Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

27 Kasım '08

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Dert ağacı

Dert ağacı
 

DERT AGACI Eski çiftlik evini restore etmek için tuttuğum marangoz, isteki ilk gününü zorlukla tamamlamıştı. Arabasının patlayan lastiği onun ise bir saat geç gelmesine neden olmuş, elektrikli testeresi iflas etmiş ve simdi de eski püskü pikabı çalışmayı reddetmişti. Onu evine götürürken yanımda adeta bir tas gibi oturuyordu. Evine ulaştığımızda beni, ailesiyle tanışmam için davet etti. Eve doğru yürürken küçük bir ağacın önünde kısa bir süre durdu, dalların uçlarına her iki eliyle dokundu.

Kapı açıldığında; adam şaşırtıcı bir şekilde değişti. Yanık yüzü tebessümle kaplandı, iki küçük çocuğunu kucakladı ve Esine kocaman bir öpücük verdi. Daha sonra beni arabaya yolcu etmeye geldiğinde; ağacın yanından geçerken merakîm daha da arttı ve ona eve giderken gördüğüm olayı sordum."O, benim dert ağacım, " dedi. "Elimde olmadan isimde bazı sorunlar çıkıyor, ama şundan eminim ki o sorunlar, evime, esime ve çocuklarıma ait değil. Bunun için bu sorunları her aksam eve girerken o ağaca asıyorum. Sabahları tekrar onları oradan alıyorum.

Ama komik olan ne biliyor musunuz? Ertesi sabah onları almaya gittiğimde, astığım kadar çok olmadıklarını görüyorum." Her sabah bir telaş içinde gözümüzü açıyor ve rutin koşuştumacalarımız içinde boğuluyoruz. Üstelik bu günlük rutinlere gün içinde beklemediğimiz sürpriz sıkıntılar aksilikler de eklenebiliyor. Gün sonunda tüm enerjimizi tüketip evimize ulaştığımızda Her şeyi kapımızın dışında bırakacağımız gerçek ya da sanal bir dert ağacı edinerek, evlerimize ‘o’ lanmış olarak girebilmek gerçekten gerekli.Evinize ulaştığınızda 1 dakika kapıda bekleyin. Günün tüm ağırlığını kapınızdaki ağaca, askıya asın yâda sepetin içine bırakıverin. ve sonra yüzünüzü aydınlatan gülümseyişiniz ile kapınızı çalın. sizi gerçekten siz olduğunuz için seven, sizi görmekten gerçekten mutluluk duyan, sizi gerçekten özleyen eşinize, çocuklarınıza ya da anne babalarınıza sarılın ve bunu yaşamanıza izin veren Allah a şükür edin. Dönebilecek bir evleri ve onları sevgiyle bekleyenleri olanlara…

 
Toplam blog
: 32
: 1690
Kayıt tarihi
: 16.09.08
 
 

1970 yılında istanbul'da doğdum. Marmara üniversitesi, Psikolojik Danışmanlık bölümü mezunuyum. Psik..