Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

08 Şubat '22

 
Kategori
Sağlıklı Yaşam
 

DÜNYANIN GÜNDEMİNDE KORONA

        DÜNYANIN GÜNDEMİNDE

 KORONAVİRÜS İLE İLGİLİ NOTLARIM (15)

                                                

 

 

Önce sizlere hayırlı günler diler, sağlık ve işlerinizde bereketli yarınlar diliyorum. Dünyanın gündeminde ve ülkemizde yaklaşık 22 aydır bu salgın hastalık sürüyor. Biti bitecek diyorduk, ne yazık ki her geçen daha da vakalar artmaya devam ediyor.

Bu Koronavirüs Sayın büyüklerimize de ulaştı. Medyadan aldığım haberlere göre Sayın Cumhurbaşkanımız Recep Talip Erdoğan ve muhterem eşi Emine Erdoğan Hanımefendinin de Koronavirüse yakalandığını öğrendim. Ayrıca Milli Savunma Bakanımız Sayın Hulusi Akar’ında kovid-19’a yakalandığını öğrendim. Cümlesine geçmiş olsun diyor Yüce Mevla’dan acil şifalar diliyorum.

Konu ile ilgili aldığım notların sayısı 1094’dü buldu. Bu güne kadar elimde bulunan 4 cilt ajanda da yer aldı. Bugüne kadar gazetemiz Söke Ekspres ve  Milliyet Blog’ta   aşağı, yukarı   14 yazı yazdım. Daha önce de bir yazım da söylemiştim:  Bunlar ilerde bir kaynak olur diye not alıyorum. Basından da yararlandığımı ifade etmek isterim. Zamanı gelince bu konuda bilgisi olan konunun uzmanlarına da yer veriyorum.

Yukarıda dedim ya Koronavirnüs günden güne artıyor.  İşte bunlardan bazıları:

Örneğin 30 Aralık 2021 günü artan vaka sayısı 39 bin 681 ve 139 vatandaşımızda hayatını kaybetmiştir.

Prof. Dr. Ahmet Saltık bir konuşmasında: günlük Omicron vakaları bir günde 40 binlere ulaştı. Vatandaşlarımızı özellikle uyarıyor, maske, mesafe ve hijyene dikkat ediniz “ diyor. Bu işin şakası yoktur. ( 02 Ocak 2022 )

Bu tarihten iki gün sonra Sağlık Bakanımız Sayın Dr. Fahrettin Koca açıklama yapıyor ve şöyle diyor: Son 24 saate Koronavirüsten 520 kişinin testi pozitif çıktı,  vefat edenlerin sayısı 129 kişi oldu. ( 04 Ocak 2022)

Bu arada Prof. Dr. Esin Davutoğlu çocuklara da aşı yapmamız gerekir, maske, hijyen ve mesafeye dikkat etmemiz çok önemlidir “ diyor.  Ve sağlık camiasından kötü bir haber: Yeliz Hemşire Koronaya kurban oldu. Sağlık Ordumuz, virüse bir kurban daha verdi. Aydın Kuşadası’nda, 112 Acil Servis’te görevli hemşire Yeliz Günay (30), tedavi gördüğü hastanede hayatını kaybetti.  İki çocuk annesiydi.  Mesai arkadaşlarını yasa boğdu.  Talihsiz hemşire cenazesi Köşk ilçesinin Ahatlar köyünde dualarla toprağa verildi. ( 6 Ocak 2022). Hemşiremize Allah’tan rahmet ve sevenlerine baş sağlığı ve sabırlar diliyorum.

Vakaların Ocak başında artığı günlerde Milli Eğitim Bakanlığında okuyan öğrencilerimizi de etkiledi.  Örneğin eğitim - öğretim gören okullarda 3 bin 454 sınıf kapalı oldu. Sağlık Bakanımız Sayın Dr. Fahrettin Koca yaptığı bir konuşmasında: Aşılama ve Koronavrüsle mücadele ve koronanın yeni mutasyonu Omicron’un da ele alındığını söyledi. Karantina süresinin 7 gün olarak belirledi.  Okullarımızda eğitim ve öğretim yüz yüze devam edecektir “ dedi, (  06 Ocak 2022)   

Prof. Dr. Mehmet Ceyhan,  artan vakalara tepki gösterdi. Temizliye ve mesafeye ve özellikle maskeye dikkat edelim  “ dedi.  Covid- 19 serbest taşımada yol almak doğru değildir, İzolasyon seresinin düşürülmesi bilimsel değildir. Toplu taşımada vakalar çabuk bulaşır. 

