Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

25 Aralık '12

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Dön Baba Dönelim

Dön Baba Dönelim
 

Karikatür: www.erdilyasaroglu.com


Zırva tevil götürmez diye söylenir halk arasında. Halk arasında söylenen pek çok söz gibi bu da kendi içinde oldukça derin anlamlar ihtiva eden bir atasözü niteliğinde. Zırvalamanın akla mantığa uygun bir yorumunun olamayacağını ifade sadedinde söylenegelmiştir. Siz onu yerli yersiz söylenen her şeye uyarlayabilirsiniz.
 
Mesela benim bir arkadaşım var, nerede üç-beş kişilik bir kalabalık görse hemen nutuk atmaya çalışır. Çalışır çalışmasına ama dilin kemiği olmadığından hele ki bizim arkadaşın dili hem kemiksiz hem frensiz olduğundan alabildiğine konuşur, alır-satar, yıkar-yapar, asar-keser. Şişede durduğu gibi durmayan mey gibi ağızda durduğu gibi durmayan söz döner dolaşır söyleyeni vurur. Ondan sonra tevil edebilirsen et bakalım.
 
İşte bu arkadaş (Süleyman diyelim kısaca) geçen gün sokakta giderken kaldırımda karşıdan gelen iki kişi ile karşı yönden gelen 3 kişinin aynı hizaya geldiği anda yani 5 kişi yan yana gelince başlamış nutuk atmaya. Atmış-tutmuş, vermiş-veriştirmiş, takmış-takıştırmış, yapmış-yapıştırmış. Tabi yoldan geçen ahali ne bilsin onun çenebaz olduğunu. Önce “ne diyor bu adam” diye dinlemişler. Sonra “bakalım ne söyleyecek” diye..
 
Bizimki lafı uzatmış da uzatmış. Birisi dayanamamış tabi. “Yahu kardeş ne diyeceksen çabuk de, işimize gücümüze bakalım” deyince koyvermiş. Hani kınamak gibi olmasın da bizimki biraz da sulu gözdür. Koyvermiş dediğim o. Gözyaşlarını göz pınarlarından serbest bırakmış. Hatta o kadar içerlemiş ki  “madem öyle, gerekirse dağa çıkarım” demiş. 
 
Haydaaa!! Atilla Mayda!! Neyse ahali onu teskin etmeye gayret ederken “ben onu demek istemedim, gerekirse yani mecbur kalırsam bağa giderim bostana giderim, toprağa çıplak basarım, stres atarım demek istedim” demiş. E tabi dinleyenler bozuk atmışlar kendisine.
 
Ben kendisini “dön baba” diye çağırır oldum zaten. Bugün söylediğini akşama hadi bilemediniz en geç yatsı namazına kadar tevil eder.. 
 
Daha ne maceraları var. Anlatayım bilahare…
 
Murat HACIOĞLU
 
25.12.2012, Denizli
 
Toplam blog
: 656
: 1708
Kayıt tarihi
: 08.12.08
 
 

Allah kimisine “Yürü ya kulum” demiş. Ben onu “Yürü, yaz kulum” anladım. Yürü anca gidersin manas..