Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

01 Ekim '12

 
Kategori
Kitap
 

Düş ve gerçekler;

Düş ve gerçekler;
 

Hayaller İçinde bir düş.


“Önüm arkam sağım solum sobe”

Derya’nın öyküsü böyle başlıyor. Hayatı sobelediğini sanıp gerçekte hayat onu sobelerken düş ve gerçekleri birbirine karıştırıp geçmişini sorguluyor.

Umut Can Çeppioğlu Derya’nın öyküsünü anlatırken küçük burjuva bir kadının acılı hayatının gerçeklerinin yanında düşlerini de anlatmış. Geçmişini sorgularken gerçeklerle düşleri harmanlamış. Böylece kısacık bir destansı anlatım çıkmış ortaya.

Hayaller içinde bir düş’ü okurken yıllar önce okuduğum “Demir Özlü’nün bir küçük burjuvanın gençlik yılları” isimli kitabını yaşadım çokça.

Yalın bir anlatım tarzı, kişilik sorgulamaları, şiirsel ifadeler, bol miktarda betimlemeler, Kimlik sorgulamaları kitabın ana unsurlarını oluşturuyor.

Bu tarz öykü ya da roman tarzı Oğuz Atay’ın “Tutunamayanlar” romanıyla başladı. Türk edebiyatında artık klasik bir roman oldu Tutunamayanlar. 1970’li yılların ortasından itibaren buna Demir Özlü katıldı öykü ve romanları ile. Bunun dışında yer yer diğer bazı yazarlarda kitaplarında bu tür anlatım tarzlarına yer verseler de en güzel örnekleri Demir Özlü’nün eserleridir.

Umut arkadaşımız da kitabında benzer tarz bir anlatım, kurgu oluşturmuş kitabında. Bir biri ile bağlantılı beş öykü var kitap da. Her öyküyü ayrı ayrı da değerlendirebilirsiniz ya da benim gibi hepsini harmanlayıp roman tadını da almak mümkün. Derya’nın şiddetli bir kişilik sorgulaması, kendisi ile savaşı, hayallerin ötesinde düş ve gerçekleri harmanlayıp hayatını daha çok düşlerin ortasında yaşamasını anlatıyor yazarımız. Bu tarz anlatımlar ve kurgular kişi olarak benim benimsediğim tarz olmasa da ben sevdim “Hayaller içinde bir düş”ü. Zaten toplum olarak gerçeklerden uzaklaşıp hayaller aleminde yaşıyoruz onlarca yıldır.

2008 yılında Milliyet blog da yazmaya başladığımdan beri milliyet blog yazarlarının arasından tanıdık, tanımadık bence oldukça başarılı yazarlar çıktı. Bu ülkede yazar olmak zor, hele yayın ve dağıtım tekelini kırıp bir yer edinmek gerçekten zor. Buna rağmen arkadaşlarımız inatla yazmaya devam ediyorlar. Umut Can’da inatçılardan biri.

Yolun açık, kalemin güçlü olsun Umut Can.

Saygılarımla

Ali İhsan Uğuz  

İzmir-Ekim 2012

  

 
Toplam blog
: 72
: 2174
Kayıt tarihi
: 11.04.08
 
 

3 Ocak 1958 doğumluyum. S.Muhasebeci Mali Müşavir olarak çalışmaktayım. Edebiyat ve sinema ilgim ..