Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 
 

Sabiha Rana Melekler Yüreğinizden Öpsün

http://blog.milliyet.com.tr/sabiharana

01 Ekim '07

 
Kategori
Dil Eğitimi
 

Dil Eğitimi ve Öğretimi

Dil Eğitimi ve Öğretimi
 

ÖSS-ÖSYM Hazırlık Kursları veee vs. vs. vs. vs. vs. vs.

Eğitim mi dediniz?
Türkçe'mi dediniz?
Hani nerede?

''Punk Death'' Yeeaaahhhh Tiriviri yapma!

İşte!

ÖSS- ÖSYM vs. Sınavı Hazırlık Kurslarına giden öğrencilerden (iki tanesinin) dershane sonrası konuşmalarından bizlere ''bir'' örnek!

- Naber ya Gökçe yaaa. Ayy seni gördüm yaaa sevindirik oldum vallayı haaa.
- İylik be abi yaa senden naber nasıı gidiyooo sınav mınav sitres mitres yaaa
- Var ya kız Gökçe. Yaa şurdaki yavru kediler var yaa, görüyosun sende benim gördüğümü dimii? Tam üstüne basıp öldürmelik bunlar kız Gökçe yaa.
- Aynen aynen yaa, nasıda sende aynı şeyi düşündün kankayız yaa abi yaaa.
- Sibel'e gittim ben. Saban köründe. Ne oldunu anlamadan da ben, bi yapıştı bu bana.. Dur kızım napıyon yaa dedim falan yaa ohhaa oldum yani..
- Eee n'oldu ki abi yaa Sibel'le falan yaa?
- Seviştik kızım yaa, sanki kudurmuşuz ikimizde anlıyosun dimi kanka yaaa
- Nası oldu yani çüş sende yaa anlatta bilelim abi yaaa
- Oh ha yani ya istersen pozisyonlarıda alt yazı geçiyim yani yaa
- Bak abi ya yarım senelik kankalımızı tanımam yarında ben sana gelir yapışırım ha yani yaaa banada ka.....sın ne olcak ki abi ya
- O kadar açmısın kızım yani yaa. Sen gelde benim karnımı doyur önce şöle bi yaa.. Domatesli kıymalı makarna yap bana yanına da şöle bi çoban salata iyi gider hani yani yaa
- İyi güzelde yani, bunları sana kim yapçak abi yaa, ben böyle şeyler hiç yapmadım ki abi yaa
- Bundan kolay ne var kız saçoz.. Salatalık işte. Doğra onları, bide domates doğra, içine bol soğan olsun ama kızım yaaa
- Ooo çok zormuş abi bu yaa
- Ayy kankacım yaa, sen malzemeleri getir, ben ikimiz içinde ederim bunu kızım yaaa
- Sen gelmeden beri burda ben napıyom ki ya. Açım kızım yaa.. Cipsmidir mipsmidir salak cipsler var yaa, onlarla karın doyuruyorum yaa
- Kanka senin sesin gitmiş yaa noldu yaa böyle sesine yaa
- Konsere gittik kızım yaaa
- Ne konseri abi ya böyle
- Sorma ya Şebonun konserine gittim kızım yaa orada bardım azcık yaa
- Oğlum Şeboya o kadar bağırılır mı yaa ne bağırdın ki o kadar? Allan belası rakçılar.
- Aman be abi ya sende ne diyosun ki öyle yaa
- Bizi biliyon kanka yaa ''Punk death'' (pank det) yeeeaaahhhh
- Hem kanka ya sen şimdi eve gidince banyo felen mı yapıcan yaa bana bak, cenabetmisin yoksa sen haa
- Ya kanki yaa saçmalama yaa bende öyle cenabet menabet ayakları yoktur bilmiyon gibi sallama ortaya yaa
- Sen onu bunu bırak yaa. Geçen Cihangir'de Aslı'yı gördüm. Kız bitik abi hiç sorma. Ne içtin Aslı dememe kalmadan o malları çıkarttı çantadan.. Anlıyomusun abi yaa. Çok üzülüyorum o kıza yaa harbiden yaa. Kodesten de yeni çıkmış. Dedim kızım seni yine kodes paklar anca yaa.
Neyse benim ''Genç Türksel'de ''NAR'' kalmadı.. Hat zaten hatunun biliyosun.. (bu arada adı geçen hatununun yaşıda 38'miş) Şu senin ''Genç Türksel'i''versene bi kızım ya.. Senin ''NAR'dan'' sallıyım şuna.
Sona ''TİRİVİRİ' (anlamını bilmiyorum!) yapmasın bana kanki yaa.
- Hadi öptüm kanka. Yarın sende olurum ben.

