Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

06 Kasım '08

 
Kategori
Ekonomi - Finans
 

DoğalKAZ etkisi....(!)

DoğalKAZ etkisi....(!)
 

www.bilgipasajı.com


İlkokula başladığım günden öğrenim hayatımın sonuna kadar matematik dersiyle aram iyi olmadı…

Bütünlemeye kaldım…

Sınıfta kalmak üzereyken kurul kararı ile geçtim.

Anlayacağınız bu ders yüzünden çok zahmet çektim…

Hesap makinelerini Çinliler yapmaya başlayıp, ucuzlayınca rahat ettim…

***

Toplama, çıkartma yaparım, hatta bölerim de…

Yarım kilo kıyma ne demek? Yüz gram zeytin kaç taneye tekabül eder? Kömürün tonu kaç para? Yumurtanın kolisinde kaç tane olur? Tekirdağ köftesinin porsiyonunda kaç köfte bulunur? İlave ne demektir?

Bilirim…

Övünmek gibi olmasın çarpım tablosunu da ezberden okurum.

“Yetiyor!” yazacağım konunun uzmanlarına ayıp olacak.

Bir üçgenin iç açılarının toplamı olayına, kafanız karışmasın diye değinmek istemiyorum…

Bu cümleyi de zaten üçgenden, dörtgenden haberim var demek için kurdum…

***

Üniversitede İbrahim diye bir arkadaşım vardı kulakları çınlasın zehir gibiydi... Matematiğe de kafası acayip çalışırdı… Okul bittikten sonra iş bulamadı, seyyar satıcılık yapmaya başladı…

Geçen akşam bir hesapta takılınca aradım…

Tezgâhı yeni toplamış eve gidiyormuş;

— İbrahim kusura bakma rahatsız ettim…

— Ne demek Aliciğim buyur.

— Bilirsin matematikle aram yok, zamanın varsa bir soru soracağım…

— Ayıp ettin kardeşim, faydam dokunacaksa ne mutlu bana.

Doğalgaza yıllık % 80 zam geldi… Elektriğe de % 62, dinliyor musun?

— Tamam.

— Şimdi soruyorum yıllık enflasyon neden %12 olarak açıklandı?

— Buna mı takıldın şimdi sen, iyi dinle anlatıyorum.

Çocuk açıklamayı yapacaktı yapmasına da o esnada telefon kesildi. Tekrar aradım ulaşamadım…

Velhasıl sorunun cevabını hala bulamadım…

İçinizde matematikle arası iyi olan varsa, enflasyonun hesaplandığı formülü biliyorsa, enflasyon hesabından çakıyorsa…

Yazsın yahu!

***

Madem matematik konuşuyoruz devam edelim.

Edward N Lorens diye bir isim duydunuz mu daha önce?

Yok, Amerika’daki Başkan adaylarından biri değil.

Pop star da değil…

Yarışma programlarında ki kutsal jüri üyelerinden biri de değil…

Kelebek etkisini bulan adam …

Kabaca neydi kelebek etkisi?

Amazon ormanlarında bir kelebeğin kanat çırpması Avrupa’da fırtına kopmasına sebep olabilir!

Şaşırtıcı değil mi?

Gizemli de…

Olur muymuş öyle şey?

“Yerim Amazon’u, Avrupa’yı bize ne kardeşim” diyorsanız!

Ülkemizden bir örnekle açıklayayım durumu;

<ı>Ankara Büyükşehir Belediyesi başta olmak üzere, kamu kurum ve kuruluşlarına sattığı doğalgazın parasını tahsil edemeyen ve bu yüzden iflasın eşiğine gelen Botaş, dünden geçerli olmak üzere konutlarda kullanılan doğalgaz fiyatına % 22.50, sanayide kullanılan doğalgaza da %22 zam yaptı…( Ahmet Kıvanç- Radikal)

Anladınız mı şimdi kelebek etkisini?

Haaa siz buna kelebek etkisi mi dersiniz, Doğalkaz etkisi mi dersiniz?

Siz bilirsiniz.

 
Toplam blog
: 1280
: 1114
Kayıt tarihi
: 09.08.06
 
 

Deniz tutkunu.Amatör kıyı balıkçısı. Aynı Şarkı ve Ilık Havada Hoşça Kal adlı kitapların yazarı ..