Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 
 

Erdoğan Özgenç DOST MECLİSİ

http://blog.milliyet.com.tr/erdoganozgenc

11 Temmuz '15

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Diren Cerattepe

Saat 01.00 eve geldim, dostlar sağolsun, çok uzun zamandır görüşemiyorduk.

Son yıllarda birbirimize daha yakın olmamız gerekirken,

Ya cenazelerde “mezarlıkta” görüşebiliyoruz ta da “taziye” ziyaretlerinde…

***

Dedim ki bu saatten sonra “siyaset “yazma, kafana göre takıl…

Takıl derken aklıma iki gün önce “Artvin de” bir protesto eyleminin haberi geldi, o gün yazacaktım ama bir türlü kısmet olmadı…

Yani bu yazı da dört dörtlük siyaset yok…

***

Artvin’e

Rize de görev yaptığım yıllarda defalarca gitmiş, hayran olmuştum…

Havası, suyu

Çağdaş halkı ve yaşam kalitesine büyülenmiştim…

***

O yıllarda meşhur “Fırtına Deresi” eylemleri vardı, ara sıra bende katılıyordum. HES kapsamında resmen doğa katlediliyordu…

Kış demeden yağmur çamur demeden, karşı durduk…

***

Onlar- bilmediğimiz tanımadığımız birileri “inat” ediyordu,

Biz kararlıydık…

Daha doğrusu Rize Artvin “halkı” kararlıydı “Fırtına deresi” için…

***

Yeri gelmişken yiğidi öldür hakkını yeme der atalarımız öyle yapacağım;

Karadeniz halkının ”topraklarını” bahçelerini

Ormanlarını, ağaçlarını savunmasına, onlara göz bebeği gibi bakmasına hayranım…

Karadeniz bu muhteşem “yeşilliğini”  bakir doğasını bu “insanlara” borçlu…

***

Jandarma Artvin halkını “Cerattepe’ye” sokmuyor diye bir haber vardı. Dikkatimi çekti tabi,

Halkın elinde bir pankart var;

“Artvin’in üzeri “Altından” daha değerlidir” diye yazıyor…

Burada bir “bakır madeni” yapılacak, bu proje için hazırlanan bilirkişi raporuna göre 50 bin 300 ağaç kesilecekmiş…

***

“Devlet” ne Artvinliye sormuş ne de çevrede ikamet eden Karadeniz’in güzel insanlarına…

Cengiz İnşaat diye bir firmaya vermiş.

Bu firmanın sahibinin ülke halkının büyük bir bölümünü hop oturtan hop kaldıran tuhaf bir cümlesi

var…

***

Bu milletin “a’sına koyacağız…”

***

Projenin hayata geçirilmesi halinde “doğaya” vereceği zarara saymakla bitmez, ilkokul öğrencileri bile bunların neler olduğunu bilir.

Ben bu projenin hayata geçmesi halinde bilirkişi raporunda belirtilen 50.300 adetten çok daha fazla “ağaç “kesileceğinden korkuyorum hatta eminim…

***

Fırtına Deresi protestolarımız sırasında öğrenmiştim, Cerattepe’ye yılladır “göz koyanlar “olmuş

Cengiz İnşaat ne ilk ne de son…

Oralarda toprağın üzeri sile “orman” adı bakır madeni ama “toprağın altında bol altın” olduğu bilinmektedir…

***

Üstü “orman” altı “altın”

Halk diyor ki “altı “beni ilgilendirmiyor bana “toprağın üzeri” yani “orman” lazım…

Ama gözü dönmüş firma da diyor ki
“Siz umurumda değilsiniz bana da “altın” lazım…

Siz benim kim olduğumu biliyor musunuz, kendinizi ne sanıyorsunuz?

Donk!

***

İşte “saksılar” bu andan itibaren düşüyor, başlıyor çalışmaya,

Diyor ki “altın” neyime, toprağın üzeri bana lazım, çocuklarıma torunlarıma onların çocuklarına “hep” yararlı hem de “karşılıksız…”

Ve bugüne kadar ülkede yaşanan ne kadar “pislik” var geliyor aklına, “uyanıyor…

Adamın “hacısı” var arkasında ama “biz halkız” “hacılar” halk için “meclisteler,

Haklı çıkıyorlar, diyemeyeceğim…

***

Çünkü kendisine “milli irade” diyen ve ona sadece “seçim zamanlarında “önem verenler, bir sabah “jandarmayı” dikiyorlar karşılarına…

Artvinli güzel insanlar;

Yılmadan, usanmadan ve korkmadan duruyorlar” jandarmanın” karşısında; “bir ağaç gibi hür bir orman gibi kardeşçesine,”  diyerek el ele…

Yaşamak için,

Adam gibi insanca ve özgür…

***   

Direniş hala sürüyor, jandarma dağılın yoksa “müdahale edeceğiz” deyince “Artvin’den akın akın geliyor güzel insanlar…

***

Diren Cerattepe” diren Artvin ve sakın “milli irade” laflarına kulak asma,

Yoksa Cerattepe “Cengiz Tepe “olacak…

Adana’dan Artvin’e; sakın yılmayın, asla pes etmeyin ve birbirinizin elini hiç bırakmayın,

“Yalnız değilsiniz…”

Güzel günler göreceğiz…

 

İyi tatiller…

 

Erdoğan ÖZGENÇ

Adana 11.07.2015 01.45

 

 

 
Toplam blog
: 846
: 425
Kayıt tarihi
: 26.06.12
 
 

Emekli banka müdürüyüm ama kart vizitimde "insan" yazıyor. Adana'da ikamet ediyorum. Herk..