Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

25 Ocak '18

     
    Kategori
    İlk Yardım
     

    Doğru İlkyardım Hayat Kurtarır

    Doğru İlkyardım Hayat Kurtarır
     

    İlkyardım Eğitim


    İlk Yardım : Herhangi bir kaza veya yaşamı tehlikeye düşüren bir durumda, sağlık görevlilerinin yardımı sağlanıncaya kadar, hayatın kurtarılması ya da durumun kötüye gitmesini önleyebilmek amacı ile olay yerinde, tıbbi araç gereç aranmaksızın, mevcut araç ve gereçlerle yapılan ilaçsız uygulamalardır.İlk yardımın öncelikli amaçlarının hayati tehlikeyi ortadan kaldırmak, yaşamsal fonksiyonların sürdürülmesini sağlamak ve iyileşmeyi kolaylaştırmakdır.  İlk yardıma başlamadan önce yapılması gerekenler, Müdahaleden önce kaza sonuçlarının ağırlaşmasını önlemek için olay yerini değerlendirmek ve güvenli bir çerçeve oluşturmak gereklidir. Daha sonra, ilkyardım gerektiren her durumda telefonla ulaşılması gereken numaralar aranmalı ve acil tıbbi yardım çağrılmalı. Son olarak da olay yerinde hasta ve yaralılara yapılabilecek hızlı ve etkin ilkyardım yöntemlerini bilmek ve uygulayabilmek gereklidir

    Toplumun kanayan bir yarası olan ilkyardım konusunda toplumu bilinçlendirmeyi sosyal sorumluluklar arasında görmek gerekir. İlk yardım desteğine ihtiyaç duyduğumuz zamanlarda, ne yapılması gerektiğini biliyor olmak ve doğru uygulamayı doğru zamanda yapabilmek, kazazedeyi kurtarmak için hayati önem taşımaktadır

    Doğru Bilinen Yanlışlar
    İlk yardım konusunda doğru bilinen yanlış çok fazla. Filmlerde gördüğümüz birçok yanlış doğru olarak biliniyor. Yanlış bilgiler ilkyardım müdahalesi yapılan hastanın hayatını kaybetmesine neden olabilir. Toplumu bilgilendirme konusunda kilit rol oynayan basın mensuplarına da bu nedenden dolayı çok önemli görevler düşüyor. Örneğin  kişi suda boğulduğu zaman, genellikle vücuttaki suyu boşaltmakla vakit kaybedilir. Aslında kişinin akciğerleri su ile dolmaz, kişi boğazında kasılma olduğu için nefes alamaz. En kısa sürede kişiye suni teneffüs yapılması gerekmektedir. Bir kaza anında hastayı bulunduğu yerden kaldırmak doğru değildir. Hasta, ancak çok kısa mesafede uygun olan yere taşınır ve ambulansın gelmesi beklenir.

    Sara krizine giren kişiye soğan gibi maddeler koklatılmamalı, ellerini ve ağzını zorlayarak açmaya çalışılmamalı, elleri ve bacakları bağlanmamalı. Kriz geçirdiği bölgenin güvenliği sağlanarak krizi doğal akışına bırakmalı.

    Yanık vakalarında ilkyardımda önemli hatalar yapılmakta yanan bölgeye yoğurt, diş macunu gibi maddelerin sürülmekte bu kesinlikle  yanlış, Yanan bölge küçükse 20 dakika soğuk suyla yıkanabilir ve yanan bölgeye ilaç ya da herhangi bir şey sürülmemeli. Ayrıca su toplamış ise bunları kesinlikle patlatılmamalıdır.

    Zehirlenmelerde kustururuz ve yoğurt yediririz bu uygulamada kesinlikle yanlış bir uygulamadır. Özellikle yakıcı madde içenler kesinlikle kusturulmamalıdır.

    Kısmi tıkanması olan kişinin sırtına vurmak yanlıştır. Kişi öksürmeye teşvik edilir. Bu tip yüzlerce örnek verebiliriz. İlk Yardım eğitmenleri olarak halkımızı bilinçlendirmek adına çok iş düşüyor. Kimin başına ne geleceği belli olmaz. Ne kadar çok kişiyi eğitip bilinçlendirebilirsek okadar çok kişiye faydamız olur ve yeni yaşamlar kurtarmış oluruz.

    Ve son olarak ‘‘Doğru İlk Yardım Hayat Kurtarır’’ diyerek yazımızı sonlandırıyoruz.

    Özcan YILDIRIM   
    İlk Yardım Eğitmeni


     

     
    Toplam blog
    : 1
    : 98
    Kayıt tarihi
    : 24.08.11
     
     

    11.08.1985 tarihinde Erzincanda doğdum . Marmara Üniversitesi Biyomedikal Cihaz Teknolojisi bölüm..