Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

01 Haziran '08

 
Kategori
Yemek - Mutfak
 

Dondurma

Dondurma
 

Dertleriniz, tasalarınız dondurmayla eriyip gitsin.Dondurmanın verdiği haz size kalsın...


Yaz mevsiminin simgesidir dondurma. Gerçi bazıları kışın da yiyormuş. Dondurma yedikten sonra, üzerine su içerek, olası boğaz enfeksiyonlarından korunabileceğimizi öğretmişti büyüklerimiz, ne dereceye kadar doğrudur bilemem.

İçimizdeki çocuğu öldürmemek için iyi bir bahanedir dondurma.Bizi çocukluğumuzun neşeli günlerine döndürüp; hayatın ve havanın bunalttığı anlarımızda imdadımıza yetişir, ruhen ve bedenen gücümüze katkı sağlar.

Kendimize önem verip arasıra da ödüllendirmeliyiz.Yapmaktan haz aldığımız şeyleri , hayattan çalınmış saatlerde; yalnız veya sevdiklerimizle uygulamayı ertelemek için, mazeretler bulmaya , bence hiç gerek yok.

* Ödevlerimi yaptım, gerektiği kadar okudum, arkadaşlarımla futbol oynamayı hak ettim.

* Bir hafta boyunca sıkı bir diyet yaptım.Küçük bir porsiyon tatlıyı hak ettim.

* Bugünkü sorumluklarımı yerine getirdim, artık bir çay keyfini hak ettim.

* Bu hafta çok yoruldum, eşimle sinamaya gitmeyi hak ettim.

* Bu kış o kadar çok sorunla uğraştım ki, iyi bir tatili hak ettim. DİYEBİLMELİYİZ...

Gelirimiz, sağlığımız, sosyal konumumuz ne kadarına izin veriyorsa, o kadarını yapabilmeliyiz.Hiç kuşkusuz bunun; özgüvenimize, ruh ve beden sağlığımıza olumlu etkisi tartışılmaz.

Dondurma da kendimiz ve sevdiklerimiz için güzel bir "hakediş" dir. İster açık dondurma olsun, ister kağıtlı hazır dondurma...Sevmeyen var mıdır acaba?

Dondurma ile ilgili bilmediklerimi Google'den öğrendim. Sizlerle de paylaşmak istedim:


* Osmanlı saraylarına, asil konaklarına yabani orkideden yapılmış salep satan Maraşlı Osman Ağa, sağlık açısından faydalı olduğuna inanılan bu içeceğin artanını birgün saklamak için kara gömmüş, ertesi gün baktığında salebin kıvamındaki değişiklik dikkatini çekmiş. Süt, şeker ve salebin karışımının yoğunluk kazandığını ve sakız gibi uzadığını görmüş. Bu yeni gıda maddesinin tadına bakan herkes pek sevmiş. "Salepli karsambaç" olarak başlayan bu gelişme üç kuşak sonra Maraş Dondurması olarak tanınmaya başlamış.

Kahraman Maraş'ı çevreleyen Ahır Dağı'nın yamaçlarında özellikle kekik, keven gibi rayihalı otlarla beslenen keçilerin sütünden ve birinci kalite salepten üretilen bugünkü Kahraman Maraş dondurmasındaki en büyük özellik kullanılan sütün keçi sütü olmasıdır.

İçindeki A, B, C, D, E vitaminleri ve mağnezyum, potasyum, fosfor, demir, çinko gibi minerallerden zengin bir yiyecek olan dondurmanın , 100 gramında 135 mg kalsiyum olduğu tespit edilmiş.*

Antalya'nın Korkuteli ilçesinde dondurmasıyla ünlü bir pastane, giderek Antalya merkezde bir çok yer açarak daha da ünlendi. Sanırım sadece buraya özgü, "yanık dondurma" insanların tercihi oldu. Ama yanık sevmeyenler de var. "Yanmış sütten yapılmış dondurmanın nesini severler" diyor bu kesim.

Antalya' da Dokuma semti Ulus mahallesinde, Rasih Kaplan caddesinin üzerinde küçük, gösterişsiz bir yufkacı dükkanı vardır.Bu dükkan yaz aylarında dondurma da satar.Onun dondurmasında salep ve süt kokusunu duyabilir, eski dondurmaların tadını bulabilirsiniz. Yolunuz düşerse denemenizi öneririm. Ayrıca Burdur'a yolunuz düşerse, ünlü Kayım'ın dondurmasını da yemeden geçmeyin.Hele, vişne zamanında yapılan, vişneli dondurmanın tadına, doyamazsınız...


Dondurma tadında bir yaz dileğimle.....

 
Toplam blog
: 307
: 1382
Kayıt tarihi
: 08.08.07
 
 

Emekli Türkçe öğretmeniyim.Şimdi Marmara Üniversitesi bünyesinde bulunan, Atatürk Eğitim Enstitüsü ..