Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

17 Haziran '10

 
Kategori
2010 Dünya Kupası
 

Dünya Kupası Notları:İlk maçların ardından

Dünya Kupası Notları:İlk maçların ardından
 

Bu oyunu seviyorum.


2010 FİFA Dünya Kupasında grup maçlarında ilk mücadeleler yapıldı.Dün akşam oynanan G.Afrika-Uruguay maçı ile 2.maçlar başladı.Bu maçla birlikte puan,averaj ve üst tura geçmek için her türlü hesap işi devreye girdi.G.Afrika-Uruguay maçı tipik bir 2.maç örneği oldu.Puan kaybedenin işi zora sokacağı maçtı,G.Afrika işi zora soktu.Hem de kırmızı kartla kalecisini de kaybetti.

İlk tur maçlarında sürprizi İsviçre ,İspanya’yı yenerek yaptı diyorlar ama o İsviçre’nin nasıl sürpriz yaptığını en iyi bizler biliriz.İspanya her zamanki gibi turnuva takımı olmadığını gösterdi.Avrupa Şampiyonu olması bence ölçü değil.Öyle olsa Yunanistan’ı nereye koyacağız?

Favori takımlardan Almanya hariç rahat kazanan takım olmadı.Brezilya bile K.Kore’yi geçerken 2-1 in sıkıntısını yaşadı.Öyle ya ‘turnuvaya üç puanla başamanın stresi’ vardı üzerlerinde.Ben de bunu anlamam.Koskoca dünya yıldızları en önemli organizasyonlarda stres altında kalıyorlar.Tamam,heyecan duymazsan olmaz ama strese girmek bence kolaya kaçmak geliyor(acaba Almanlar stresi nasıl yeniyorlar?).

Beni bu turnuvada yanıltan takım İngiltere oldu.Ülkelerinde milli olmamış yabancı futbolcu oynatmıyorlar ama yıllardır kaleye geçebilecek birini de bulamıyorlar.Hayret.Oyun içinde çok yaratıcı değiller ve pozisyon bulmakta zorlanıyorlar.Kadro kalitesi bazen tek başına yeterli olmayabiliyor demek ki.

İlk turda Almanya ve biraz da Arjantin’i beğendim.Fransa,İspanya,İngiltere,İtalya,Portekiz,Yunanistan gibi Avrupa’lılar beklentilerimin altında oynadılar.Afrika’dan beni cezbeden bir takım çıkmadı ama Kamerun’un kazanamamasına üzüldüm.Amerika’da Uruguay üst gruplarda taktiksel becerisini devam ettirirse podyuma çıkabilir.Brezilya kazandı ama üst turlarda ne yapacağı bilinmez.Asya’da Japonya kazanarak başladı.Japonlara nedense doğal sempatim var,seviyorum işte.

İlk turun yıldızı ise tartışmasız Mesut Özil’di.Sevinelim mi dövünelim mi o da başlıbaşına bir yazı konusu.Keşke demekten kendini alamıyor insan.Büyük Türk antrenörü Fatih Terim’in Yıldıray,F.Tekke,Gökdeniz gibi takıntıları olmasa belki bu kupa bizim için daha heyecanlı olacaktı ve bizler başkalarını değil kendimizi takip edecektik.Gerçekten yazık.

Vuvuzela ise maçların seyir zevkini düşüren bir çılgınlık gibi geliyor bana.Rakibi düttürü ile ile durduramazsınız.Bakın Uruguay güle oynaya maçı kazandı.Demek ki Vuvuzela o kadar etkili değilmiş.Tezahüratın gürültüsü ve anlık heyecan dalgasının yarattığı uğultuyu hiç bir şeye değişmem.

Kıssadan hisse;ilk maçlar sonunda beraberliğe yatan takımları zor maçlar bekliyor.Kazananlar rahat,kaybedenler daha riskli oynayacaklar.

Tekrar ediyorum favorim Almanya,plaseden Arjantin.

 
Toplam blog
: 242
: 1784
Kayıt tarihi
: 24.06.06
 
 

1970 doğumluyum.Karadenizin bir sahil şehrinden, hayatın güler yüzlü tarafına tutunmak için İstan..