Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

14 Aralık '09

 
Kategori
Sağlıklı Yaşam
 

Domuz gribi

Domuz gribi
 

alıntıdır.


Grip aşısının dünyaya sunuluşu gerçekten de şaşırtıcı.. Kuş gribi yaşadık, güzelim yumurtaları, tavukları bir süre korkumuzdan yiyemedik, ne oldu, kuş gribi aşışı mı olduk ya da piyasaya çıktı mı? Peki nedir bu domuz gribi aşısının satış telaşı? Domuz gribi muhabbeti çıktı çıkalı anlamlı gelmedi bize ve aşı yaptırmama kararı aldık, pekçok kişi gibi.

Ama domuz gribi geldi yakaladı beni.. İster istemez tecrit edilme duygusuna kapılıyor, insan.. sonra toparlıyor.. Bayramdan beri rahatsızım. Bademcik iltihabı, faranjit derken once ozel sonra devlet hastanesindeki muayenelerim sonunda teşhis, domuz gribi bulguları tasıdığım.. Devlet hastanesi durmadı gözümün önünde hemen resmi kayda aldı, beni.. mutluyum, gururluyum.. Özel hastane ozel sağlık sigortası kapsamından çıkarıvermiş domuz gribi aşısını, 61TL ye yapılıyor, ben de para vermemek icin devlete gittim, onlar da resmi kararla yapmıyoruz diyorlar.. Yani ortada tahlil sonucu yok ama hastalık bulguları taşıyınca, alıveriyo koftehor doktor seni resmi kayda..

Bayramdan beri çok yoğun kas ağrılarım var.. güçsüzüm.. Faranjit alt-üst solunum yollarını ciddi şekilde tıkadığı için az iş yapıp yatarak günlerimi geçirdim. Arada dışarı çıkıp yapmam gereken işlerimi de yapıyorum ama.. Hastalık sürecine denk gelen günboyu süren 2 ve 3 günlük eğitimlere bile katıldım ama vücudum bu kadar yoğun tempo sonrasında resmen cöktü.. Enteresan hani yüksek ateş, kusma vs. diyorlar ya bende hiçbiri olmadı ve özel doktorum, serap medyaya bakma, asıl senin durumunda olanlarda domuz gribiyle karşılaşıyoruz, dedi..

Domuz gribi haberleri çıktıgından beri daha bir dikkatli besleniyoruz.. Taze meyve suyu, süt iciyoruz, meyve yiyoruz, salatalar, balık-et allah ne verdiyse, bakliyatlar, tahin-pekmez, bal vs.. yani beslenme sorunu degil beni, hastalıga yakalatan.. Çok kalabalık ortamlarda kalmak belki.. Toplu tasım aracları falan.. Virus ne kadar kaçarsanız kaçın sizi bir şekilde buluyor..

Arada tüm gün yattığım da oldu, kendimi bilmeden.. Bayramda 2 gun bu haldeydim.. Şimdi arada diz titremelerim olsa da ayaktayım, battaniyem elimin altında, yoruldugum an hemen altına giriyorum..

Ağrıkesiciler, vitaminler ve 2 kutu antibiyotigi bitirdikten sonra iltihabi durumlar azaldı, en son gittiğim doktorun verdiği ilaclar, alev alev yanan bronşlarımı rahatlattı. bu domuz gribi bronşları tahrip ediyor zaten.. Aldığım ilaçlar öksürükle bronşlarımı temizlememe yardımcı oluyor.. Olabildigince duş alıp, dirençli kalmaya çalışıyorum.. Günlük maske takıyorum.. Evde kullandığım tüm eşyaları bir süredir ayırdım zaten, evdekilere bulaşmasın diye.. Sürekli el yıka, el yıkat, çarşaf değiştir, havlu yıka, peçeteye hapşır, öksür-at, kumandayı sil vs.. derken yoruluyor insan.. İlaçlar bitince bi gidip akciğer filmi çektiricem. Bronslarım ne halde merak ediyorum..

Özetle, dalgasını çok geçtik ama ağır bir hastalık bu.. Anın anını tutmuyor.. Aşı olmadım ama hasta olacağımı bilsem de aşı olmazdım.. Çünkü güvenemedim.. Domuz gribi olursam dirençsiz kalırım, beslenemem falan diyordum, öyle bi açlık yaşıyorum ki, meret sanki vucudumu kemiriyo, koştura koştura bi şeyler yiyorum.. kiwi acayip zinde tuttu beni.. şu öksürükler de kesilince inşallah normale dönücem.. yani ölmiycem.. :) Hastalanıp 2 günde iyileşenler de varmıs, duyuyoruz.. Herkesde aynı etkiyi yapmıyo.. Benim şanssızlıgım farklı rahatsızlıklarla bir arada geçirmem.. Ama iyileşicem..

Belki içinizde de hasta olanlar vardır, bilemiyorum, tedavi edilebilecek bir hastalık olarak algılamamız gerekiyor domuz gribini, bunu ifade etmek için yazdım, bunca şeyi..

domuz gripli bir hastanın güncesinden, sevgiler..
 
Toplam blog
: 10
: 384
Kayıt tarihi
: 04.04.09
 
 

1970 Muş doğumluyum. Hayatın bana sunduklarını yazarak anlatmak hep hoşuma gitmiştir, belki de bu..