Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

13 Haziran '07

 
Kategori
Müzik
 

Delice vuruldum ela gözlerine

Delice vuruldum ela gözlerine
 

"Seyrime Gel

Of offffffffffffff offffffffff

Seyrime gel yar efkârım derin

Sen bestesisin nafile güftenin

Delice vuruldum ela gözlerine

Gönlüme murat ol, gir meskenime

İnan sözüme,

Yalan kelime

Gelmez hiçbir dilime

Girmez tenime

Of offffffffffffff offffffffff

Hiç kimseye yoktur yok tavizim

Bir tek sana yar, tek sana acizim

Dizdiğin o şiirler gelmez dilime

Görünce takılıyor al perçemine

Kıraç"


Harika sözler değil mi? Melodisiyle de bütünleşmiş, Kıraç’ın yeni albümü “Benim Yolum” da olan en güzel şarkısı bence.

Kıraç'ın tam adı Ali Tufan Kıraç biliyorsunuzdur. Kahramanmaraş’ta doğmuş kendisi. Benim gibi eğitimci bir aileden geliyor. Öğretmenlikler tayinlerin söz konusu bir meslek olduğundan 10 yaşlarında iken Kıraç ailesiyle İstanbul a yerleşiyor. Hasköy de eğitimine devam ediyor. Daha o zamanlardan müziğe ilgisi büyük. Melodilerin içinde ilk enstrümanı bağlamayla keyfe varıyor. Lise dönemlerinde Refik Köksal- müzik öğretmeni- ilk gitarını hediye ediyor kendisine. Bu gitar yaşamında bir dönüm noktası oluyor onun için. Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Müzik Öğretmenliği bölümüne geçiyor.

Derken sahne çalışmaları söz konusu oluyor. 1992 de Ortaköy Martı barda sahne alıyor. Bilenleriniz vardır. Martı bar her gece canlı müzik dinleyebileceğiniz, sabahlara kadar dans edebileceğiniz deniz manzaralı şirin bir yer.

1994 yılında canlı performans süredursun sahnenin havası, tozu onu daha geniş kitlelere hitap etme dürtüsüyle ilk demo kasetini hazırlamaya yönlendiriyor. Bu serüven 1999-Dağların Kadını, 2001-Sevgiliye, Çeşminaz, 2002-Zerda, 2003-kayıp şehir, 2005 bir İstanbul masalı, 2007 ye dek devam etmekte ve kedisini severek dinlemekteyiz.

Renkler ve zevkler tartışılmaz ama Kıraç'ın besteleri ve yorumunu beğenmeyenlerimiz çok azdır. Bu yüzden rahatlıkla cümlelerimi genele yayarak ifade edebiliyorum. Kaliteli müziğin ve anlamlı sözlerin için teşekkürler Sevgili Kıraç. Daha çok uzun yıllar kulağımızın pasını alman dileğiyle. Geçen yılki Funda Arar-Kıraç konserinde Türk sanat müziği eserleriyle de bizi şenlendirmiştin. Bu yıl da düzenlenecek organizasyonlarda en başta yer alacağımın sözünü buradan vermek istiyorum.

Müzik ruhun gıdasıdır. Leziz gıdalarla hep buluşabilmek dileğiyle…

 
Toplam blog
: 93
: 1475
Kayıt tarihi
: 02.02.07
 
 

Elektrik mühendisiyim. Eğitimci bir ailenin kızıyım. Kelimeler ve rakamlarla geçen serüven dolu b..