Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

08 Ocak '17

 
Kategori
Türkiye Ekonomisi
 

Dolar 5 lira olursa hükümet düşer

Dolar 5 lira olursa hükümet düşer
 

Bazıları gibi dolar yükseldikçe elime kına yakmıyorum. Bir vatandaş olarak ülkemin içine düştüğü durumdan endişeliyim. Yetkililer bu yükselişi konjonktürel bazı nedenlere bağlıyorlar, yani geçici diyorlar. Umarım öyledir; ama benim düşüncem ekonomide yanlış giden bir şeyler var.

Herkes üretim darlığını işaret ediyor ama ben sorunun tüketimde olduğunu düşünüyorum. Piyasada hangi malın darlığı var?

Benim düşüncelerim insanlara ters geliyor. Öyle faiz lobisi falan masallarına da inanmıyorum. Bizim sorunumuz kendimizle ilgili. Yok birileri bir yerden ayarlama yapacak da paramızın değeri düşecek. Bırak Allah aşkına!

Siyasi konjonktür ve savaşan dünya insanlarımızda gelecek endişesi yaratıyor. Parası yok ama olanı da harcamaya korkuyor. Küresel kapitalizm belasını es geçmiyoruz ama biz de tam onun istediği gibi yaşıyoruz.

Gelecek korkusu olmasa bile insanlarımızda tüketim alışkanlığı yok. Paran varsa harcayacaksın kardeşim. Sen harcamıyorsun. Piyasada para yok. Hükümet faizle borç alıyor. Katar emiri Trabzonlarda geziyor, eleştiriyorsunuz. Gelsin fabrika kursun, yanlış mı? Harcamadığın için asgari ücret alıyorsun. Harcamadığın için fakirsin. Yetmiyor biliyorum ama yine de bu yoldan gideceğiz, başka çaremiz yok.

Evi var arsası var cebinde beş kuruşu yok. Elbette esnaf kan ağlar. Ekonomi günlüktür gelecek olmaz. Sen bugünü kurtardın mı ki geleceği düşünüyorsun. Ülke batarsa o gelecekte beni kurtaracak diye güvendiğin milyonluk arsana mezarlık yaparsın.

Nehir gibi akacak arkadaş. Havuz yapamazsın. Umut parsellediğin o yastık altlarına bir gün gözyaşların akar. Vatanseverlik diyorsun işte gerçek vatanseverlik bu. Beş kuruş kazandın o ay bu beş kuruşu harcayacaksın.79 milyondan ekonomiye oluk oluk para yağacak.

Satılıyor, kar ediliyor mecburen fabrikalar kurulacak. Cüzdanının dolu olması midenin dolu olmasıyla alakalı. Üretim yetersizmiş, ya adam satamıyor ki üretsin. Dolar 5 lira olursa hükümet düşermiş, hükümet düşse nolur düşmese nolur ülke battıktan sonra. Hükümeti eleştireceksen çoğu anlamsız savaş ve terör yüzünden eleştir. Ona buna bağırıp çağırıyor herkes bize düşman oldu diye eleştir. Yatırım için arsa almış arsası değerleniyormuş, uyanık Türk. O paralarla ekonomide neler yapılır biliyor musun?

 
Toplam blog
: 6332
: 653
Kayıt tarihi
: 21.09.08
 
 

Sadece sayfalarda kalan yazılar şaheser olsalar bile önemsiz ve anlamsızdır. İnsanlara ulaşan ve ..