Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

01 Mart '10

 
Kategori
Doğal Hayat / Çevre
 

Dikkat! Cemreler düşüyor...

Dikkat! Cemreler düşüyor...
 

internetten alıntıdır.


Bu aralar sık sık annemin "cemre düştü, cemre düşmüştür, acaba cemre ne zaman düşecek" gibi konuşmalarına şahit oluyorum. Ben de bu çok merak edilen, "cemre" ile ilgili bir blog yazmayı kendime görev bildim...

Cemre, halk arasında "baharın müjdecisi" olarak biliniyormuş. Yani "sıcaklık, kor ateş" anlamındaymış. Dolayısıyla havaya, suya toprağa düşünce, sıcaklığın arttığına inanılırmış.

Üç tane cemre varmış. Sırasıyla birincisi havaya, ikincisi suya, üçüncüsü toprağa düşünce havalar iyice ısınır, bahar adamakıllı gelirmiş memlekete...

Birinci cemre; yani havaya düşen kor ateşin tarihi genelde; 19-20 şubata denk geliyormuş.

İkinci cemre; yani suya düşen kor ateşin tarihi genelde; 26-27 şubata denk geliyormuş.

Üçüncü cemre; yani toprağa düşen kor ateşin tarihi ise genelde; 5-6 marta denk geliyormuş.

Ben bütün bu bilgileri, hayat üniversitesinden mezun olmuş sevgili anneciğimden aldım. Annem tarihlerde ve cemrelerin düşme sıralarında öylesine usta ki; yanlış yazarsam beni kınayacağını özellikle dile getirdi...

Dolayısıyla bizler, bazılarımız bilmesek de, ikinci cemrenin suya düşüşünü geçirmiş bulunuyoruz ama gerçekten de bir değişiklik var değil mi?

Tarih olarak, 5-6 marta denk gelen cemrenin toprağa düşmesi olayıyla da, yine annemin deyişiyle, böcü-börtü-toprak uyanacakmış. O tarihlerde, toprağın uyanışıyla ilgili de bir blog yazacağım... Bizzat...

Baharın hepimize coşku, sevgi, mutluluk, aşk ve anlayış getirmesi dileğiyle, sevgiyle kalın...

SEVİLAY

 
Toplam blog
: 71
: 1912
Kayıt tarihi
: 15.11.09
 
 

32 yaşındayım, evliyim ve yakışıklı bir oğlum var. Profosyonel pilates eğitmeni ve besin destek ü..