Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

29 Ağustos '06

 
Kategori
İş Yaşamı - Kariyer
 

Dereceyi okudunuz mu?

Dereceyi okudunuz mu?
 

Ekip etkileşimi hayal edemeyeceğiniz kadar karmaşıktır. Yanlış anlaşılmalardan, birilerinin birini atlamasından, yanlış önyargılardan kaçınmak için açık bir iletişim şarttır. Fakat işin kötü yanı tüm olup biteni görebilen de pek yoktur.

“Derece okumak” gizli bilgileri ortaya çıkarmak, bulmacaları çözmek, takdir, sürtüşme ve duyguları ortaya çıkarmak için en iyi araçtır.

Deniz yaklaşık 2 saattir Metin’e neyi neden değiştirdiğini izah etmeye çalışıyordu. Metin ise bu değişikliklerin sadece zaman kazandırdığını ama maliyetler açısından bir şey ifade etmediği konusunda ısrarlı idi ve Deniz bunun böyle olmadığını anlatmaya çalışıyordu.

Sonunda Metin, Denizi anladığını ama buna ancak Genel Müdür’ün karar verebileceğini söyledi. Deniz bu duruma içerlemişti “Bunun yolunun bu olduğunu bilseydim boşuna 2 saat ikna etmeye uğraşmazdım” diye düşündü.

Daha sonradan hiç bir işe yaramadığını gördüğünüz ne kadar vakit ve enerji harcadığınızı hiç düşündünüz mü? Büyük resmi gördüğünüzde kendinizi aptal hissetiğiniz hiç oldu mu? Bazı şeyleri önceden görüp kendimizi kötü hissetmekten kurtarabilir miyiz?

Virginia Satir tarafından bulunan “Derece Okuma” yöntemi ile ekip elemanları kendi düşünceleri ile konuşarak kötü hissetmekten kurtuluyorlar. Tek ihtiyaç sakin bir oda ve rahat bir koltuk.

Derece Okuma Yöntemi 5 aşamadan oluşuyor. Her aşamada ekip üyesi ekibin karşısına geçip düşüncelerini herkesle paylaşıyor.

Farkındalıklar
İlk önce küçük ya da büyük nelerin farkında olduğiumuzu anlatacağız. Destek, dağıtım, anlama, espiri anlayışı vb. Bu ilk adım sonraki adımlar için ekip üyelerini cesaretlendirecektir.

Yeni Bilgi
Diğerlerinin bilmediği bir bilgiyi verme. Bu bölüm kafalardaki soru işaretlerini ve olası çatışmaları önceden çözebilmek için çok faydalı olacaktır.

Bulmacalar
Cevabını bilmediğiniz sorularınızı sorun. Öncelikle ekibin bu konuda bilgi ihtiyacı olduğunu anlaması ve sonrasında bir arada yanıtlamaya çalışması önemlidir.

Şikayetler ve Öğütler
Varsa şikayetlerinizi iletin. Gördüğünüz aksaklıkların giderilmesine ilişkin varsa öğüt ve önerilerinizi anlatın.

Beklenti ve İstekler
Geleceğe ilişkin istek ve dilekleri alarak derece okumayı kapatın. Bu sayede belki de başkalarına ilham verecek birkaç unsur yakalanabilir.

Tüm grup aktiviteleri gibi Derece Okumak da pratikle gelişecek bir uygulamadır. Eğer ritmi yakalarsanız proje ekibi ile mükemmel sonuçlar alabilirsiniz. Aynı zamanda sıkıntılı ekiplerin rahatlamasına da çok yardımcı olur.

 
Toplam blog
: 578
: 5372
Kayıt tarihi
: 23.06.06
 
 

Superonline danışmanlık, İktisat Bankası' nda ilk palm bankacılığı uygulaması, 5 yıl Garanti E-Ticar..