- Kategori
- Alışveriş - Moda
Digiturk'u kim(ler) yönetiyor?
15 Ekim 2011 de bir marketten ,Digitürk Lig TV HD şampiyonlar paketini 12 aylık satın aldım. 755 TL bedelli pakete 400 TL ödedim . Üstelik ödemeyi kredi kartı ile ve taksit ile yaptığım içim 12 ayda ödeyeceğim.
Akşam maç var ve seyretmek istiyorum. Evde kurulum hazır. Çünki 11 yılık eski üyeliğimi 6 ay önce sonlandırdım. Dolayısı ile yalnızca dekoderi almam bana yetiyor yayını açmak ise Digitürk ün işi.
Digitürk Müşteri Hizmetleri ile mobil telefonumdan 4 defa bir saati aşan görüşme yaptım. Teknik servise yönlendirildim.Orada da 3 adet 1 saat beklemeli görüşme yaptıktan sonra toplam 4 saat lik bir uğraş ile decoderi alabildim. Teknik servis de görüşme yapabilmek için uzun süreler beklemek zorunda .
Digitürk' ten ayrılma nedenimin birincisi herkese tutturabildiği fiyatı uygulamak. Ayrılmak isteyenlere indirim yapıyorlar. Ayrıca müşteri ilişkileride çok kötü. Bizim bildiğimiz müşterinin velinimet olduğu söylemi bu işletmede geçersiz bir söz. Personel ve müşteri temsilcileri de şirketin bu düşüncesini kısa sürede yansıtabiliyor.
Bu kadar büyük bir işletmenin böyle ilkesiz olması normal olmamak ile birlikte anlaşılmaz da değil. Bizim atasözlerimiz vardır ki bu konuda " balık baştan kokar " ı hatırlayabiliriz.
Yönetim ve yönetici insanların gayet iyi bildikleri iş ve kişi. Ancak bunun tanımlamasını, evrensel bir şekilde yapabilmiş ve bu işin nasıl olacağının ve hangi niteliklerdeki insanlarca yapılacağının anlatılabildiğini söylemek zor.
İşlerin gelişmesi ve organizasyon ihtiyacı yönetim ve yöneticinin önemini arttırmıştır. Biz hepimiz biliriz ki iyi yöneticinin olduğu yerde işler yolunda gider ve sorunlardan bahsedilmez. İyi yönetici işinin gereklerini bilen ve kişisel çıkarlarını asla işin önüne çıkarmayan adamdır.
Zamanın birinde bir yönetici, Manhattan da gezerken kaybolduğunu farkeder. Çatıda gördüğü birisine sorar .
Neredeyiz ? Burası neresi
Adam bulundukları yerin coğrafi konumunu bildirir.
Yönetici hiçbir şey anlamaz bu açıklamadan ,ve kızar .Azarlayan ses tonu ile sorar
Sen mühendissin değil mi ?
Evet nereden anladınız ki ?
Bir sürü şey söyledin ama sorunumu çözemedin .
Adam gülümsemiş , ve yanıtlamış
Siz yöneticisiniz değil mi ?
Evet nereden anladın ki ?
Kendi hatanızı çok güzel benim suçummuş gibi anlatıyorsunuz.
Hikaye yöneticlerin davranış ve düşünce stillerini gösteren iyi bir örnektir.
Biz büyük şirket yöneticlerini bir yana bırakıp , yönetim işini ve yöneticiyi daha da iyi anlamak için bir otobüs ye onu sürücüsünü düşünebiliriz. Otobüs ün içindekilerin rahat ve huzurlu seyehat etmesi sürücünün kaliteli sürüşü ile mümkündür. Aracı hızlı sürmesi, sert fren yapması içindekileri huzursuz eder hatta midesini bulandırır.Üstelik onunla ayni zamanda ayni yolu kullanan diğer araçlar bile bundan rahatsız olurlar,hatta zarar da görebilirler.
