Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

27 Şubat '12

 
Kategori
Şiir
 

Deniz Gezmiş

Deniz Gezmiş
 

Bugün Deniz Gezmiş’ in doğum günü

Yaşasaydı , 65 yaşında olacaktı

Ama o 25 yaşında bu diyarlardan göçtü.

 

Bu gün bir arkadaşımla asansörde karşılaştım.

“Deniz’ in parkasından giymişsin”

“ Ne kadar da benzemişsin ona!” dedim.

“Keşke ona benzeseydim” dedi.

“Genç yaşta öldü ona niye benzemek istiyorsun ki” dedim.

“ Biz de onun gibi dolu dolu yaşasaydık keşke” dedi.

Şöyle bir daldım.

Hayatıma neler sığdırdığıma baktım.

O neleri sığdırmıştı!

Nasıl kitleleri sürüklemişti de umut olmuştu.

O öldükten sonra kaç tane “Deniz” doğmuştu.

Nasıl da ölümsüzleşmişti.

 

Sonra

Aklıma lise yıllarım geldi.

Evimizin balkonu..Misafirimiz var.

Mustafa Amca…

Kırşehirli..

Çok erken öldü Mustafa Amca.

Allah rahmet eylesin kendisini çok severdim,

Babamla  o gece, demokrasiden, ülkenin geleceğinden bahsediyorlardı.

Hiç unutmuyorum, bu gün gibi aklımda.

Deniz Gezmiş ismini duymuştum elbet

ama hiç kazınmamıştı belleğime o geceki kadar..

 

“Demokrasi gelseydi Deniz’ in zamanında gelirdi”

“Şimdiden sonra demokrasi gelmez” demişti.

Bu lafı yıllar sonra da düşündüm defalarca.

Başı dik

Tavizsiz

Yolundan ve de sözünden dönmeyen

Deniz GEZMİŞ’ ti O.

Önderdi. Doğal önderimizdi.

Işıklar içinde uyusun. 

 
Toplam blog
: 58
: 484
Kayıt tarihi
: 04.01.12
 
 

Kendinin farkında olmakla başlar herşey.  Akar giderken birşeyler insan tutunmak ister hayata. Bu..