Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

16 Mayıs '07

 
Kategori
İş Yaşamı - Kariyer
 

Doğru bir özgeçmişe adım adım...

Doğru bir özgeçmişe adım adım...
 

İşverene özgeçmişinizi hazırlarken zaman harcadığınız ve yazı karakterlerinden formatına kadar her türlü detaya özen gösterdiğiniz imajını vermeniz önemli.

Bunun için;

Ön plana çıkarmak istediğiniz paragraflarınız için belirleyici ve yönlendirici işaretler kullanın.(Büyük puntolu nokta vb.)
Sayısal değerleri başarılarınızda mutlaka kullanın.
İlişkili olmadığı sürece hobilere veya gönüllü çalışmalara yer vermeyin.
desteksiz olarak kendinizi övücü cümleler kurmayın. "Çok zeki ve başarılı bir araştırmacıyım." yerine "iki büyük araştırma projesini tamamladım."şeklinde cümleler kurun.
Teknik terimlerden bahsedecekseniz herkesin anlamasını sağlayacak şekilde yazın.
Edilgen ifadelerden uzak durun. Örneğin, "Mehmet Yıldırım İstanbul'da doğmuş ve üç satış projesini gerçekleştirmiştir."
Özgeçmişiniz çok uzun olmasın.
Az veya eksik bilgiden kaçının. (adres, telefon vb. unutulması)
Boy, kilo, sağlık durumu gibi konulardan bahsetmeyin.
Aşırı göz alan renkli kağıtlar kullanmayın. Beyaz kağıt en iyisidir. vesikalık hariç, fotoğraf, referanslar, kurs sertifikaları, diploma ilave etmeyin.
Özgeçmişinizi kesinlikle dosya içerisinde göndermeyin.

 
Toplam blog
: 88
: 3050
Kayıt tarihi
: 12.04.07
 
 

1982 İstanbul doğumluyum. Yazılım mühendisi olarak çalıştığım bilişim sektöründe fırsat buldukça pek..