Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

05 Haziran '22

 
Kategori
Beslenme / Diyet
 

Dondurma Çubukları Buraya

Dönüştürmeyi ve dönüşmeyi sevenler için güzel haberlerle geldim… Tükettiğiniz ürünlerin ambalajlarını atmaya kıyamayanlardan mısınız? Mesela o sakız kutusunu atmak bile üzer bazı insanları. “Ben bunu değerlendiririm kullanırım illaki, bir kenarda dursun ya.“cümlesi dökülür ağızlardan. Çöpe atmak değil, dönüştürmek istersin bazen? İşte bu hafta güzel bir dönüşüm ile karşılaştım ve her zamanki gibi koşa koşa klavyenin başına geçtim, sizlere yazmak beni mutlu eden şeylerden biri ne de olsa… Hadi başlayalım!

Max ile İleri Dönüşüm Projesi”, ülkemizde yakından tanıdığımız bir dondurma üreticisi ile Onaranlar Kulübü iş birliğinin eseri. "Bir dondurma çubuğu sadece bir dondurma çubuğu değildir." düşüncesiyle yola çıkılan bu projenin amacı öncelikle çocukların, sonrasında ise tüm yetişkinlerin dondurma çubukları ile yeni objeler tasarlaması. Evet, aklınızda canlanan o tahta dondurma çubuğu. Dondurmayı son kez yalayıp da, birkaç kez ısırıp çöpe gönderdiğimiz o çubuklar. Artık yerleri çöp değil… “Bu ileri dönüşüm projesini nasıl gerçekleştirebiliriz Özgecim?” diye sorduğunuzu duyar gibiyim. Oldukça basit…

  1. Dondurma çubuklarını biriktirmek.
  2. Tasarlayacağınız objeyi düşünmek, hayal etmek. Mesela benim ilk aklıma gelenleri siz okuyucularıma özel sayabilirim: Çocuklarınıza oyuncak, uçak, kumbara, mini vazo, bardak altlığı, kuş yuvası veya odanıza koymak istediğiniz bir aksesuar. Bu objeyi oluşturmadan önce çubukları dilediğiniz renge boyayabilirsiniz, çok tatlı olur! Üzerine istediğiniz deseni yapabilir, silikonla boncuklar yapıştırabilirsiniz.
  3. Objenizi tasarladıktan sonra ise #maxileileridönüsüm etiketi ile paylaşırsanız diğer tüketicilere de fikir vermiş ve hayal dünyanızı paylaşmış olursunuz. Mesela “Ya ne güzel çubuklar biriktirdim, mis gibi de boyadım ama ne yapsam ki?” diye düşünen biri varsa sizin yapmış olduğunuz kumbara fikri onun çok hoşuna gidebilir. İşte bu kadar…

Yıl 2006. Bir yakınım anneler gününde 4 tane max çubuğunu birleştirip çerçeve yapmıştı ve içine fotoğraf koymuştu. O çerçeve hala en özel yerde duruyor.Bundan 18 yıl önce de bir ileri dönüşüm hareketi olmuş desenize… Ben küçük bir çocuk olsaydım, bu proje kapsamında kumbara tasarlayıp biriktirdiğim parayla yine max alıp çubukları biriktirir ve sonu olmayan bir projeye katılmış olurdum. Olsun bizim de ruhumuz çocuk, yine yapabiliriz bence… Ne mutlu.

Bu özel proje için Max ve Onaranlar Kulübü’ne tüm okuyucularım ve tüketiciler adına teşekkür ediyorum… Sektöre örnek olması dileğiyle.

Sağlıkla Kalın!

Not: “Mutlu olmak isteyene dondurma çubuğu bile yeterli.”

Gıda Yüksek Mühendisi

Nermin Özge Çağlar

 
Toplam blog
: 385
: 303
Kayıt tarihi
: 20.02.15
 
 

Gıda Yüksek Mühendisi  ..