Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

16 Ağustos '10

 
Kategori
Dil Eğitimi
 

Dil yanlışları - 12

Dil yanlışları - 12
 

94) “Ne bağırınıyorsun? “
(Kadir İnanır, bir reklam, 16 Şubat 2010)
Doğrusu: Ne bağırıyorsun? 

95) “Bugün Başsavcı Cihaner’in evinde ve makamında sürdürülen aramalarda bazı evrak ve dokümanlara el konuldu.”
(Haber Türk, 16 Şubat 2010, 19.01) 

Doğrusu: Bugün Başsavcı Cihaner’in evinde ve makamında sürdürülen aramalarda bazı evrak ve dokümanlara el kondu

96) “Dedim Muazzez Abacı, Levent Kırca’nın kucağına düştü.”
(Hülya Avşar, Haber Türk, 1 Ocak 2010, 01.25) 

Doğrusu: Muazzez Abacı Levent Kırca’nın diline düştü, dedim. 

97) “Meselâ atıyorum Fransa’da bu durum daha farklı.”
(Pelin Batu, Haber Türk 5 Eylül 2009, 23.21)
Bilgi: “atmak” fiilinin bu kullanımı günümüz gençleri arasında “örneğin”, “meselâ" yerine kullanılan ve hiçbir anlamı olmayan kelime.
Doğrusu: Meselâ Fransa’da bu durum daha farklı. 

98) “Gözaltına alınma olayları yaşandı.”
(Eylül Han Yılmaz, Haber Türk, 11 Ocak 2010, 01.06)
Bir merak: Yahu bu “hatunlar”ın haber metinleri kim yazıyor?
Doğrusu: Gözaltına alındılar. 

99) “İçlerinizden bir kısmı başörtüsü takabiliyor. “
(Necla Arat, Haber Türk, Karşıt Görüş, Ocak 2010, 12.10)
Doğrusu: a) Bazılarınız başörtüsü takabiliyor. b) İçinizden bir kısmı başörtüsü takabiliyor. 

100) “Sekreter olarak çalışıyor. Askeri ücret alıyorum.”
(Dördüzlerin annesi, Star TV, 17 Kasım 2009, 19.49)
Doğrusu: Sekreter olarak çalışıyorum. Asgari ücret alıyorum. 

101) “Hepimizin uyanık olmamız lazım.”
(Korkut Özal, Haber Türk, 16 Kasım 2009, 22.32)
Doğrusu: Hepimizin uyanık olması lâzım. 

102) “Stattan içeriye giriş yaptı. “
(Muhabir İbrahim Güneş, ATV Haber, Fenerbahçe Beşiktaş maçının özeti)
Doğrusu: Stada girdi. 

103)” Söylenceler çok çabuk üretiliyor.”
(Prof. Dr Necla Arat; Haber Türk Karşıt Görüş, 24.22)
Bilgi: Söylence, efsâne yerine kullanılan bir kelimedir. Oysa sözün sahibi “rivâyet”i kastediyor.
Doğrusu: Söylentiler çok çabuk üretiliyor. 

104) Listelere itiraz olayının bir işlerliği yoktu.
(Tevfik Çavdar, Türkiye’nin Demokrasi Tarihi, Cilt:2, Sayfa:13)
Doğrusu: Listelere itirazın da bir işlerliği (geçerliliği) yoktu. 

105) Seni adâletin önüne teslim ederim.
(Adanalı, ATV, 8 Ocak, 2010, 20.11)
Doğrusu: Seni adâlete teslim ederim. 

106) Mecburen yemeğin tadına bakmak zorundaydım.
(Yemekteyiz, Show TV, Emre Bey, 16 Aralık 2009, 17.32)
Doğrusu: a) Yemeğin tadına bakmaya mecburdum. B) Yemeğin tadına bakmak zorundaydım. C)Yemeğin tadına bakmalıydım. 

107) “Binlerce kişi yılbaşını Taksim Meydan’da büyük bir coşkuyla karşıladı.”
(Haber Türk, Deniz Tüysüz, 1 Ocak 2010, 01.05)
Bilgi: Çocuk Şube, Türk doktor… gibi yabancı dilde düşünüp Türkçe söyleme hatalarından biridir.
Doğrusu: Binlerce kişi yılbaşını Taksim Meydanı’nda büyük bir coşkuyla karşıladı. 

108) “Tabii ki sizden yanayım sonsuza kadar.”
(Haber Türk, Hülya Avşar, 1 Ocak 2010, 01.45)
Eleştiri: Fatih Altaylı aslında akıllı adamdır. Haber Türk’te bu kadına niçin yer verir bir türlü anlamam. Saba Tümer’e inat mı acaba?
Doğrusu: Tabii ki sizden yanayım sonuna kadar.
 

 
Toplam blog
: 300
: 1022
Kayıt tarihi
: 13.06.10
 
 

Tarih, edebiyat, şiir, dil ..