Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

13 Ekim '17

 
Kategori
Alışveriş - Moda
 

Dereden tepeden

Dereden tepeden
 

Salih Arıkan


Değerli arkadaşlar İnsan Hakları İhlalerini Raporlama süreçlerinde bilgisi ve tecrübesi olan arkadaşlarımızın deneyimlerine gereksinim duyuyorum beni ararlarsa kendileriyle görüş alış verişinde bulunacağım.

Evet, arkadaşlar yeni bir maceram deneyimim faaliyetim ne derseniz deyin başlıyor. Teamtalk sunucuları üzerinden Dostluk Limanı Sohbet Odasında her 15 günde bir Engelli Haklarını tartışıyoruz. Salı günü başladık bu akşamdan itibaren her Cuma Akşam Saat 22:00’da olacak.

Bu akşam sürpriz hediyelerim de var. Yarın Sabah Bağımsız Hareket kursumuz var saat 1100'da 13:00'da Aşure etkinliği ve Baston dağıtımı olacak. Beyaz bastonlarımızı bize hediye eden Bornova Rotary Kulübüne çok teşekkür ederim. İlk dağıtımda Çarşamba günü kendileriyle tanışma ve Baston dağıtımı Programı yaptık. Kulüp üyeleri bize Baston hediye ettiler.

Bağımsız Hareket kursuna katılan öğrencilerimiz bu akşam yâ da sabah. Bir komşuya yâ da bakkala markete tek başına bir yere gidebilirlerse yarın deneyimlerini dinlemek isterim. 

İşaretlerden faydalanmayı unutmayalım kokular sesler. Zemin farklılıkları yarınki aşure ve beyaz baston etkinliğimize herkesi bekleriz.

15 Ekim Beyaz Baston özgürlük ve güvenlik günü her görmeyen beyaz bastonla barışık olmalı küçük yaşlardan beri yaşına uygun şekilde küçük adımlarla bastonla gezmeyi öğrenmeli. Geçenlerde bir arkadaş beni karşıdan karşıya geçiriyor. Bastonu kaldırdığında arabalar durması gerekiyor dedi. Bende bunun bir kültür işi olduğunu zamanla olacağını anlattım. Trafik ışıklarına bile uyulmayan bir ülkede bastonu kaldırınca kaç kişi durur.

Biz yolda yürüyoruz. Bastonu çiğniyorlar kırılıyor. Ve yol ortasında elimiz böğrümüzde kalıyoruz. Adam zorla kolumuzdan asılıyor. Biz kibarca izinsiz dokunduğu için çekiyoruz. Adam yardım ediyoruz be diye küfrediyor. Toplum değişecek ben inanıyorum mücadele varsa değişim kaçınılmaz kendi hayatımda bile bunun örneklerini görüyorum.

Beyaz bastonumuzla özgürce gezebileceğimiz günler diliyorum.

Tel: 0506 514 96 93

 
Toplam blog
: 1156
: 67
Kayıt tarihi
: 17.11.16
 
 

1977 Manisa Akhisar'da doğdum. 1986 İzmir Bornova İzmir Körler Okulu'na başladım. 1997 İzmir Karaba..