Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

24 Aralık '18

 
Kategori
Beslenme / Diyet
 

Dev Çikolata Mutluluğu

Dev Çikolata Mutluluğu
 

Gıda sektöründe kuşkusuz ki en sevdiğim konulardan biri Ar-Ge. Yani ürünlerin geliştirilmesi ve araştırma içinde olarak yeni ve farklı ürünlerin karşımıza çıkması. Bu yenilik çoğu zaman hepimizin aklına gelen bir şey oluyor ve tüketici genelde “ Ben bunu düşünmüştüm ya.” Tepkilerini veriyor. İşte asıl marifet onu düşünmekle kalmayıp somutlaştırabilmekte ve dikkat çekebilmekte.

Çikolata sektörüyle yakından ilgileniyoruz, herkesin bir hayranlığı var bilirsiniz. Bu zamana kadar farklı üretimler ve çalışmalar gerçekleşti. Gıda sektörü dendiği zaman farklı konulardan ele alabiliyoruz tabi, içerik, tasarım, ambalaj, çeşit... Genellikle de farklı çeşitler dikkat çekiyor, “ Aaa şöylesi de çıkmış, bunu hiç tatmadım. “ gibi...  Benim dikkatimi çeken bu sefer tasarım oldu.  Dikkat de çekmeyecek gibi değil ki? Aslında uzun yıllardır olan bir üretim, yeni değil.  Bazılarınız görmüş bazılarınız duymuş olabilir. Bir baktım karşımda yarım metre çikolata! Yarım metre derken şaka yapmıyorum? 50 cm ve 300 gram olarak karşınıza çıkıyor evet. Bu bir farklılık işte, daha önce akla gelmiş midir? Evet ama bizler ilk defa görüyoruz bu üretimi. İkinci örnek de buna benzer, yıllardır çocuklarınızın veya torunlarınızın (hatta itiraf edelim gençlerin, yetişkinlerin bile) oynadığı sürpriz yumurtalar da maksimum boyutta , eliniz kadar büyüklükte nerdeyse ve 100 gram olarak üretiliyor.  Yazının başında bahsettiğim düşünce tam olarak bu ,Minik farklılık : Farkedilir tasarım.

İçerik ne kadar önemliyse, tasarımın da o kadar önemli olduğunu düşünenlerdenim. Her şey tekdüze olmamalı, her zaman için farklılıklar renk katmalı ve tatlı bir rekabetle canlanmalı.  Gerçekleşebilecek düzeyde farklı üretimleri hayal edip bunları yaşatmak oldukça zevklidir sanırım, biz de bu üretimlerin heyecanını takip ederek bile yaşayanlardanız.

Not:  “ Aynı zamanda maksimum mutluluk diyebiliriz.”  

Sağlıkla Kalın!

Gıda Mühendisi

Nermin Özge Bilge

 
Toplam blog
: 385
: 303
Kayıt tarihi
: 20.02.15
 
 

Gıda Yüksek Mühendisi  ..