Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

27 Haziran '18

 
Kategori
Engelli Eğitimi
 

Doğuştan Engelliler Daha Şanslı

       

            Hayatın tozlu merdivenleri çıktı önümüze, sürüne sürüne tırmandık tepeye ve yuvarlana yuvarlana indik zemine.

            Benim gibi sonradan engelli olanlara bakarak, doğuştan engelli bireyler çok daha şanslı, kendilerini hayata daha çabuk adapte edebiliyorlar. Zaman içerisinde yapamadıklarını yapabilir hale gelebiliyorlar, avuntuları daha çok. Süregelen bir hastalığınızda ise, giderek olduğunuzdan daha engelli haline geliyorsunuz. Alışmanız daha uzun zaman alıyor, içinizde hep, daha iyi durumdayken olan halinize duyduğunuz bir özlem var. Zaman daima aleyhinize işliyor, hastalığınızda olan geleceğiniz belirsiz. Haliyle de moral bozukluğu içerisindeniz. Benden de şansız olanlar var, onlar ise aniden mesela bir trafik kazası yahut bir kurşun neticesinde engelli haline gelen kişiler.

            2-3 hafta kadar önce doğuştan 2 kolu, 1 bacağı olmayan pırıl pırıl genç bir bayan arkadaşla tanıştım sosyal medyada. Fotoğrafını gördüğümde üzülmüştüm ilk başta. Nasıl yazıyorsun diye sordum, sağ ayağımla diye yanıtladı beni. İnanın 2 kolu olan benden çok daha hızlı yazıyordu. Konuştukça uzuvlarının eksik olmasına rağmen benden daha iyi durumda olduğunu anladım, hiç değilse ağrıları yoktu. İkimiz de birbirimizi tanımaktan memnun ayıldık. Eminim ki o da benim gibi şükretmiştir haline.

            Hayat yokuşunu çıkarken sesimiz soluğumuz kesildi, tıknefes kalakaldık ortada.

 
Toplam blog
: 109
: 78
Kayıt tarihi
: 19.04.18
 
 

1980 Adana doğumluyum. 13 yaşında friedreich ataksisi hastası olduğum ortaya çıktı. İlköğrenimi A..