Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

30 Eylül '21

 
Kategori
Doğal Hayat / Çevre
 

Dünya Merak Virüsü Üzerine...

Ahbap yayınevinden çıkan VE CEMRE KAĞIDA DÜSTÜ antoloji kitabından Nilgün Ulukaya'nın kaleme aldığı hikaye...

Yazarın instagram adresi TIKLA

                                                 DÜNYA MERAK VİRÜSÜ ÜZERİNE
Ay olmasaydı, ay diyemezdim.
Lav olmasaydı, lav diyemezdim.
Dünya olmasaydı, masal değneğimi doğanın mucizelerine değdiremezdim.
Dünyanın en yüksek yüz dağı Asya'daymış.
Endonezya'daki yanmış da şiddeti sesine yansımış.
Avustralya'dan duyulmuş Muş.
İçimdeki depremin ölçülerini bulmuş mu yoksa bir Çinli?
Hem de ölçümlü derecesini!
Dünya olmasaydı, Mars'tan haberim olmazdı.
Yedi kıta, yedi zirve.
Ant içmiş adı...
Dağların üzerine tuzlu gözlerle, 
Görünmeyen dev hangi dağın içinden çıkıp da geldi yaşam sevincime.
Altmış beş milyon yıl öncesine gitmeme gerek yok.
Dinozor gibi düşünmeme.
Neyin çarpılmasına tutuldum?
Bunları anlatırken ben de bir bilsem!
Bütün kar tanelerinin altı kenarı vardır.
En büyük kardan adam karşıma geçse inanmam deme.
Kolları çam ağacından, kirpikleri de kayaktan valla.
İster ılıman de yazdıklarıma ister tropikal de.
Kutuplara düştük mü?
Çekeriz yine birbirimizi fikir âleminde.
Bir hortumda ölçülen rüzgâr hızı yetişebilir mi gücümüze?
Üç trilyon, altı trilyon ağaç var de.
Amazon yağmuru durdurabilir mi beni?
Kıyamet ambarının deposunda elektrik var!
Mısırlılar kedilere önem verirmiş!
Sen istersen mısır patlat,
Kedi tanrı Bastet var,
Hele bir izle!
Dalga geçilen teleskop bile ateşböceklerini görür.
Kara delikleri düşünme.
Sıcaklığını gören teleskop güler bizim hâlimize.
Taşınabilir enerjini unutma, yaşam enerjini hiç kaybetme.
Ellerin hep üretsin, aklın duygularınla çalışsın.
Dünya merak virüsü üzerine...
 
Toplam blog
: 13
: 13009
Kayıt tarihi
: 09.04.18
 
 

1998 Adana, Ceyhan'da doğan Hüseyin Gümet, satranç kafasını sosyal medyaya yansıtmaya başlayınca ..