Diyabetli çocuk annesinin tecrübeleri / Genel Sağlık / Milliyet Blog
Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

14 Kasım '16

 
Kategori
Genel Sağlık
 

Diyabetli çocuk annesinin tecrübeleri

Diyabetli çocuk annesinin tecrübeleri
 

MERT VE ANNESİ GÜLEN


1921 yılında insülini bularak diyabet hastası milyonlarca hastanın tedavisini mümkün kılan ve İnsülinin keşfi nedeniyle 1923 Nobel Fizyoloji veya Tıp Ödülü'nü kazanan Fredrick Bantig'in doğum günü olan 14 Kasım Diyabet Günü olarak kutlanıyor dünyada. 
 
Gülen 3 yıl önce oğlu Mert ile hayatına giren Diyabet gerçeğini ve tecrübelerini sizlerle paylaşacak.
 
Oğlum Mert MALKOÇ biraz solgun ve yorgun … Okulun ilk haftası…6. Sınıfa yeni başlamış… Basket antremanlarına gidiyor… "Anne ayağıma kramplar giriyor…çok su içmeye başladım…. Aaaa  kilo verdim… Çok yorgunum…" diyor.
Ben şaşkın anne… "Oğlum ergenliğe giriyor sanırım… Zayıfladı galiba boy atıyor…" diyorum.
 
"Ayağına kramplar giriyor, sanırım yoğun antreman ağır geldi. Yok yok Mert’ ime bir şeyler oluyor. Galiba yoğun bir enfeksiyon ..Yine bademcikleri iltihaplandı "diye düşünüyorum.
 
26 Eylül 2013 
Doktor'un "Oğlunuz büyük bir ihtimal Tip 1 Diyabet… Şu anda Şeker Komasında" sözlerini duyunca ne düşüneceğimi ne yapacağımı bilemiyorum. 
10 günlük bir hastane serüvenimiz başlıyor… 
Aklım bulanık ben ben değilim…. 
Ağlıyorum…..
 
Tip 1 diyabet, pankreasta bulunan ve insülin üreten beta hücrelerinin otoimmün bir süreç sonunda görevlerini yapamaması… Sorun İnsülin yetersizliği olduğundan ömür boyu insülin hormonunu dışarıdan (enjeksiyon yoluyla) almak zorundadırlar.  Ani Kilo kaybı, çok su içme, sık idrara çıkma ilk belirtileri…
 
Oğlum MERT şu an 15 yaşında 3 yıl önce kondu teşhisi. Ben doktor değilim hastalık hakkında ayrıntılı bir bilgi veremem. Ancak Diyabetli bir çocuğa sahip olmak ile ilgili bir kaç şey söyleyebilirim…
 
Birincisi onlar muhteşemler…. 
Çok ciddi bir işle başa çıkıyorlar. İstedikleri her şeyi çok dikkatli ve karşılığında ihtiyaç duyulan insülin miktarını hesaplayarak yiyorlar. Çok iyi hesaplamayla bu işi yönetiyorlar….   
 
Onlar Sanatçı,  Sporcu, Bilim Adamı, Mühendis, Aşçı olabiliyorlar.. Her şeyden önce sağlıklı besleniyorlar. Hareket çok önemli… Evet bazen yoruluyorlar ama hiç pes etmiyorlar..Çok erken olgunlaşıyorlar…..
 
Ben 10 günlük hastane serüveninde ve daha sonraki 3 yılımda onun gibi bir çocuğa sahip olduğum için hep şükrettim… Evet bazen dibe vurdum bu koca dünyada, kayboldum, isyan ettim. Ama her seferinde oğlum elimden tuttu ve beni ayağa kaldırdı. Diyabeti kabullenmesi ve onu iyi yönetmeye çalışması, onunla birlikte yaşama çabası beni her seferinde kendime getirtti. 
 
Şimdi Lise 1 de … 
Ders çalışıyor, basket  oynuyor..  Bir gencin yapabileceği her şeyi yapıyor.  Tip 1 Diyabetle doğan çocuklar ve çok erken yaşta Tip 1 Diyabet le karşılaşanlar var. Erken tanı çok önemli. 
 
Mavi Halka, diyabet için birleşmeyi ve bir araya gelmeyi temsil etmesi için Uluslararası Diyabet Federasyonu tarafından oluşturulmuştur.
 
Dünyada Diyabet farkındalığını arttırmak amacıyla kullanıma sunulan, ” WDD Selfie App – Blue Circle “ (Dünya Diyabet Günü selfie uygulaması – Mavi Halka) uygulamasını; sizde ücretsiz indirebilir ve kendi mesajınızla sosyal medya hesabınızdan , #türkdiyabetcemiyeti #diyabet #test2prevent #eyesondiabetes #WDD hashtagleriyle paylaşabilirsiniz.
 
 
Toplam blog
: 306
: 1007
Kayıt tarihi
: 29.01.08
 
 

Çevre Mühendisiyim. Kitap okumayı, film izlemeyi, yazı yazmayı seviyorum. 2 erkek çocuk annesiyim..