Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

28 Kasım '13

 
Kategori
Ben Bildiriyorum
 

Demek ki oluyormuş

Demek ki oluyormuş
 

Eğimi düzgün, genişliği uygun


Sağlık ocağımız girişinde yıllardır, dar ve eğimi dik olan bir rampa vardı…
Bu yüzden ben ve bebek arabalılar bu rampayı kullanıp sağlık ocağı içine giremiyorduk. Daha doğrusu bebek arabalılar içeri zorla giriyordu, bense tekerlekli sandalyemle hiç giremiyordum. Bu pis rampa üzerinde bir çalışma yapılarak genişletildi, eğimi düzeltildi ve çevresine korkuluk konuldu.

Bu çalışma birkaç ay önce yapılmış olsa da ben bugün o rampayı yeni fark etmiş gibi davranıp resimledim videosunu çektim. Bunun nedeniyse sağlık ocağına gitme ihtiyacım bugün doğdu.

Yapılan bu yeni rampa; çok güzel, düşünülerek yapılmış, bebek arabalılara, tekerlekli sandalyelilere, ortopedik sorunu olanlara, yaşlılara ve bebeklere uygun.

Ama ama ama biz Türkler bir yeri yaparken bir yeri mahvetmeyi iyi biliriz…
Yeni yapılmış olan bu güzel rampaya ulaşmak bir dert, çünkü rampanın bulunduğu kaldırıma çıktığınızda önünüze iki adet plastik duba geliyor, bu dubaların konulma sebebi kaldırıma araç parkını yapılmamasını sağlamak. Dubaları aşıp, rampaya ulaşmak ve sağlık ocağına giriş yapmak mümkün değil, çünkü dubalar kaldırımın tam ortasında, sağından veya solundan geçmek olanaksız.

Bu dubaları kaldırıma koymak yerine araç yolu kenarına koymak daha mantıklı değil mi? Bu işi yapan mühendisin hiç aklına gelmedi mi; bu rampaya nasıl ulaşılacağı, bu dubaları kaldırımın uç tarafına koysam da boşluk tarafından geçiş yapılsa, bu dubaları araç yolu kenarına koysak nasıl olur acaba diye.

Bilgi bilinç farkındalık için, sanırım ilk önce beyin gerekli… Boş olan kafaları doldurmaya çalışmak saçma.

 
Toplam blog
: 120
: 522
Kayıt tarihi
: 15.12.10
 
 

His kaybı olmayan, sol tarafı felç, tekerlekli sandalyeli bir bedensel engelliyim... 1996 yılında..