Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

05 Ekim '08

 
Kategori
İnançlar
 

Dualarımıza dikkat edelim gerçekleşebilir

Dualarımıza dikkat edelim gerçekleşebilir
 

Dualarımıza ne kadar dikkat ediyoruz. Her istediğimiz olsun mu istiyoruz. Bazen düşünüyor muyuz dua ederken iyiliğini veya kötülüğünü?

Geçenlerde okuduğum kitaptaki başlık ilgimi çekti; ”iste ve sahip ol!’’ (0/0 100 düşünce gücü sayfa 29). İçeriği bir avukat ve müvekkili arasında geçiyor.

Kadın vasiyetnamesini bitirmiş, gitmeye hazırlanırken sadece bu sözü söyledi “Bir gün’’, demişti, “her istediğim birisi tarafından yerine getirileceği bir durumda olacağım. Söylemem gereken şey sadece ‘İstiyorum’ olacak ve birisi istediğimi yapacak.”

Bu kadın istediğine sahip oldu. Birkaç yıl sonra felç geçirdiğini ve hareket edemez hale geldiğini öğrenmiş. Hayatını geri kalan kısmını yatakta, başkalarının yardımına muhtaç olarak geçirmiş. Bu arada konuşma yeteneğini de yetirmişti. Öldüğü güne dek güne dek sadece bir söz söyledi: “istiyorum.” Bunu söylediği anda hemen biri koşuyordu yanına. Çeşitli şeyleri gösterip ne istediğini anlamaya çalışıyorlar; anlayınca getiriyorlardı istediği şeyi.

O belki farklı bir düşünceyle o sözleri söyledi. Dua ederken nelere dikkat etmemiz gerektiğini bu yazıyı okuduğumda daha iyi anladım. Duanın sınırı, kurallı, kaidesi, sözcüğü yoktur.

En makbul dua insanın kendi dileklerinin yok edip Allah’ın muradıyla, muradlandırmasını istemesidir. Rabbimiz bize neyin gerekli ve faydalı olduğunu bilir.

Gelin dua bahçesine birlikte girelim ve hakkımızda hayırlı olanı Allah’tan isteyelim. Çünkü o her şeyi hakkı ile bilendir.

Dua ile kalın

 
Toplam blog
: 7
: 658
Kayıt tarihi
: 27.09.08
 
 

Ağrı ilinin Doğubeyazıt ilçesinde oturuyorum. Açıköğretim lisesi okuyorum. ÖSS sınavına hazırla..