Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

15 Şubat '10

 
Kategori
Okullar
 

Ders dışı etkinlikler

Ders Dışı Etkinlikler; dersler dışında, öğrencilerin ilgi ve ihtiyaçları doğrultusunda, öğretmenin rehberliğinde yapılan planlı-programlı ve düzenli çalışmalardır.

Sizce herkesin seçtiği meslekte, okullarda çalıştığı öğrenci kulübünün veya etkinliğinin izi yok mudur? Bu gün bir forumu ya da semineri yöneten öğrencinin, yarın bir avukat, hâkim, savcı; Sağlık ve Kızılay Kulübü görevlilerinin, hemşire ve sağlık elemanı; duvar gazetesine yazı yazanın, iyi bir yazar; olmayacağını kim garanti edebilir?

Birçok kimse seçme, seçilme önderlik gibi bir takım toplumsal ve demokratik davranışların ayırımına bilinçli olarak, okullarda katıldığı etkinlikler içinde varmamış mıdır? Bu gün okul öğrenci başkanının ilerde politikaya atılıp Belediye Başkanı, Bakan ve Başbakan olmayacağını kim bilebilir? Ne yazık ki günümüzde Ders Dışı Etkinlikleri derslere göre önemsiz görülmesi biçiminde bir anlayış var. Önemsiz görülmesi, okulda çalışma yerinin olmayışı, öğretmen ve öğrencilerin zaman ayıramamaları ve amir konumunda olanların denetim eksikliği gibi nedenlerle artık Ders Dışı Etkinlikleri yapılamaz olmuştur.

Denetim; okullardan gelen Ders Dışı Egzersizlerle ilgili plan ve programların masa başında mevzuata uygun olup olmadığının incelenmesinden öte takibi gerektiren çok önemli bir işlevdir. Egzersiz programlarının planlanan zaman dilimleri içinde yapılıp yapılmadığı, yeterli öğrenci olup olmadığı, kâğıt üzerinde göstermelik olup olmadığı ve amacı doğrultusunda hedefine ulaşıp ulaşmadığı da denetimin asıl konusunu kapsamaktadır. Okul duvar gazetelerinde öğrencilerin eserlerini görürsünüz. İnce yazılarla yazılmış eserler. Ne kadar yakınına giderseniz gidin okuyamazsınız. Şekilci ve göstermelik çalışmaların ürünleri haline gelmiştir.

Peki, o yapıtların o köşede sergilenmelerinin amacı nedir? Kimse okuyamadıktan sonra ne işe yarar? Ya denetim elemanları ve amir konumunda olanların görmezlikten gelmeleri ne anlama gelir? Okulları ziyaret etmeleri, kendi egolarını tatmin etmek için ya da neyi denetleyeceklerinin bilmemeleri anlamına gelmez mi? Sistem sınav üzerine kurulmuş, varsa yoksa sınav, kurs. Zavallı öğrenci Ders Dışı Etkinlik ve oyun için zaman bulabiliyor mu? Ders Dışı Etkinlikleri; toplantılar, temsiller, geziler, spor etkinlikleri, basın yayın çalışmaları ve okul öğrenci örgütlerinin etkinlikleri olarak gruplandırabiliriz. Ders Dışı Etkinlikleri yolu ile Eğitimle öğrencilere kazandırılmak istenen amaçların birçoğuna ulaşılabilir. Öğrencinin sosyalleşmesi, demokratik yaşama alışması, kişiliğinin gelişmesi açısından kısaca demokratik tutum ve davranışların kavranması için Ders Dışı Etkinliklerin yerini hiçbir etkinlik alamaz. Öğrencilerin Ders Dışı Etkinlikler yoluyla yapıcı, yaratıcı ve demokratik kişilikli birer insan olarak yetişmeleri daha olanaklıdır. Okullarımız günlük sekiz-on yedi saatleri arasında sıkıştırılmış resmi kurumlardan öte, öğrenci, öğretmen, veli ve toplumun her kesimince istenen zaman diliminde yararlanılan bir kültür merkezi olmak durumundadır. Çevreye ve topluma kapalı olmamalıdır. Öğretmen, teamül gereği belirlenen mesai satını bitirir bitirmez ekonomik durumuna destek amacı ile ikinci işine, eğlence ve oyun yerlerine gidip zaman öldürmemelidir. Bunu Ders Dışı Etkinliklerinde değerlendirmelidir. Tabi öğretmenin ikinci bir iş yapmamsı için ekonomik yönden iyileştirmelerde yapılmalıdır. Öğrencide boş zamanlarını değil en iyi zamanlarını Ders Dışı Etkinliklerde geçirmelidir. Hatta oyunlarını dahi bu etkinlikler içinde yapmalıdır. Çocuk demek bir bakıma oyun demektir. Bir çocuğun gizil gücü ya da baskın yeteneği özgür ortamı olan oyunlarında ortaya çıkar. Bu anlayışı eğitime hâkim kılarsak erozyona uğrayan bazı değerlerimiz yerinde durur, “köşe dönücü” ve “bencil” insan tipi yetişmez.
 
Toplam blog
: 154
: 861
Kayıt tarihi
: 25.01.10
 
 

Rize nin Çamlıhemşin ilçesinde doğdum. 1969 yılında ilkokul,1972 yılında ortaokul,1975 yılınd..