktinde ve kaliteli olarak geliyor mu?
- Olası acil durumlarda alternatif tedarikçi tespit ettiniz mi?

Mevzuata uygun olarak ticarette rekabet olursa, olumlu neticeleri müşterilere yansıyacaktır. Hizmet ya da üründe indirim, serviste sürat, ödemede kolaylık vb.

Gereksinimlerimizi temin etmek için daha önce denenmiş firmaları, mekânları veya markaları psikolojik etkenlerden dolayı kolaylıkla bırakmayız… Nereden aldığınız önemli, nasıl aldığınız daha önemli bir konudur. Bireysel ve kurumsal ihtiyaçların kaliteli olarak vaktinde karşılanması öncelikte olduğundan referanslı ve lisanslı firmalarla da çalışabilirsiniz.

Özdeyiş: “Değişim, yaşamın kuralıdır. Sadece geçmişe ya da şimdiki zamana önem verenler geleceği kaçırırlar.” John F. Kennedy.

Esen kalın, mutlu kalın,
Şenol ELBAY

 
Toplam blog
: 79
: 1511
Kayıt tarihi
: 22.06.07
 
 

Söz uçar, yazı kalır. Verba volant, scripta manent. Words fly away, writings remain. Les mots vol..

 
 
 
 
 

 
Sadece bu yazarın bloglarında ara