 

Sağlık Bakanlığı Bilim Kurulu Üyesi Prof. Tevfik Özlü: Omicron varyantıyla ilgili dikkat çeken açıklamalar yaptı. Omicron’un çok hızlı yayıldığını söyledi. Bundan dolayı çok kişinin hastalandığını görüyoruz.   Bu mikrop daha çok aşı yaptırmamış olanlara daha çabuk bulaşır” dedi. (   17 Ocak 2022- Basından )

ABD ‘de hastaneler doldu, taştı, bir yılda 300 bin kişinin bu vakalara yakalandığını,  İtalya’da günlük vaka sayısının 228 binlere ulaştığını öğreniyoruz. Genel olarak dünyada Omicron’un 18 milyona ulaştığını öğreniyoruz.  

İçinde bulunduğumuz bu Şubat ayında da vakaların Türkiye’de de her geçen biraz daha arttığını görüyoruz.  İşi şakaya alanlar vardır.  Maske, mesafe ve hijyen hak getire.  İşi ciddiye alan yok.  “ Ölürsem öleyim, zaten ölmüşüm “ diyenler vardır…

Omicron vakaları artınca Yeni Zelan’ da Başbakanı düğününü iptal etti.  Almanya’da, Fransa’da ve İngiltere’  de vaka sayıları artmaya devam ediyor.

Bu arada İngiltere’de bir uyarı:  Korona salgını 5 yıl daha sürecek. İngiltere merkezli Acil Durumlar için Bilimsel Çalışma Grubu’nda görevli ( SAGE ) bilim insanları, koronavirüsün 2026‘ya kadar sürebileceğini açıkladı. Buna göre, seyahat yasakları, aşı pasaportları zorunluğu ve evde çalışmaya dönülmesi gündeme alındı. (Basından )  

Bu yazımı yazdığım saatlerde Türkiye’de son 24 saatte Koronavirüsten vaka sayısının 81 bin 275’e ve vefat edenlerin sayısının 201 kişinin hayatını kaybettiğin ve ayrıca son 4 günde Söke’de 12 vatandaşımızın vefat ettiğini öğreniyorum.  Vefat edenlere Allah’tan rahmet, başta acılı ailelerine ve sevenlerine baş sağlığı diliyorum. Sağlık Bakanımız Sayın Dr. Fahrettin Koca: Son günlerde Türkiye’de en çok vaka sayısının yoğun olduğu 10 ilimizde görüldüğünü ifade etti: Isparta, Tokat, Burdur, Manisa, Uşak, Rize, Iğdır, Kırklareli, Bayburt ve Elazığ ‘da vaka sayısının çok yoğun olduğunu söylediler.(7 Şubat 2022) Ben bunları yazarken Galatasaray Takımında 7 futbolcunun da Koronavirüse yakalandığını, bir süre sahada oynamayacaklarını öğrendim. Onlara da geçmiş olsun diyorum. Kononavirüs’ün biteceği yok.  Tek kelimeyle dikkatli olalım.  Kalabalıklara karışmayalım, maske,  mesafe ve hijyene dikkat edelim.

SON BİR DAKİKA: 

Bu yazımı bitirdiğim saatlerde  yine  Sağlık Bakanlığından bir  duyuru  geldi:   Türkiye'de  son  24  saatte   96  vatandaşımız hayatını kaybetti,. Koronavirüsten testi yapılan  111 bin    96 kişinin   testif  pozitif  çıktı... 

Bu işin şakası yoktur…

Selam ve sağlık dileklerimle…

------------------------------------------------------------------

  TAZİYE: Söke’ninilk gözlükçülerinden 94 yaşındaki Hasan Yavuz ağabey vefat etti. Yaklaşık 5 gün önce rahatsızlanan Hasan Yavuz, hastanede yapılan tüm müdahalelere rağmen hayatını kaybetti. Söke Koca Camii’nde cenaze namazı kılındıktan sonra dualarla Söke Asri Mezarlığı’nda toprağa verildi.  Hasan Yavuz Ağabeye Allah’tan rahmet ve Sayın Yavuz ailesine baş sağlığı diliyorum. ( A.GÜLER )

 

 

 

 

Abdülkadir  GÜLER

08 Şubat  2022-  SÖKE

 
Toplam blog
: 2227
: 832
Kayıt tarihi
: 27.06.09
 
 

1946 Mardin ili, Kızıltepe ilçesi'nin Esenli köyünde doğmuştur. İlk ve ortaokulu Kızıltepe'de bit..