Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

24 Nisan '08

 
Kategori
Kent Yaşamı
 

Didimli olmak

Didimli olmak
 

Didim, ülkemizin her yerinden göç olan bir ilçemiz..

Batı toplumunun , özellikle de İngilizlerin çok fazla ilgisini çekmiş bir yer.

Didim bu yönüyle, bir toplanma yeri.

Küçük bir yerleşim yeriyken, hızlı büyümeyle birlikte, Didim'in sorunları da büyümektedir.

Güçlü bir turizm kent dokusunun oluşabilmesi için, Didimlilerin bunu benimsemesi, sahip çıkması gerekiyor.

Artık neye, nereye ait olduğumuza karar verelim.

Yıllardır, Didim'de yaşıyoruz, hala Çorumlu'yum, Ankaralı'yım diyoruz. Artık, "Didimliyim" deme zamanımız geldi.

Bir yere ait olmak duygusu, o yeri benimsemek ve o yere sahip çıkmak anlamını taşıyor.

Benimsediğimiz, sahip çıktığımız yeri de geliştirmek, korumak, kollamak zorundayız.

Köklü bir tarihi mirasa sahip Didim'i, "Didyma" olarak tüm dünya biliyor.

Bize düşen görev, Didim'i Didim yapan  kültürel değerlere sahip çıkarak, çağdaş bir çevre anlayışıyla, temiz, güvenli bir kent dokusunun  oluşumuna katkı sağlamaktır...

Çağdaş, kültürel kent dokusunu oluşturacak temel unsurlar, temizlik, sağlıklı çevre, alt yapı, parklar bahçeler, sanatsal ve kültürel faaliyetlerin oluşturulmasıyla olur.

Bunların oluşabilmesi için öncelikle belediyemize ve bizlere çok önemli sorumluluklar düşmektedir.

Geleneksel hale getirilen "Barış Şenlikleri" uluslararası boyuta taşınmalıdır. Öncelikle, Didim güzel bir "sinema salonuna” kavuşturulmalıdır.

Her mahalleye, spor etkinliklerini gerçekleştirilebilecek alanlar, yürüyüş parkurları yapılmalıdır.

Futbol takımlarının devre aralarını ve hazırlık çalışmalarını yapabilecekleri tesisler oluşturulmalı. Didim’in iklimi , özellikle havası, oksijen bolluğu bu tür etkinlikler için çok uygun durumda.

Didim Belediyesi, geçmiş dönemlerden kaynaklanan büyük borçlara rağmen, çağdaş bir turizm kenti için özveriyle çalışmaktadır.

İnşaat sektörünün, Didim’de çok canlı olması ve çok geniş bir alana yayılması, belediyenin işlerini biraz daha zorlaştırmaktadır.

Her şeyi belediyemizden bekliyoruz ama, gerekli katkıları ve desteği de vermek zorundayız.

Öncelikle Didimli olduğumuzu kabul edelim.

Elele bu güzel sahil kentine sahip çıkalım. Üzerimize düşen sorumlulukları yerine getirelim.

Özellikle , turisti sözlü ve fiili olarak davranışlarıyla rahatsız ederek, müşteri çekmeye çalışan “hanutçuluk" önlenmelidir. Bu konuda yetkililere ve hepimize görevler düşmektedir.

Çağdaş, turizm kenti Didim için hep birlikte çalışmak dileğiyle...

 
Toplam blog
: 1410
: 1053
Kayıt tarihi
: 04.11.06
 
 

Emekli öğretmenim ve  emeklemeye devam ediyorum.  Emeklilik yaşamın sonu değil, yaşama yeni amaçl..