Gönül notum:
Geleceğimizin yetişkinleri olacak olan gençlerimizin, yaşamış olduğumuz şu zaman diliminde ki (Ekim'in 1'i 2007 dünya yılı) ''Eğitim abidelerimiz'' dediğim, bir kısım çocuklarımızın günlük genel konuşmalarından bir örnekti..
(Benimde üniversiteye giden bir kızım var da!)

Kulak misafiri olduğum gençlerin(Allah affetsin):Baştan ayağa değil de ayaktan başa doğru olan, kılık kıyafet şekil ve görünüşleri:

1- Ayaklarında parça pinçik vaziyette markası yeni kendisi eski ayakkabılar. (onlara spor ayakkabı deniliyor)
2- Soluk siyah bir tişört, üstünde kuru kafa çizimler olan. Sanırsınız ki üstü başı köpekler tarafından parçalanmış aynen öyle bir kot pantolon.(Belli ki özellikle kesilip yırtılmış model verilmiş.)
3- Saça kilolarca jöle kullanılmış ve çok özel bir şekil verilmiş. Mesela:Saçlar, (aynısının tıpkısı) horoz ibiği gibi ama bunlar dimdik ayakta.. Saç rengi: üstler mor, altlar kırmızı aralar da yeşil ve mavi hakim.. Modeli: Arzuya göre tasarlandığı belli oluyor..
4- Aksesuarlar:alt dudağında bir pirsing..
Ayrıca gülerken ''dilinde'' görünen ve hatta ben buradayım diyen,''TÜRK'çemizi DEĞİL!'' pirsingini görüyorsunuz.. Bir kaşına jilet atılmış. Pantolonun beli dizlerinde olduğu için, göbeğindeki pirsingi ve iç donunu görmekte zaten zorlanmıyorsunuz.. Malum eli kolu demirci çırağı..
5- Siyah bir sırt çantası.
6- Genel görüntü:Zafiyet geçiriyor sanki o kadar zayıf. Yok yok ''karekteri'' değil, ''bedenen'' zayıf..

- Bu çocuklarımızı biz yetiştirmedik mi?
- Evet.
- Şimdi biz bu gençlere, ''GÜZEL TÜRKÇE'mizi neden böyle ağda yalar gibi katlederek konuşuyorsunuz 'a' çocuklar?'' demeye hakkımız var mı?
- !
Anlatımımdaki kısırlık da bundandır efendim.. :(

ATATÜRK'ÜN GENÇLİĞE HİTABESİ

Ey Türk gençliği! Birinci vazifen, Türk istiklâlini, Türk cumhuriyetini, ilelebet, muhafaza ve müdafaa etmektir.

Mevcudiyetinin ve istikbalinin yegâne temeli budur. Bu temel, senin, en kıymetli hazinendir. İstikbalde dahi, seni, bu hazineden, mahrum etmek isteyecek, dahilî ve haricî, bedhahların olacaktır. Bir gün, istiklâl ve cumhuriyeti müdafaa mecburiyetine düşersen, vazifeye atılmak için, içinde bulunacağın vaziyetin imkân ve şeraitini düşünmeyeceksin! Bu imkân ve şerait, çok nâmüsait bir mahiyette tezahür edebilir. İstiklâl ve cumhuriyetine kastedecek düşmanlar, bütün dünyada emsali görülmemiş bir galibiyetin mümessili olabilirler. Cebren ve hile ile aziz vatanın, bütün kaleleri zapt edilmiş, bütün tersanelerine girilmiş, bütün orduları dağıtılmış ve memleketin her köşesi bilfiil işgal edilmiş olabilir. Bütün bu şeraitten daha elîm ve daha vahim olmak üzere, memleketin dahilinde, iktidara sahip olanlar gaflet ve dalâlet ve hattâ hıyanet içinde bulunabilirler. Hattâ bu iktidar sahipleri şahsî menfaatlerini, müstevlilerin siyasî emelleriyle tevhit edebilirler. Millet, fakr u zaruret içinde harap ve bîtap düşmüş olabilir.

Ey Türk istikbalinin evlâdı! İşte, bu ahval ve şerait içinde dahi, vazifen; Türk istiklâl ve cumhuriyetini kurtarmaktır! Muhtaç olduğun kudret, damarlarındaki asîl kanda, mevcuttur!

Mustafa Kemal ATATÜRK


DİL EĞİTİMİ TÜRKÇE
http://blog.milliyet.com.tr/Blog.aspx?BlogNo=74715

http://ttkb.meb.gov.tr/secmeler/hitabe.htm

Fotoğraf: http://galeri.milliyet.com.tr/

''Melekler yüreğinizden öpsün gençler''

Sabiş Anneniz :(

 
Toplam blog
: 1989
: 4996
Kayıt tarihi
: 26.10.06
 
 

Gazeteci - Yazar (NLP Uzmanı - İlişki ve Yaşam Koçu) Yaşarken dünyayı dolaşmayı, topraktan güneşe..