Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

13 Temmuz '12

 
Kategori
Özel Günler
 

Doğum günü, evlilik ve yılbaşı kutlamaları

Doğum günü, evlilik ve yılbaşı kutlamaları
 

Kilasik çok amaçlı bir tebrik...


Doğum günleri, evlilik yıldönümleri, yılbaşı gibi özel günler sorgulanmadan kutlanır.

Kutlama geleneksel hale gelmiş hediye alımlarını tetikleyen tüketim günleri haline gelmiş.

Veya çok sınırlı sayıda insanın hatırlayıp kutladığı bir gün olmuş ama elektronik ağın yaygınlaşması ile yapay kutlamalar gittikçe çoğalmakta; bankalar, kayıtlı olduğunuz portaller, alışveriş yaptığınız büyük mağazalar cansız bir şekilde salt kayıtlarla kutlama mesajları gönderirler. Hani ciddiye alıp teşekkür için arasanız karşınıza sadece kayıtlarımızdaki doğum gününüzü otomatik kutladık cevabını alırsınız.

Kimse hafıza derinliğinize göre geçmişten bugüne doğum günlerinize dair beyin kayıtlarınızı, yaşamın akışının bıraktığı izleri, unutamadığınız keyifli hüzünlü olayları geleceğe dair beklentilerinizi sormaz. İyi ki doğdun, mutlu yıllar, her şey gönlünce olsun repliklerini duyarsınız ama bir tane kişiye özel bir mesaj duyamazsınız okuyamazsanız ve eğer bir gün böyle bir durumla karşılaşırsanız, bilin ki karşınızda beynini sizin için biraz yoran sizin için önemli biri vardır. Ben yaşamımda iki defa yaşadım ve çok çok keyif aldım.

Bana, doğdun bugüne geldin, bir yıl dönümün, ne düşünüyorsun diye sorsalar; söyleyeceğim temel şey; hayatımın akışını ben belirleyemedim; yaşadıklarım arzuladıklarımdan farklıydı; her aşamada ne yapmak istediğimi biliyordum ama bilinmeyen bir güç; bir kişiliğe dönüşerek kaderime müdahale ede ede yaşamım akıp gitti.

Şimdi yeniden doğsam ve tek belirleyici ben olsam; fiziki yapımın dışında her şey farklı olurdu; matematikçi, mimar veya reklamcı olmak, tabusuz yaşamak ister, bana zarar verecek hiçbir şeye müsaade etmezdim derim. Ama yeniden doğsam bu tecrübeyle mi doğacağım hayır yine yeniden sil baştan bir yaşam devamında uhdeler, hüsranlar, belki ufak tefek keyifler üreyecektir. İşte bunu düşünerek yeni bir yaşam değil şimdiye kadar ki tecrübelerle bundan sonrasını keyifli yaşamak için özetlemektir doğum günü...

Her okuyanın kalan ömrü (gönlünce olmasa da) daha keyifli olsun...

 
Toplam blog
: 617
: 1221
Kayıt tarihi
: 03.12.07
 
 

Her kesimi anlama ve kabullenme bilincimle; her kişinin asgari yaşam şartlarına sahip olabildiği,..