İnsanlar hata yapabilirler, ancak otobüs sürücüsü dağa tırmanırken , uçurum kenarında giderken hata yapamaz. Eğer yaparsa sonu felaket olur.
Yönetim aslında bir sanattır. Hani muhteşem konserler veren bir senfoni orkestrasının uyumu ve yaptığı icraat , izleyenlere keyif verir. İzleyenlerde alkışlar ile karşılık verirler .
Yönetim ve yönetim teknikleri , üniversitelerde ders olarak okutulmaktadır. Bilim adamları bu işe kafa yormakta ,ne zaman ne yapılacağını, bunun sonuçlarını incelemektedir. Ayrıca satış ve pazarlamanın teknikleri de , neler yapılması gerektiğide bir yöneticinin öncelikle öğrenmesi gereken işlerdir. Yönetici bunları bilmese de , bu işleri bilen yardımcıları yönetim kadrosuna alır.
Digitürk nasıl yönetilir ? Anlayamıyorum. 11 yıl abone olarak, müşterileri oldum. Üstelik 2 digi kutu sahibi idim ve full paket kullanıyordum. Ancak bana uyguladıkları fiyatların çok daha altında bir fiyat ile başka müsterilere abonelik sattıklarını öğrendim.Bu nedenle de üyeliğimi sonlardım.
Müşteri Velinimettir sözü Digitrürk için geçerli değil. Üstelik bu karmaşık ve tutturabildiğine fiyat uygulaması müşteri temsilcilerininde kafasını karıştırıyor. Bu nahoş ve istenmeyen diyalogların Digitürk ün telefon kayıtlarına geçmesinden başka bir işe yaramıyor. Bunları dinleyen ve gereğini yapacak birisi kurumda çalışmıyor.
755 TL bedelli bir ürünü neredeyse % 50 indirim yaparak satmak. Herşeyden önce bu ürünü daha önceden alan müşterilere yapılmış yanlışlıktır. Üstelik bu ürün satımından markete verilen karıda düşünecek olsak abone olan müşterilere büyük haksızlık yapılmaktadır.
Daha çok müşteriye ulaşmak için yapılan çalışmalar, böyle yapılmaz. Üstelik pazarlanan ürün Spor Toto Türkiye Futbol ligi ise bu pazarlama usulleri asla kullanılmaz. Bu olsa olsa semt pazarlarında başvurulan bir usuldur. Pazarcı akşam mallarını geri götürmemek için fiyatları indirir.
Digitürk , bu çalışma prensipleri ile pazarda uzun soluklu yer almak isteyen bir kurum gibi davranmıyor. Onların geçmişe baktıkları pencereleri puslu. Eski müşterilerine hiç hoş görü ile bakmıyorlar. Benim gibi eski,10 yıllık bir aboneleri de ek paket almaya zorladıkları için kaybettiler. Arkadaşıma, ayda 150 TL ödeme yaptığı pakete 158 TL ödeyeceksin dediler. Yaptıkları pakete göre böyle fiyat çıkıyormuş. uzun görüşmeler, yazışmalar . Sonuçta iptal edilen üyelik. Bunun içinde akıl ve mantık hariç herşey var. Haa birde yöneticilik yok.
Digitürk ün üyelerine açık çağrı. Lütfen yaptığınız ödemelere dikkat edin . Sizin kullandığınız paketleri kullanan dostlarınız da varsa onlara da sorun .
Ve Digitürk ' ü yöneten kişiler. Kurumunuzu nasıl yönetiyorsunuz? Kaydedilen müşteri konuşmalarını dinliyormusunuz? Sattığınız hizmet tek. Bunu alan insanlarda Türk Toplumu. Siz bu insanlara bu malı nasıl satmanız gerekiyor. Bunu öğrenebilirsiniz. Müşterilerinize nasıl davranmalısınız?
Bu soruların doğru yanıtlarını bulamadığınız düşüncesindeyim. Misyonunuzu doğru anlayamadığınızı düşünüyorum.